Gå til innhold

Fototreff for Akam: Østfold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke helt relevant kanskje, men jeg hadde en samtale med Tomsi42 for en tid tilbake hvor vi prøvde å finne ut hvordan vi skulle få tatt bilde av sarpefossen nedenifra.

Var du ute og leita etter surferne ?, de som surfer på en bølgen litt lengre nede i elva :)

Endret av Nautica
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke sjekket dem selv, er de på oversiden av fossen mener du ?, trodde de holdt på rett før svingen litt lengre nedenfor der du tok bildet.

Endret av Nautica
Skrevet

@Bjørnli: Vil kl 14:00 være en passende tid? Eller er det for sent?

@BjerkneZ: Godt detektivarbeid. Vi kan jo diskutere det nærmere dagen om det er tid til en liten stopp der.

Skrevet (endret)

Tror Oslobenken sliter med kl. 06:00; men vi skal ikke nekte dere å stå opp så tidlig. Men hvis vi sier kl. 11:30; så passer det med at jeg henter folk på Oslo S kl. 10:00 (og har litt slakk).

@BjerkneZ: Er enig i at det bør være en del vann i fossen for at det skal være morsomt.

Endret av tomsi42
Skrevet

Jeg kjører fra Veum og gjennom sentrum på vei til gamlebyen, så jeg kan godt plukke opp et par stykker på togstasjonen/busstasjonen i Fredrikstad. Er 99% sikker på at dag og tidspunkt passer for meg foreløpig. Vet 100% minst et par dager i forveien.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Johoo :)

Hvis det er noen som har med seg store tele objektiver, så kan jeg annbefale fuglereservatet på Øra like utenfor Gamlebyen i Fredrikstad. Det er et eget "fuglekikkertårn" der ute. Bakdelen er at man må ha adgangskort for å komme ut dit... og fordelen er at det har jeg :)

Skrevet

Det kan jo være interessant etter at vi har gjort gamlebyen. Vil tro at det er noe væravhengig?

Ikke at jeg har så veldig lang tele (70-300mm); men jeg har liten sensor da, så det hjelper litt :)

Skrevet

Joda, er nok væravhengig, men når det kommer til fugler så har jeg svært lite peiling :)

Jeg har jo 70-200, men at man bør ha 300mm på crop tror jeg helt sikkert.

Er jo utsikt utover hvaler fra det tårnet der, men uansett annbefales det nok muligens tele/telezoom der ute da naturen samt hvaler er langt unna. Selve stedet der tårnet står er en gammel søppelfylling, så det er dog ikke spesielt spennende. Søppel kan gi fine motiver det, men det forutsetter jo at det er søppel der, og det er det svært lite av. Det bare lukter søppel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...