Gå til innhold

[Løst] Anbefaling til kjøler (S-1155)


crappkid

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurte på om dere kunne gi meg noen anbefalinger til en bra kjøler for s-1155? Spilte BF3 i 1 time og hadde 68 grader max temperatur på CPU-en. Til og med når jeg ikke gjør noe på dataen pleier tempen å være rundt 38-42 grader.

 

Har lest at intel anbefaler at CPU-tempen skal være under 72 grader, og 68 grader er ikke så langt ifra.

 

Bruker stock kjøler akuratt nå, som fulgte med i5 2500K-en...

 

Jeg lurte også på om 65 grader max på grafikkortet mitt var mye mens jeg spiller BF3.. Har Geforce GTX560TI...

 

Hadde vært greit hvis CPU-kjøleren ikke kostet mer enn 400kr..

Kan også ta en stress test hvis det er behov for mer informasjon..

 

På forhånd takk..

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

takk for svaret..

tror at jeg kjøper en av de bedre kjølerne når jeg først skal kjøpe noe

går for nh-d14 tror jeg..

 

vil dette passe inn i kabinnettet mitt = COOLER MASTER MIDITOWER 690 II ADVANCED ATX

 

Du også ikke noe om tempen på grafikkkortet mitt.. Er tempen jeg har nokså normal?

Lenke til kommentar

NH-D14 passer sånn akkurat inn i 690II Advanced, men det blir nok ikke plass til en vifte øverst i kabinettdøren.

 

Mener du at en ekstra vifte på kabinettdøren ikke vil få plass, eller viser du til en vifte som er standard i kabinettet? Jeg har ingen ekstra vifter..

Lenke til kommentar

Evt kan du jo går for en Noctua NH-C12P SE14, om du har dårlig plass.. Denne yter ikke så veldig langt unna D14.

 

http://www.dustinhom...-1156-1366-am3/

tror nh-d14 passer inn

 

Jeg mener at en ekstra vifte øverst i kabinettdøren ikke vil få plass.

det var det jeg trodde du mente også...

 

Er dere enige i mitt valg av NH-D14??

sveibuen har jo et par alternativer

hvilke av dem er best..

ikke bry dere så mye om prisen. betaler 100kr i frakt, så kan like godt kjøpe en god kjøler..

Lenke til kommentar

Ser at Noctua NH-D14 har disse dimensjonene:

Generell informasjon
Dimensjoner (B x H x D) 140 mm x 160 mm x 158 mm

 

Er høyden her 160 mm?

Da passer vel den inn i kabinettet?

Noen som vet om en annen netbutikk tilbyr en lavere fraktkostnad enn dustin's 100kr?

Lenke til kommentar

Satt og leste en artikkel der de sammenlignet NH-D14 og Hyper212Evo..

http://www.overclockersclub.com/reviews/cm_hyper212_evo/4.htm

På det meste er det 3 grader forskjell, og prisforskjellen er jo helt enorm..

 

Hva synes dere om Hyper212Evo-en??

Forskjellene merkes best når du går mot de ekstreme overklokkene på de varmeste prosessorene. Ser du på overklokkede resultater er NH-D14 6°C kaldere.

 

Likevel, det er ikke vanskelig å forstå hvorfor Hyper 212 EVO er anbefalt av så mange. Eneste "minuset" er at vifta som følger med kan kjøre ganske raskt, så du må gå inn i BIOS og sette viftekontrollen til "Silent" eller "Quiet" mode om du er opptatt av stillhet.

 

 

Forresten:

Det er umulig å skade CPU og GPU av varme i dag, de skrur seg av automatisk lenge før maksgrensa nås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt og leste en artikkel der de sammenlignet NH-D14 og Hyper212Evo..

http://www.overclockersclub.com/reviews/cm_hyper212_evo/4.htm

På det meste er det 3 grader forskjell, og prisforskjellen er jo helt enorm..

 

Hva synes dere om Hyper212Evo-en??

Forskjellene merkes best når du går mot de ekstreme overklokkene på de varmeste prosessorene. Ser du på overklokkede resultater er NH-D14 6°C kaldere.

 

Likevel, det er ikke vanskelig å forstå hvorfor Hyper 212 EVO er anbefalt av så mange. Eneste "minuset" er at vifta som følger med kan kjøre ganske raskt, så du må gå inn i BIOS og sette viftekontrollen til "Silent" eller "Quiet" mode om du er opptatt av stillhet.

 

 

Forresten:

Det er umulig å skade CPU og GPU av varme i dag, de skrur seg av automatisk lenge før maksgrensa nås.

 

Takk for all hjelpen, mann.

Du svarte også på noen andre tråder som jeg lagde før denne.. Sette virkelig pris på det.

RESPEKT

 

Men det du sa om at man må sette vifta på Silent eller Quiet i BIOSEN.. Det der er vel ikke nødvendig hvis man bruker programvare som kom med hovedkortet som også kan stille på det der??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NH-D14 er fortsatt kongen av luftkjølere, men den er gigantisk da.

 

Jeg har et asus p8z77-v-deluxe, en intel i7 3770K ivy bridge prosessor og et zotac gtx 680 AMP edition i min nye rigg. Jeg kjøpte noctua NH-D14 + en haug med noctua fans til mitt lian li cube case.

 

Her er temperaturen du kan forvente deg:

 

Overklokket til 4224 MHz. Full load med OCCT viser AI Suite II cpu temperatur på 49 grader celsius.

Idle viser den 17 grader celsius på det minste.

 

Veldig god kjøler.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...