Gå til innhold

Aksesspunkt - lett å sette opp?


Anbefalte innlegg

En jeg kjenner spurte meg om jeg kunne kjøpe et Aksesspunkt for ham, siden signalet fra den tråsløseruteren ikke dekker hele huset.

Jeg har aldri satt opp et aksesspunkt før, men har hørt det er ganske lett å sette opp.

 

Har sett litt på denne her: TP-LINK TL-WA901ND 11n Wireless AP, er det noen som har erfaring med denne? Og finnes det noen bedre til samme pris, eller rett over eller under?

 

Og hvor lett er det å sette opp slike? Han har et trådløst nett som er usikret. Med en 14 mbit linje. (er max hva han kan få der han bor).

 

Tar i mot råd og tips. Skal kjøpe og sette denne opp på torsdag om alt går etter planen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt opp en trådløs router før så kan du sette opp et AP.

Husk på å ha forskjellige kanaler på router og AP, helst et par kanaler fra hverandre

 

Jeg lar heller noe andre kommentere selve AP-et

 

edit: Du må nok tilegne AP-et IPadresse manuelt, unngå DHCP da det vil skape krøll dersom det skal kornfigureres i ettertid

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Router skal ikke trenger noe konfigurering da den vil se AP på en LAN klient. Du burde selvsagt vite hvilke IP adrsser som skal brukes. Du vil kun konfigurere AP. Muligens velge faste kanaler på det trådløse på både router og AP.

 

 

Hvis AP har fast IP adresse som standard og den er utenfor den som brukes i det eksiterende nettverket så kan det bli krøll. Hvordan det kan løses varierer, men det vil nok stå i bruker manualen.

 

Ellers så vil jeg si det er plug and play

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...