Gå til innhold

BK: BLOMStER


Anbefalte innlegg

Etter litt leting finner jeg at 75-300 har et macroforhold på 1:4 og 18-70 har også samme forholdt på nærgrensen.

 

Disse er ikke ekte macro-objektiver.

 

Tusen takk :)

Da får jeg se hvor langt jeg kommer på reisen min i fotoverdenen, om det evnt blir noe nytt utstyr etterhvert :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil bare nevne at bilde nr3 har kjempepotensiale i svart/hvitt.

Som nevnt kunne man ønske litt mere luft rundt blomsten, litt trangt nå.

Med litt jobbing i PS kan dette løses og du har faktisk et bilde her som fint kan henge i stor størrelse på veggen. (syntes nå jeg i hvert fall)

 

post-169676-0-11122000-1340608739_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I dag har jeg tatt mange bilder, bruker ikke photoshop, liker bildene best uten redigering, og det beste er vel å ta bildene i svart hvitt med kameraet, eller? :wee:

Legger inn noen bilder seinere i kveld. Bruker litt tid på å finne de beste, min meining, så får dere si hva dere mener. Legger de inn her, skjønte ikke helt hva jeg skulle legge det under i fotografering :yes: Takk for alle kommentarer.

Endret av nicepick777
Lenke til kommentar

De litt dedikerte amatørfotografene liker og ta bilder uten komprimering eller andre effekter som gjør at man ikke får full utbytte fra bildefilene, vil anbefale og bruke raw-filer og ikke jpg-filer for da har du mye mer bildeinformasjon og redigere. Det blir omtrent som at du selv fremkaller bildene.

 

Det lureste er og lage en ny tråd når du har nye bilder, putter du de i en gammel trås som kanskje har mistet sin interesse vil du ikke få så stor respons.

Lenke til kommentar

De litt dedikerte amatørfotografene liker og ta bilder uten komprimering eller andre effekter som gjør at man ikke får full utbytte fra bildefilene, vil anbefale og bruke raw-filer og ikke jpg-filer for da har du mye mer bildeinformasjon og redigere. Det blir omtrent som at du selv fremkaller bildene.

 

Det lureste er og lage en ny tråd når du har nye bilder, putter du de i en gammel trås som kanskje har mistet sin interesse vil du ikke få så stor respons.

De litt dedikerte amatørfotografene liker og ta bilder uten komprimering eller andre effekter som gjør at man ikke får full utbytte fra bildefilene, vil anbefale og bruke raw-filer og ikke jpg-filer for da har du mye mer bildeinformasjon og redigere. Det blir omtrent som at du selv fremkaller bildene.

 

Det lureste er og lage en ny tråd når du har nye bilder, putter du de i en gammel trås som kanskje har mistet sin interesse vil du ikke få så stor respons.

 

Hei å takk.

Kan jeg legge inn så mange bilder jeg vil i den nye tråden/emne?

Da kommer det et innlegg der ganske snart :yes:

Endret av nicepick777
Lenke til kommentar

Legger du bilder i BK så er det en begrensing, maks fem bilder og de må være en serie som inneholder samme emne "en rød tråd".

 

Du kan lage flere tråder, det er ingen problemer.

 

Hvis du bare vil vise bilder er det bedre og legge de i månedstråden eller i "bildekritikk".

 

Edit: er det bilder eller andre ting angående bilde "fotografering" kan du lage en tråd direkte i "fotografering" for og få svar på tekniske spørsmål, er det utstyrs-relatert må du poste i spesifikke utstyrstråder.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...