Gå til innhold

Bygge selv for første gang - Gaming PC


Anbefalte innlegg

Trenger da en ny pc som jeg hovedsaklig skal bruke til gaming, nærmere bestemt WoW og BF3. Som tittelen sier er dette første gang og håper dere kan hjelpe meg litt. Budsjettet mitt er på rundt 7000kr. Det er viktig at pc'n har lite støy og klarer spillene jeg nevnte ganske bra. Er dette mulig med det lave budsjettet? :p

 

Har laget en foreløpig handleliste på komplett som ser slik ut: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1098866&su=B9B1011B-409E-4545-9FC1-0D55D359AFFE

 

Noe jeg har glemt?

 

Lurer også på om jeg burde bestille fra Dustin eller Komplett? Er begge like bra? Følger skruer og ledninger med når jeg bestiller i deler? Er lydkort noe jeg må ha med?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo :)

 

Kan svare på det siste spørsmålet først, og svaret er nei, du trenger ikke lydkort. Lydkortene som sitter i hovedkortet er gode nok for de aller fleste :)

 

Alt av skruer skal følge med delene.

 

Selv velger jeg å kjøpe fra Dustin, jeg har nå også vendt meg til å bruke Dustin og da blir det nesten umulig å bruke komplett på grunn av de høyere prisene (det er faktisk mye vanskeligere for meg å sette opp PCer hos Komplett enn hos Dustin). Så grunnet høyere priser hos Komplett er Dustin mitt valg :)

 

Du har glemt operativsystem og optisk drev i oppsettet ditt.

 

Jeg velger heller å starte et nytt oppsett fra grunnen av istedet får å rette på ting, det gjør det enklere og gir et bedre resultat.

 

Her er mitt valg av komponenter:

 

post-227710-0-46566600-1341187237_thumb.png

Lenke til kommentar

å ikke engang da er han i nærheten av maks i BF3. og med maks, så menes det jo Ultra settings :)

 

Men, på en annen side, du trenger langt i fra å kjøre BF3 på maks, spillet ser veldig bra ut selv om du skrur ned innstillinger, du kan fint klare deg med medium settings og skru av AA, og fremdeles vil det se bra ut..

 

Om du har penger, så er jo kortet du valgte selv bedre enn det olestokk satte opp.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Aah, okeey. Men vil det lagge på WoW når jeg for eksempel entrer Stormwind/Orgrimmar eller andre steder hvor det er mange folk? Har forøvrig lyst på et annet kabinett enn hva du valgte, noe i denne duren : http://www.dustinhome.no/product/5010641229/nzxt-miditower-guardian-921rb-blue-led-atx/#intcmp=searchProvider_dacsa (Elsker led-lys) :) .. Men vil dette ha noe å si for støyen?

Lenke til kommentar

Okey, da har jeg igjen prøvd å satt sammen en gaming-PC på Komplett etter et litt lavere budjsett (6500kr max). Kan noen vurdere om denne vil takle WoW uten lagg og BF3? Passer alle delene sammen og ser alt greit ut? Tenkte å bestille nå, så håper noen kan gi svar fort ! :)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1100009&su=AED4BDBE-E90B-45F4-8B3C-8C1DEBBE0BEF

Endret av DeadmauS
Lenke til kommentar

Ville gått for et GTX560Ti eller Radeon 7850. Begge vil yte bedre enn det kortet du har valgt. 7850-kortet yter best og vil antagelig også være mer stillegående, men det vil gå over budsjettet ditt med et par-tre hundrelapper... 560Ti vil øke prisen med en femtilapp.

 

Jeg ville også sjekket ut dustin, siden de har sommersalg og kjører tilbud på en del pc-deler nå.

Lenke til kommentar

Takk for svar, Raven! Vil helst slippe å gå over budsjettet, men skal nok klare GTX560Ti med en femtilapp hvis det er bedre. Og jeg valgte komplett fordi de har Pick-up Point slik at jeg får PC'n utrolig fort, forhåpentligvis imorgen :) !

 

Men ser det bra ut ellers Raven? Vil det kjøre WoW og BF3 greit?

Lenke til kommentar

Battlefield 3 krever veldig mye, og dere må slutte og bruke bekrep som maks high og slik.

 

Hva dine egne krav til bildeflyt er setter en veldig anderledes grense for om du kan kjøre på high eller ikke.

 

Du vil få tips om hva som er best til den prisen du gir. At den vil kjøre battlefield er 100% sikkert, men du må selv finne ut av om du vil kjøre på low, med eller high. Noen bryr seg ikke om 25 fps, mens andre kaster opp av alt under 50.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...