Gå til innhold

hva slags TV-signal har jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har lite peiling på tv, så da vi nå flyttet inn en eldre blokk plugget jeg bare tven med en vanlig antennekabel i et uttak fra veggen. Får da inn 15-16 kanaler, men med signal som er såpass dårlig at det ikke ser bra ut på 40''. Hva slags signal er dette? Trodde ikke det var mulig å få inn kanaler uten dekoder lenger?

 

Dette er en gammel blokk, men kan jeg få HD-kvalitet bare ved å kjøpe en boks og koble til? Eller må jeg sannsynligvis ha montør og helt nytt opplegg i leiligheten? Dette har jeg lite peiling på, så tar imot all hjelp! :) Hva lønner seg å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg kontaktet canal digital, men hos dem var ikke mitt navn registrert. Jeg måtte da i så fall tegne et nytt abonnement på grunnpakka hos dem i tillegg virket det som. Er ikke dette litt rart når vi allerede har signal gjennom borettslaget?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg kontaktet canal digital, men hos dem var ikke mitt navn registrert. Jeg måtte da i så fall tegne et nytt abonnement på grunnpakka hos dem i tillegg virket det som. Er ikke dette litt rart når vi allerede har signal gjennom borettslaget?

 

Da tar du kontakt med styret (eller driftskontor e.l.) og spør hva slags avtale dere har.

Lenke til kommentar

Vårt borettslag har denne avtalen om analog grunnpakke, og da var det som sagt bare for oss å kjøpe digital dekoder.

https://kabel.canald...-og-borettslag/

Hvis borettslaget bare har "analog grunnpakke", så må du inngå eget (digitalt) abonnement hos CD i tillegg til å kjøpe dekoder, og det er vel slik jeg tolker trådstarters innlegg #4. Hvis du bare har kjøpt dekoder, og ikke har tegnet abonnement hos/via CD, så har borettslaget ditt fellesavtalen "Komplett" eller "Pluss Digital".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...