Gå til innhold

Nå kan du få ICS på Galaxy Note


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som skal oppdatere deres Note:

 

Vær oppmerksom på at den noe irriterende bugen Samsung har laget på den første ICS-ROMen som kom til Note fortsatt er på Norden sin versjon også.

 

Dette innebærer at telefonen plutselig ikke vil bruke CPU state "Deep Sleep", og dermed turer avgårde på 200 MHz. Av fiffige følger dette får for telefonen kan jeg nevne at den nå kan brukes som håndvarmer, at du får god trening i å ta av batteridekselet (da det å ta ut batteriet midlertidig løser problemet), samt at du blir veldig god til å klattlade mobilen. (Gjør du ikke dette vil den vare ca. 9 timer fra fulladet.)

 

Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over dette.

 

-KJ

Har oppdatert og er på 40% etter 8h32m. Mobilen er heller ikke noe varmere enn før, tvert i mot. Før oppdaterinegn slet jeg med at Android OS kontinuerlig lå på 80-90% av strømbruken (ifølge batterioversikten hvertfall), i tillegg til at mobilen ble ekstremt varm til tider. Syntes kanskje batterilevetida virker litt kortere enn før, men noe stekeplate eller tomt på 9 timer har jegi kke sett antydninger til foreløpig. Kanskje jeg har vært heldig eller ikke har sett noe til buggen ennå?
Lenke til kommentar

Til dere som skal oppdatere deres Note:

 

Vær oppmerksom på at den noe irriterende bugen Samsung har laget på den første ICS-ROMen som kom til Note fortsatt er på Norden sin versjon også.

 

Dette innebærer at telefonen plutselig ikke vil bruke CPU state "Deep Sleep", og dermed turer avgårde på 200 MHz. Av fiffige følger dette får for telefonen kan jeg nevne at den nå kan brukes som håndvarmer, at du får god trening i å ta av batteridekselet (da det å ta ut batteriet midlertidig løser problemet), samt at du blir veldig god til å klattlade mobilen. (Gjør du ikke dette vil den vare ca. 9 timer fra fulladet.)

 

Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over dette.

 

-KJ

Takk for infoen. Nå venter jeg med å oppdatere.

Lenke til kommentar

Har oppdatert og er på 40% etter 8h32m. Mobilen er heller ikke noe varmere enn før, tvert i mot. Før oppdaterinegn slet jeg med at Android OS kontinuerlig lå på 80-90% av strømbruken (ifølge batterioversikten hvertfall), i tillegg til at mobilen ble ekstremt varm til tider. Syntes kanskje batterilevetida virker litt kortere enn før, men noe stekeplate eller tomt på 9 timer har jegi kke sett antydninger til foreløpig. Kanskje jeg har vært heldig eller ikke har sett noe til buggen ennå?

 

Kan se ut til at du har vært heldig og ikke ser noe til det, ja.

 

Bare å ta en kjapp gjennomlesing på XDA så ser du at det ikke er alle som opplever det, men veldig, veldig mange har problemer.

 

En "workaround" er å huske på å slå på skjermen / låse opp telefonen når man tar den av lading. Da skal den visstnok oppføre seg. Men all den tid at jeg lader over alt for å klare en hel dag på jobb så er det absolutt ikke alltid at jeg husker dette, så har ikke fått sjekket om det bedrer saken.

 

Da er det bare å begynne å vente på en bugfiks.

 

EDIT: 60 % forbruk på under ni timer høres veldig lite ut i forhold til den batteritiden jeg hadde på GB i alle fall. Men vet ikke noe om bruksmønsteret ditt.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

EDIT: 60 % forbruk på under ni timer høres veldig lite ut i forhold til den batteritiden jeg hadde på GB i alle fall. Men vet ikke noe om bruksmønsteret ditt.

 

-KJ

Er nå på 7h 35m batteri og har 58% gjenstående. Skjerm på 25%, Dolphin Browser på 19%, Android OS på 11%. Skype har vært pålogget siden jeg tok den ut av batteriet, surfet litt på nett før jobb (kanskje en halvtime-45m aktivitet), Wi-Fi har vært på hele tiden. Ingen samtaler besvart men ble oppringt en gang. Mottatt og sendt kanskje tilsammen 15 meldinger. Føles fortsatt som om batteriet tappes fortere enn før syntes jeg.. Lurer på å kjøre en reset.

 

Dere som har gjennopprettet fabrikkinstillinger, hvordan er batterilevetiden deres?

