Gå til innhold

Skjermkort til WoW/Diablo3 ++


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette faller innunder kategorien, egentlig, men er i ferd med å kjøpe meg ny laptop. Da det er en million forskjellige skjermkort der ute, lurer jeg på hvilket skjermkort som er "minimum" for Diablo3, WoW, osv for å spille på oppegående god kvalitet. Altså ikke nødvendigvis full-HD med alt på max, men oppegående nok til at man for eksempel kan raide i WoW på en oppegående 17,3" laptop. Skjønner jo at annen hardware også vil ha noe å si på dette, men la oss gå ut i fra at man sitter på 4gb ram og en intel i5-whatnot bak.

 

Prøver å kikke på notebookcheck for å sammenligne de forskjellige skjermkortene, men det hadde vært veldig fint om noen kan indikere hva som vil være det "dårligste" jeg kan tillate meg, om dere skjønner. Det er sikkert flere som spiller disse spillene, så noen vet vel også dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sjekket med multicom sine pcer. Eventuelt en W150E http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10616578;c:100561;fl:0

 

Du kan selv konfigurere litt ettersom hva du trenger. Og som du nevner så har du jo brukt notebookcheck, så du kan enkelt sjekke de forskjellige skjermkortene til de forskjellige multicom pcene.

 

Har selv sett litt W150E, men fant ut at jeg heller skulle ha en stasjonær pc (hadde allerede en 1.5 år gammel bærbar og fant ut at det var litt tidlig å bytte den ut).

 

EDIT: Redigerte link ettersom at den første var en jeg selv hadde redigert litt på (konfigurasjonen)

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

Ok - takk OC-Freak, da kan jeg kikke på forskjellige maskiner og sammenligne "rating" på notebookcheck i forhold til alle disse artige navnene på skjermkortene som er i dag :)

 

Så alle skjermkort som scorer bedre enn nVidia GT630M kan med andre ord brukes til dette :)

 

btw - er det en spesiell score jeg skal bruke/sortere etter, eller skal jeg bare gå for generell rank?

 

Takk igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du klikker på navnene på skjermkortene i lista til Notebookcheck, blir du ført til en ny side der du får litt mer detaljert beskrivelse av kortet, og også nedover på siden benchmarker for en rekke spill, inkludert WoW og Diablo 3. Klikker du på fps-tallene igjen, kommer det opp nøyaktig hva slags hardware målingen ble gjort med.

Som du vil se, er ingen av de to spillene blant de som er vanskeligst å hanskes med av et skjermkort. Et godt mellomklasse skjermkort holder lenge - jeg vil si at Nvidia GT 640M er et godt valg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ender nok opp med å kjøpe en Acer Aspire V3-771G som per i dag kommer i to varianter; i5+630m til 6k, og i7+640m til 7k. Selv skjønner jeg jo at den dyrere har både bedre skjermkort og prosessor, samt mulighet til å sette inn 8gb ram til (8gb installert).

 

Eneste jeg gjerne skulle visst var om det plass til en ekstra HD, atså en system-SSD i denne maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...