Gå til innhold

RRS L-Plate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At hurtigfesteplaten du fester i stativet alltid er festet på kameraet, så du ikke trenger å skru den på. I tillegg går den opp på siden av kameraet (derav navnet - den er L-formet), så du også kan festes kameraet på høykant.

http://reallyrightstuff.com/ProductDesc.aspx?code=BD90-L&type=0&eq=&desc=BD90-L%3A-L-Plate-for-D80-%

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

At hurtigfesteplaten du fester i stativet alltid er festet på kameraet, så du ikke trenger å skru den på. I tillegg går den opp på siden av kameraet (derav navnet - den er L-formet), så du også kan festes kameraet på høykant.

http://reallyrightst...Plate-for-D80-%

 

Aha, det hørtes flott ut, særlig for vertikale bilder uten sig i et rimelig kulehode....

Passer denne platen også med batterigrep?

Lenke til kommentar

Det finnes en L-plate til huset med grep og en annen plate til huset uten grep.

 

Men - for at L-platen skal passe stativhodet kreves det at hodet har hurtigfeste som er Arca-Swiss-kompatibel, som er standarden RRS følger. Ellers vil ikke L-platen passe.

 

Og å legge penger i stativhodet er enda viktigere enn å kjøpe god L-plate. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det finnes en L-plate til huset med grep og en annen plate til huset uten grep.

 

Men - for at L-platen skal passe stativhodet kreves det at hodet har hurtigfeste som er Arca-Swiss-kompatibel, som er standarden RRS følger. Ellers vil ikke L-platen passe.

 

Og å legge penger i stativhodet er enda viktigere enn å kjøpe god L-plate. :)

 

Takk for tips og oppklaring :)

Lenke til kommentar

jeg har et Giottos MH 5400 kulehode og hurtigfeste er et MH554c, så dette er nok ikke det som kreves. Kan jeg eventuelt bytte bort denne øverste delen, antar at det er hurtigfeste, med et Arca-Swiss-kompatibel hurtigfeste, eller må jeg kjøpe nytt, hele kulehode....?

 

Er det forresten meninger om dette kulehode er ok. Kjøpte det på BH for et par år siden :)

Endret av d90
Lenke til kommentar

Hurtigfeste på eksisterende kulehode kan også byttes; så man trenger ikke nytt kulehode (RRS har også slike fester). Finnes L-Bracket som er mer generelt (ikke kameraspesifikt), men RRS sine er veldig bra da de er tilpasset hver enkelt hus (med og uten batterigrep), slik at L-bracket holder seg på plass uten å skli uansett. L-bracket er også en god beskyttelse for kamera, bedre å lage hakk i L-bracket enn kamerahuset når det droppes.

Lenke til kommentar

Det finnes også overgang til Arca-Swiss som kan skrus på eksisterende hode, både Benro (passer bare Benro hoder tror jeg) og Wimberley lager slike, men pass på at gjenger passer. En adapter kan muligens også redusere stabiliteten i forhold til et originalt Arca-Swiss kompatibelt hode, men jeg har bare sett det i butikken så jeg vet ikke hvor bra et adpater fungerer.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Takk for alle svar, da har jeg lært det og :)

 

Er det noen som har synspunkter på ovennevnte hode, "Giottos MH 5400", dette var noe som ble kjøpt sammen med et stativ på BH i NY, var ikke av de dyreste så mulig det ikke er spesielt bra.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...