Gå til innhold

Et oppgjør med Anders Behring Breivik sin ideologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tar rett og slett bare feil når du sier at ingen har nektet eller forsøkt å kneble meningene til Anders Behring Breivik. Så og si samtlige diskusjonsnettsider i Norge bedriver systematisk mobbing, diskriminering og sensurering av nasjonalistisk og ny-nazitisk miljøer. Jeg driter i hvor mye dere mener de måtte fortjene dette, det er ikke saksrelevant. For det som skjer når du behandler folk på den måten her, så får du segregering og radikalisering.

 

Så ABB ble konstant forsøkt sensurert av kåte sosialdemokrater som blir helt øre av tanken på at de kan systematisere og kontrollere enda mer. Og det er klart dette hadde en vesentlig innvirkning på hvorfor han faktisk tok det steget å drepte en haug med mennesker, når skal sensuren ta sin del av skylden?

 

Og jeg befinner meg politisk stort sett så langt fra Anders Behring Breivik som det er mulig, men det må være mulig å være litt realistisk her.

Endret av Shrooms
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser INGEN grunn til å blande inn Israel i dette! Useriøs hets mot det einaste demokratiet i midt-austen!

 

Det "eneste demokratiet i midtøsten" som driver med å jage vekk folk fra land som ikke tilhører dem, som bygger apartheidsmurer, driver med tortur, skyter på sivile mål, kaprer sivile skip på internasjonalt farvann og andre krigsforbrytelser vel og merke...høres ut som det perfekte Breivik-samfunnet hvor man driver med lebensraum-politikk mot palestinere og andre arabere.

Lenke til kommentar

Du tar rett og slett bare feil når du sier at ingen har nektet eller forsøkt å kneble meningene til Anders Behring Breivik. Så og si samtlige diskusjonsnettsider i Norge bedriver systematisk mobbing, diskriminering og sensurering av nasjonalistisk og ny-nazitisk miljøer. Jeg driter i hvor mye dere mener de måtte fortjene dette, det er ikke saksrelevant. For det som skjer når du behandler folk på den måten her, så får du segregering og radikalisering.

 

Så ABB ble konstant forsøkt sensurert av kåte sosialdemokrater som blir helt øre av tanken på at de kan systematisere og kontrollere enda mer. Og det er klart dette hadde en vesentlig innvirkning på hvorfor han faktisk tok det steget å drepte en haug med mennesker, når skal sensuren ta sin del av skylden?

 

Og jeg befinner meg politisk stort sett så langt fra Anders Behring Breivik som det er mulig, men det må være mulig å være litt realistisk her.

 

Mine observasjoner om terroristen og andre høyreekstreme i media og deres oppmerksomhetstrang:

 

Persondiskusjon, hets og trusler om vold er det ENESTE jeg kjenner til som sensureres her på forumet.

 

Jeg har heller ikke sett noe som tyder på at respektfulle poster har blitt sensurert i debatter hvor terroristen utrykket seg.

 

Samt meningsløst lange videoer som postes uten at den som poster videoen kan redegjøre for hva videoen inneholder -- i de fleste tilfeller fordi videoen er innholdsløs men inneholder nasse-propaganda som vedkommende er enig med, uten at videoen faktisk har noe konkret innhold som kan diskuteres.

 

(Ratioen av innhold per minutt pleier å være 1 faktapåstand eller påstand som er verdig diskusjon per 7 minutter video. Det vil si at én bruker som investerer 5 sekunder kan "tvinge" andre mennesker til å bruke 7 minutter på å finne noe å diskutere i den posten. Jeg kunne "diskutert" med 50 mennesker samtidig om jeg brukte videoer til å svare for meg: Det handler om respekt for andre mennesker sin tid og respekt for andre mennesker sine kunnskaper og ikke minst debattens nivå: På et godt debattnivå så vil man bruke vidoen som kilde på sine påstander -- ikke i stedet for påstanden, fordi man i seriøse debatter skriver ned sine meninger og grunngir disse med kilder som støtte.)

 

At nasser føler seg mobbet når de tror at Holocaust aldri hendte har er gjerne en paralell til når mennesker uten utdannelse føler seg mobbet på vitenskapsforumet når de legger ut om sin verdensforståelse.

Å bli diskreditert for sin manglende evne til å holde seg til debatten og bedt om å lese seg opp om emner =/= å bli sensurert.

 

...

 

Jeg tror ikke terroristen ble sensurert.

Jeg tror at vedkommende følte seg ignorert -- og at aksjonen hans handlet om oppmerksomhet.

 

Det er for øvrig ingen sin plikt å sitte og høre på ekstremister som prater, selv om ekstremistene skulle ønske det var slik og gjerne har det som mål at alle andre skal gjøre som de selv ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...