Gå til innhold

[Løst] Hvilken Gamer pc skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med dette grafikkortet til litt høyere pris på samme pc? PowerColor Radeon HD 7870 2GB??

 

Men tar det grafikkortet der mange av de nye spillene?

HD 7850 er i stand til å kjøre alle spill lansert de siste 10 årene, det klarer kanskje ikke BF3 på Ultra, men det klarer fint å kjøre High.

Hva med dette grafikkortet til litt høyere pris på samme pc? PowerColor Radeon HD 7870 2GB??
Lenke til kommentar

Nei Arni90,det må du ikke.

Hvis du mener at 60-70 FPS er lite FPS så har du rett.

Et 670 kort kjører BF3 på Ultra 1920x1080 uten problemer : -)

 

Shit den er utsolgt akkurat nå): Har du en annen side med nesten samme pris?

Jeg anbefaler at du tar en skikk på Thor PCene som er på salg hos Cdon.com

http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830516

Denne her gir deg veldig mye kraft for pengene, og er bedre enn de andre som er linket over : -)

Hvis den er utsolgt anbefaler jeg deg å vente litt. Alt som er bra er vært å vente ; -)

Lenke til kommentar

Nei Arni90,det må du ikke.

Hvis du mener at 60-70 FPS er lite FPS så har du rett.

Et 670 kort kjører BF3 på Ultra 1920x1080 uten problemer : -)

Mitt 7970, kraftig overklokket (1250/1700) klarte 55-65 fps average på Ultra i BF3, med et og annet fall til 40-45 fps. Riktignok gjør Nvidia-kortene det noe bedre i BF3, men det er ikke snakk om at du får et Nvidia-kort som yter like bra som mitt 7970 ut av eska i BF3. Selv om du overklokker ser du fortsatt på 45-50 fps i verste fall, og det er ikke godt nok i et spill som kjører best når du ligger på 80+ fps.

 

Men det kan jo hende jeg tilhører en gruppe mennesker som foretrekker god flyt framfor marginale grafikkforskjeller..

Endret av arni90
Lenke til kommentar

670 > 680 i Battlefield 3 da det kom ut, jeg vet ikke om det har forandret seg.

Du har vell 120 Hz skjerm siden du liker det best med 80 + FPS ?

Vennen min hadde en 60 Hz skjerm så det gjorde ingen forskjell på om FPSen var 65 eller 79.

Men som du skriver, så dipper kortet ditt av og til ned til 45-50 FPS, det skjer ikke så ofte på 670 kortene grunnet Adaptive vSync.

Lenke til kommentar

670 &--#62; 680 i Battlefield 3 da det kom ut, jeg vet ikke om det har forandret seg.

Du har vell 120 Hz skjerm siden du liker det best med 80 + FPS ?

Vennen min hadde en 60 Hz skjerm så det gjorde ingen forskjell på om FPSen var 65 eller 79.

Men som du skriver, så dipper kortet ditt av og til ned til 45-50 FPS, det skjer ikke så ofte på 670 kortene grunnet Adaptive vSync.

  • 670 vil aldri være bedre enn 680 stock mot stock, det er i så fall drivere som er utdatert på 680.
  • BF3 kjører ikke bra på 60 fps, uansett om du har 60Hz skjerm eller ikke.
  • Forskjellen i flyt mellom 60 fps og 90 fps i BF3 er enorm, dette merker jeg selv om jeg setter 60Hz oppdateringsfrekvens på min XL2410T, spillmotoren fungerer helt enkelt ikke godt på 60fps.
  • Adaptive Vsync øker ikke maksimal ytelse, så du får minst like mye dips med et 670 som et overklokket 7970.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

670. 7970 kort har flere spill som de ikke klarer å spille, f.eks. Shogun 2.

Det eneste som egentlig er forskjellen er at 7970 har 3 GB og 670 2GB, og bussbredden.

Men nå må du for all del høre på Arni90, for han kan nok en god del mer enn meg : -)

 

Jeg eier ingen av kortene, men jeg har venner som har de, og Asus GTX 670 oppnår mer FPS enn XFX 7970.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...