Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Er det lov å reklamere for nettsider i offentlig rom?


vippsvirre

Anbefalte innlegg

Hei jeg vet ikke om dette er riktig postet sted.

 

Spørsmål= Hei jeg skal starte en nettside, så lurer jeg på om det er lov til å henge ut reklame om nettsiden utendørs (A4 ark) for eksempel: henge A4 arkene på trær, gjere, buss stasjoner.

 

Jeg takker svarene på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle da tro at der er lov med litt reklame som det, jeg ser jo hele tiden reklame for lirkus osv. så burde da være lov. Bare spørr om du kan henge det opp på gjerdet til noen, eller spør på busstasjonen om du kan henge opp arkene, ellers er det alltid en mulighet at de tar det ned. Håper det hjelper, legger du ut en link på tråden her?

Lenke til kommentar

Det kan være ulovlig f.eks etter politivedtektene i den kommunen du bor i. I Oslo sier f.eks politivedtektene følgende:

 

§ 5-1. Hindre tilgrising o.l.

 

På, ut over eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted er det forbudt: [...]

 

3. å henge opp, utplassere eller transportere omkring kunngjøringer, plakater, oppslag e.l. uten tillatelse fra berørt kommunal myndighet. Dette gjelder ikke oppslag på tavler eller lignende som er godkjent av kommunen til slik bruk, eller oppslag på egen grunn. Det er forbudt å rive, skade eller skjemme oppslag som er lovlig satt opp. Oppslag skal fjernes av den som har satt det opp når de er foreldet.

 

Se http://www.lovdata.n...70606-0577.html for hele politivedtekten (for Oslo kommune). Tilsvarende politivedtekter vil du finne for andre kommuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...