Gå til innhold

Vi følger Apple-lanseringen live


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet når den norske Apple Store åpner igjen på nett? :)

 

Nei, jeg lurer på det samme.

Eneste grunnen til at jeg nå kjøper MAC er oppløsningen.

Har 15,4" skjerm idag med 1920x1200. At HP,Dell og Lenovo ikke lever skjermer på sine nye bærbare med høyere oppløsning forstår jeg ikke.

 

EDIT: mens jeg skrev dette kom store opp.

Endret av cliffme
Lenke til kommentar

er vel feil i livebloggen, er det ikke gt 650m som skal brukes, ikke gtx 650m

 

ganske stor forskjell på de korta.

 

Hadde vært interessert i den nye macbook proen, hadde skjermkotet vært bedre. gt 650m er ikke noe å skryte av

 

Det er da ingenting som heter GTX 650M? Så hvordan kan du konkludere med at et slikt fiktivt skjermkort er mye bedre enn GT 650M?

Lenke til kommentar

Edit: Jo, 18k: http://store.apple.c...book_pro/select

 

Edit2: 16.550 med studentrabatt: http://store.apple.c...book_pro/select

bruk studentorget sin rabatt. du får den da for 16191kr!

 

Litt latterlig at high end vanlig macbook pro koster 16191 kr, mens low end retina mbp koster det samme.

20k for topp modellen forresten, med studenttorget sin rabatt, og den blir aldri sjekket, så det er pluss hvis du ikke er student :D

Lenke til kommentar

Som det ble sagt, maskinene er i butikken idag.

Er det noen butikker som har åpent nå slik at jeg kan plukke opp en ny Macbook pro?

 

Det gjaldt vell hovedsaklig USA, tror neppe du ser dem i butikker i Norge før slutten av uka tidligst. Men fult mulig jeg tar feil, men du ser nok neppe noe før i morgen.

Lenke til kommentar

er vel feil i livebloggen, er det ikke gt 650m som skal brukes, ikke gtx 650m

 

ganske stor forskjell på de korta.

 

Hadde vært interessert i den nye macbook proen, hadde skjermkotet vært bedre. gt 650m er ikke noe å skryte av

 

Spørs om de bruker DDR3 minne eller GDDR5 minne på kortet, GT 650M med GDDR5 er like kraftig som GTX 560M som var i forrige generasjons 4Kg tung slepbare (for eksempel Asus G53)

Lenke til kommentar

Skal du spille i 2880x1800 oppløsning så må det jo endel kraft til, men dette er vell første gang på lenge hvor MacBook Pro faktisk leveres med såpass oppegående skjermkort at det burde kunne dra stort sett samtlige spill på markedet per i dag på høye, om ikke maksimale innstillinger i de aller fleste av dem.

 

Spørsmålet er jo hvor mye 2880x1800 vil kreve..

Lenke til kommentar

Utifra det jeg leser der så testes jo GT 650M med GDDR3 og ikke GDDR5? De skriver jo selv at GDDR5 varianten burde ga en god del bedre ytelse.

 

Og hva mer kan du forvente tatt i betraktning hvor tynn nye MacBook Pro faktisk er, hvor liten plass det er til kjøling og det faktum at den har 7timer batterilevetid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...