Gå til innhold

Fototreff for Akam: Østfold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm Østfold ja... :)

Høres ut som noe jeg vil være med på... ferie har jeg også :)

 

Problemet er at jeg skal til Krakow denne uken og er ikke hjemme før søndag kveld kl. 23:00 (Altså den 16.juli)

 

Men hvorfor Sarpsborg?

Jeg har vert i omtrent alle norges byer opp til flere ganger de siste 7 årene og Sarpsborg en av av de som står rangert nederst på listen. Skal dere vandre gatelangs og ta øyeblikksbilder/bybilder så er dte jo greit, men det er desverre fint lite annet som frister fra Sarpsborg.

 

Var en tur på Borgarsyssel Museum i Sarpsborg her om dagen og det er vel det eneste stedet jeg vet om som er greit rent fotografisk. Se bilder fra Borgarsyssel her:

http://www.bjerknez.no/?page_id=102

 

Men museumet er knøttlite og etter 10min har man sett alt.

Lenke til kommentar

Men hvorfor Sarpsborg?

Jeg har vert i omtrent alle norges byer opp til flere ganger de siste 7 årene og Sarpsborg en av av de som står rangert nederst på listen. Skal dere vandre gatelangs og ta øyeblikksbilder/bybilder så er dte jo greit, men det er desverre fint lite annet som frister fra Sarpsborg.

 

For noe tull, Særp er jo partybyen Nr1 i Norge, det finnes både betaina og gatekjøkken dær :)

 

Neida, vi har vel gjort alle byene i distriktet og nå er det vel Sarpsborg som står for tur, noen fine steder er det utenom borgarsyssel også, du får møte opp så skal du få se :)

Lenke til kommentar

Men hvorfor Sarpsborg?

Jeg har vert i omtrent alle norges byer opp til flere ganger de siste 7 årene og Sarpsborg en av av de som står rangert nederst på listen. Skal dere vandre gatelangs og ta øyeblikksbilder/bybilder så er dte jo greit, men det er desverre fint lite annet som frister fra Sarpsborg.

 

For noe tull, Særp er jo partybyen Nr1 i Norge, det finnes både betaina og gatekjøkken dær :)

 

Neida, vi har vel gjort alle byene i distriktet og nå er det vel Sarpsborg som står for tur, noen fine steder er det utenom borgarsyssel også, du får møte opp så skal du få se :)

Er i Sarpsborg hver dag og opp til flere ganger i uken etter arbeidstid, så jeg tror jeg står over, hehe.

 

Kommer så klart ann på hva man skal ta bilder av, og motiver finner man så klart over alt, men noe turistmagnet er nok Sarpsborg ikke. Der rangerer byen HELT nederst hos meg, rett under Oslo :)

 

PS! SKulle gjerne vert med denne gangen, men jeg er nok i Krakow den dagen :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Men hvorfor Sarpsborg?

Hvorfor ikke? ;)

 

Jeg har vert i omtrent alle norges byer opp til flere ganger de siste 7 årene og Sarpsborg en av av de som står rangert nederst på listen. Skal dere vandre gatelangs og ta øyeblikksbilder/bybilder så er dte jo greit, men det er desverre fint lite annet som frister fra Sarpsborg.

Som Nautica nevner, vi har ikke fotgrafert Sarpsborg enda. Jeg er ikke så sikker på om det er så nitrist som du skal ha det; og hvis dete r det, så er det ihvertfall masse motiver i gruppen "ren tristesse" ;)

 

Var en tur på Borgarsyssel Museum i Sarpsborg her om dagen og det er vel det eneste stedet jeg vet om som er greit rent fotografisk. Se bilder fra Borgarsyssel her:

http://www.bjerknez.no/?page_id=102

 

Men museumet er knøttlite og etter 10min har man sett alt.

Hvis du var ferdig etter 10 minutter, så vil jeg si du har bare tatt en liten titt - brukte over en halvtime selv forrige gang jeg var der, og rakk ikke over alt.

 

Nå kommer både Nautica og jeg med bil, så vi har sitteplass for 6-7 personer, slik at vi kan dra litt rundt hvis det blir for ille.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rust! Da er tomsi i himmelen vettu! ;P

 

Edit: selv forbinder jeg sarp med en skikkelig møkaby man helst bare skal innom via tog/bil, men tror det kan være masse skjulte skatter å ta bilde av.

 

Og det fine med å være så mange:

6 personer kan bilde av det samme motivet, men få totalt forskjellige bilder:)

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Foreslår at vi sier lørdag den 14. kl. 12:15 i Sarpsborg (møtes ved rutebilstasjonen?) og tar det derfra.

 

Hvor mange er det som har meldt sin interesse ?

 

Tomsi, Kellux, Bjørnli og undertegnende og kanskje JonH, Ulfgre, flere som blir med ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...