Gå til innhold

Get lanserer alt-i-ett-ruter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

 

Get bør kanskje begynne å tenke på å gå over til fiber, men det er et selskap jeg oppfatter som lite fremtidsrettet. Sånn utenom det, var Get stabilt da jeg hadde det og jeg fikk stort sett den hastigheten jeg skulle ha til en grei pris.

Get kan faktisk levere på fiber. HD PVR boksen dems er det mulig å få levert med fiber, og det er snakk om dette i borettslaget mitt hvor alle har en fiberlinje inn i leiligheten. Denne fungerer da også som modem.

 

Muligheten for fiber står forsåvidt også nevn i lenken til Breiker også, hvor kunder på fiber vil få tilbud om ipv6 etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Get kan faktisk levere på fiber. HD PVR boksen dems er det mulig å få levert med fiber, og det er snakk om dette i borettslaget mitt hvor alle har en fiberlinje inn i leiligheten. Denne fungerer da også som modem.

Ja, det har du helt rett i. Get leverer bokser for IPTV: http://www.get.no/ku...tal-tv/ny-kunde Jeg tenkte mer på om de faktisk bygger ut og leverer FTTH.

 

Ser at IPTV-dekoderen skal være lik den de ellers leverer, men signalet tas imot over IP. Hvordan de gjør det med Internett i den løsningen, er jeg mer usikker på og det skriver de ikke noe om. Vet at enkelte av deres dekodere har et innebygd kabelmodem, men hvis det er i bruk er det ikke fiber i mine øyne. Det hadde vært mer naturlig å ha en hjemmesentral? Et sted må uansett fiberlinjen konverteres til twisted pair, siden det er det man kan koble til dekoderen.

http://www.get.no/ku..._ts=133636bfcdd

 

Fiber fra Canal Digital har et lignende oppsett, hvor de har en hjemmesentral med to fiberpar. Ene fiberparet brukes til dekoderen. Det konverteres dermed til coax, og da kan de bruke samme HDPVR-boksen overalt. Det andre konverteres til twisted pair ethernet, med full symmetri på linjen.

 

Muligheten for fiber står forsåvidt også nevn i lenken til Breiker også, hvor kunder på fiber vil få tilbud om ipv6 etter hvert.

Ja, det nevner de i sin pressemelding som er temmelig generell. Jeg forholder meg stort sett til det de skriver på sine sider, og per. dags dato ser jeg bare HFC-nett, og superbredbånd hvor forholdet kan være 1:20 på opp- og nedlasting. Tydeligvis er det også viktig for Get å få frem at HFC-nett har sine fordeler:

http://www.get.no/bo...ers%C3%B8kelser

 

Det er ellers interessant at de vil levere IPv6 til sluttkunden. Noen som vet hvor stort subnet de kommer til å gi?

Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg stort om IPv6, men Get leverer IPv6 hjem til meg (du kan vell få dette gratis per i dag om du har XL eller XXL abonnement) og jeg fikk det til å fungere helt fint med PfSense 2.1 BETA0, men ettersom UPnP ikke fungerer ikke PfSense 2.1 BETA0 og PfSense 2.0 ikke har skikkelig støtte for IPv6 så var jeg jo like langt, akkurat nå kjøre jeg Cisco RV 220W som visstnok også skal ha IPv6-støtte men jeg klarer ikke å konfigurere den på en måte hvor test-ipv6.com gir meg tilbakemelding om at jeg kjører på et IPv6 nettverk, noe jeg fikk til med PfSense.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvordan er WIFI-dekning på denne boksen? Tenker på både rekkevidde og ikke minst stabilitet.

Har prøvd en rekke WiFi routere hjemme (3Com, DLink, Linksys mm), men har endt opp med å bruke en Apple Airport Express av alle ting (!), siden det har vært den ENESTE boksen som har gitt meg dønn stabil forbindelse, som aldri dropper ut. Kunne dog tenkt meg å erstatte med en alt i ett boks, siden jeg nå har 3 bokser (Airport Ex., switch, og GET modem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...