Gå til innhold

Laptop til "clueless" dame!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er på leting etter bærbar fra august av, og den skal altså fylle en del funksjoner.. jeg har en stasjonær pc som nettopp har tatt repern, så og si, og har egentlig ikke behov for å skaffe en ny nå som jeg entrer studenttilværelsen føler jeg.

Jeg skal tilbake på skolebenken, så jeg vil helst ha en lett og ukomplisert laptop som jeg orker (les; gidder) å dra med meg rundt på forelesninger. Jeg er ingen grafiker, musiker eller kunstner, men har relativt grei kjennskap til Photoshop og InDesign gjennom nåværende jobb, og jobber med en Apple-frelst gjeng som har fått meg litt inn på MacBook Air-tanken.

Skal vel kanskje også nevnes at jeg, på tross av manglende kunnskap om det som er inni datamaskiner, er veldig glad i å spille spill. Her har det gått en del i AoE, League of Legends, WoW, Terraria og slikt småtteri:) Per idag er det kun AoE og League of Legends det går i, så jeg vil aller helst ha en data som klarer disse.

I tillegg får jeg helt fnatt når laptopen blir stekvarm; i en periode i livet hadde jeg en HP som ga meg brennmerker på venstre lår! Både pcen og brennmerket er long gone, takk og gudskjelov. Det klikker for meg når ting "ikke funker", og jeg vil gjerne ha noe som varer lenger enn 2 år. Min erfaring med HP; selv da jeg kjøpte en til godt over 11 lapper, er at de ikke holder særlig lenge og ikke er særlig blondinevennlige. Jeg eide også en Asus som var helt grei, men monsterstor og ikke særlig portabel.

Nå har jeg til alt overmål fått med meg at det sannsynligvis (eller helt sikkert?) blir lansert nytt fra Apple idag, og siden jeg er villig til å legge en 10-15 000 på en god laptop som varer lenge og er blondinevennlig så er kanskje dette noe for meg - eller? Noen som har andre tips/alternativer jeg burde sjekke ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epler er kjent for å være god kvalitet og brukervennlige.

Men de er laget for å være enkle å transportere, ikke for å spille.

Men nøyaktig HVA de lanserer i kveld får du et sammendrag av på ITavisen i morgen tidlig. :-)

• Liker 1
Skrevet

Epler er kjent for å være god kvalitet og brukervennlige.

Men de er laget for å være enkle å transportere, ikke for å spille.

Men nøyaktig HVA de lanserer i kveld får du et sammendrag av på ITavisen i morgen tidlig. :-)

Det er vel det jeg mistenker. Jeg vil egentlig ha en lekker MacBook - men samtidig en laptop jeg kan spille litt på. Pose og sekk, med andre ord:) Men du har rett, jeg får følge med på hva som skjer i kveld!

Skrevet

Husk at det er fullt mulig å installere Windows 7 eller 8 på Mac.

Jeg skriver dette innlegget på en eldre (2010) MacBook Pro 13" som kjører Windows 8 og Ubuntu, i tillegg til OSX.

At touchpad og tastatur er noe annerledes på Mac er ikke noe problem. Windows og Ubuntu finner seg til rette enkelt.

Air kan være noe treg, da den er laget for å spare strøm og være tynn.

Grei nok for å lese nyheter på flyet, men ikke en spillemaskin.

Men vi får se hva de lanserer i kveld.

Skrevet

Jeg skriver dette innlegget på en eldre (2010) MacBook Pro 13" som kjører Windows 8 og Ubuntu, i tillegg til OSX.

At touchpad og tastatur er noe annerledes på Mac er ikke noe problem. Windows og Ubuntu finner seg til rette enkelt.

Idiotisk å kjøpe en overpriset Apple maskin for å innstallere Windows. Hvorfor ikke kjøpe en Ultrabook isteden som Asus Zenbook eller Asus N/G serien som er både små og lette å ha med seg og har grei ytelse på spillene OP evt skal spille. Unless man har briller uten styrke og liker å sitte på cafè å skrive tekster i fontstørl 20 da :p

Skrevet (endret)

Om du vurderer andre maskiner med godt utssende og ellers greie spesifikasjoner er her et par alternativer:

http://www.prisjakt....t.php?p=1231356 Asus N56VZ

+

God ytelse

God skjerm

God lyd

Lavt støynivå

-

Dårlig batteritid

ikke "superlett"

http://www.prisjakt....t.php?p=1208037 Samsung 700Z5C

+pent design og lav vekt/liten størrelse til 15" å være

+God ytelse

+godt tastatur.

+relativt lavt støynivå

+god batteritid

-

Middelmådig skjerm

middelmådig lyd

Fås også i en 14" utgave med samme positive og negative sider, men litt svakere grafikk og CPU:

http://www.prisjakt....t.php?p=1207946

Endret av OC-Freak
  • Liker 2
Skrevet

Om du vurderer andre maskiner med godt utssende og ellers greie spesifikasjoner er her et par alternativer:

http://www.prisjakt....t.php?p=1231356 Asus N56VZ

+

God ytelse

God skjerm

God lyd

Lavt støynivå

-

Dårlig batteritid

ikke "superlett"

http://www.prisjakt....t.php?p=1208037 Samsung 700Z5C

+pent design og lav vekt/liten størrelse til 15" å være

+God ytelse

+godt tastatur.

+relativt lavt støynivå

+god batteritid

-

Middelmådig skjerm

middelmådig lyd

Fås også i en 14" utgave med samme positive og negative sider, men litt svakere grafikk og CPU:

http://www.prisjakt....t.php?p=1207946

Takk for alternativene:) Jeg snuser litt på Samsung, synes de ser veldig fine ut! Derimot leste jeg en test der den (tror det var den du linket til her) viste seg å bli veldig varm under bruk. Men det er vel vanskelig å få "alt" i en laptop. Vet du hvordan evt. MacBookene er der - blir de veldig varme?

Asusen så bra ut den også, legger meg den på minnet og ser hva som kommer i kveld:)

Skrevet

Idiotisk å kjøpe en overpriset Apple maskin for å innstallere Windows. Hvorfor ikke kjøpe en Ultrabook isteden som Asus Zenbook eller Asus N/G serien som er både små og lette å ha med seg og har grei ytelse på spillene OP evt skal spille. Unless man har briller uten styrke og liker å sitte på cafè å skrive tekster i fontstørl 20 da :p

Wow! Asus Zenbook er jo veldig flott (å se på!). Ikke mange andre laptops enn Air jeg har falt for rent utseendemessig, men denne er jo nesten hakket lekrere. Har definitivt ingen sterke hipsterfølelser (eller briller uten styrke) ;)

Skrevet

Wow! Asus Zenbook er jo veldig flott (å se på!). Ikke mange andre laptops enn Air jeg har falt for rent utseendemessig, men denne er jo nesten hakket lekrere. Har definitivt ingen sterke hipsterfølelser (eller briller uten styrke) ;)

;) Fine de ja. Men som denne artikkelen sier bør du vente litt med å kjøpe maskin nå siden det kommer veldig mye nytt fremover mot høsten. Vent til august/sep med å kjøpe så er det også mange skolestarttilbud på de forskjellige nettbutikkene. Er også link til Lenovo Yoga og Samsung 9 serien i artikkelen der og du finner live demos av de forskjellige modellene på YouTube eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...