Lenke til kommentar

Til dere som skal oppdatere deres Note:Vær oppmerksom på at den noe irriterende bugen Samsung har laget på den første ICS-ROMen som kom til Note fortsatt er på Norden sin versjon også.Dette innebærer at telefonen plutselig ikke vil bruke CPU state "Deep Sleep", og dermed turer avgårde på 200 MHz. Av fiffige følger dette får for telefonen kan jeg nevne at den nå kan brukes som håndvarmer, at du får god trening i å ta av batteridekselet (da det å ta ut batteriet midlertidig løser problemet), samt at du blir veldig god til å klattlade mobilen. (Gjør du ikke dette vil den vare ca. 9 timer fra fulladet.)Jeg må innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over dette.-KJ

 

Jeg har opplevd akkurat det samme. oppdaterte onsdag kveld og i løpet av natten brukte tlf over 70% batteri, bare ved å ligge i ro.. Skikkelig varm var den også. Har måtte lade tlf en gang om dagen siden, kun ved "normal" bruk.. Sendte inn en mail til support hos samsung hvor jeg fikk dette svaret:

 

"Etter jeg min oppdaterte Samsung Galaxy Note fra Android 2.3 til Android 4.0 har telefonen brukt mer enn dobbelt så mye batteri som vanlig.

Jeg har sett igjennom alle innstillinger og fulgt alle tips om batterisparing, men forsatt ingen bedring.

Telefonen bruker ca 5-8% batteri i timen, kun i standby uten 3G, Wifi og noen som helst andre batterislukende applikasjoner.

Dette kan vel ikke være normalt? Har dere noen tips til hva som kan gjøre det?"

"Dette er absolut ikke normalt. Men det som kan ha skjedd ved oppdateringen er att den gamle osversjonen ikke blev fjernet helt og ligger på en måte i bakgrunnen og kjører. Denne skal jo selvfølgeli egentli fjernes ved oppdateringen, men det høres utt som noe gått litt galt. Jeg ønsker att du tester og nullstiller telefon for og se hvis det eventuellt hjelper problemet:

 

 

1. Gå inn på Programmer - Instillninger - Sikkerhetskopier og nullstill - Sikkerhetskopier data skal ikke være i krysset.

2. Gjør en Back-up/sikkerhetskopiering via Samsung Kies. Last ned programmet her: http://www.samsung.com/no/support/usefulsoftware/KIES/JSP.

Følg instruksjonerne under veiledning, hvordan du får gjort en sikkerhetskopiering.

3. Gjør en reset: Programmer - Instillninger - Sikkerhetskopier og Nullstil - Nullstill til fabrikkdata. Husk og formatere USB også (telefonen spørr om dette).

4. Sjekk hvordan telefonen oppfører seg før du legger in back-upen, slikt att du ikke har noe rart spart på din telefon som gir deg virus.

5. Hvis det fungerer greit, legg inn backup og se hvordan telefonen beter seg etter det.

 

 

Hvis det ikke virker må du bare ta kontakt med oss igjen. Ønsker deg en fin helg og lykke til!

 

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål. "

 

Noe som da selvfølgelig ikke løser problemet..

 

Jeg vurderer å prøve å få en ny mobil på reklamasjon..

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat oppdatert min Note. Fikk gjort det OTA, og fikk gjort det med bare 15% batteri (litt risky, ettersom den lå på 5% når den var ferdig). Oppdateringen gikk tilsynelatende helt fint, tok vel 10 min.

 

Litt irriterende at alle widgets, snarveier, mapper og lignende på fremsiden forsvant, men det burde jeg kanskje ha regnet med. Anbefaler alle som har litt personalisert fremside å ta en screen shot eller noe før oppdatering.

 

Spent på hvordan telefonen vil oppføre seg nå. Har hatt den 1 måneds tid, og hatt litt problem med at telefonen har gått varm og brukt store mengder batteri. Hadde lignende problemer med min gamle SII, så min Samsung-fremtid er i fare om dette fortsetter å skje.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor god tid du har :-)

 

Jeg venter selv på Note 2, den blir nok å få tak i i Norge i November. (Jeg sitter med S2 nå, og har innstilt meg på Note 2 siden Note 1 ble annonsert :-P) Note 2 blir nok langt mer snappy enn Note (og sannsynligvis S3 også) og med en god del bedre batteritid.

 

Note har noen fordeler med stylus, og tilhørende programvare, men jeg ville nok valgt S3 over Note 8 av 10 ganger :-)

Lenke til kommentar

Her er 15 timer med note etter oppdatering, kurven er helt fin helt til jeg bruker tlf.

All bruk er da 3g /FB / google + / google talk/ gmail /

 

 

Eneste jeg har merket er at enkelte sider som krever flash for å streame videoer hakker.

Youtube fungerer.

Ellers hakker det i (Internett) Som følger med, firefox og opera.

post-64596-0-81892400-1340574041_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Noe som da selvfølgelig ikke løser problemet..

 

Jeg vurderer å prøve å få en ny mobil på reklamasjon..

 

Klassiker, ja.

 

Jeg dropper hele skiten, kjenner jeg. Har bestilt meg en WP i stedet. Gidder ikke dette konstante maset med å gjete batteriet for å kunne være tilgjengelig.

 

-KJ

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...