Gå til innhold

Leievarebil, to små riper på taket


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Vi leide oss en varebil for flytting i dag, og var innom IKEA med denne underveis. Og uten å tenke over det, så greide jeg å kjøre den borti et av de høydeskiltene som står der med "MAX 2,6 meter" hvor bilen var 2,7 +/-. Så dette endte opp med to små rette riper som gikk nok dypt nede slik at det ble 'rust' etter regnet i dag.

 

Hvordan tror dere utleier kommer til å reagere på dette angående erstatning? Dette er en diger varebil fra 2006+ og har ganske mye bulker og skader fra før rundt om på seg. Må man ut med flere tusen for dette?

 

Var et jævlig til uhell da skiltet hang like ved svingen innkjøringen fra motorvei og fikk knapt med tid til å legge merke til den.

 

Skal komme med bilde straks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke ekspert på området, men har leid utleiebil hos Bislett 2 ganger. Der får man et skjema med bilde av bilens skader før turen, som du som låner bilen skal se at det stemmer før man kjører. Hvis det da er noen nye skader på bilen når man leverer, så plikter du å betale for reparasjon. Husker jeg også fikk tilbud om å betale en sum, slik at egenandelen ble betydelig lavere, spesielt til slike tilfeller du nevner.

 

Hvor vidt dette gjelder for deg også er vanskelig å si, men det beste er å være ærlig om det i hvertfall.

Lenke til kommentar

Her kommer det bilde. Verdens mest stressende dag. Finner ikke kabel til å overføre bilder og å sende filer trådløst klikket så innmari først i dag.... Hooooh, jeg koker.

 

Skal sies at man må være flink til å klatre for å komme seg opp på taket her og få tatt en titt. 2,7 meter høyt.

 

klash.jpg

 

20120629_194245.jpg

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Fikk høre det samme fra andre, at det var rart at det hadde rustet så fort.

Jeg har ikke sjekket taket før jeg lånte bilen da det er nærmest umulig å komme seg opp dit, og gikk egentlig bare gjennom de skadene som var markert på tegningen (foran, sidene og bak).

 

Dette hjelper på dere, takk og skål... er helg!

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Ikke hvis den skaden oppdages nå og du har skrevet under på at det ikke var noen skade der tidligere?

 

De har da ikke oppdaget den selv, og som det blir nevnt ovenfor så ser dette ut som en mye eldre skade.

Da kan de ikke plutselig prakke denne på meg, selv om jeg har skrevet under.

 

---- Og det ber deg å skrive under før du får dratt ned til bilen for å sjekke skadeloggen om du vil ha nøklene. Feil på rutinen?

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...