Gå til innhold

Diablo 3: [Løst] Authenticator, wtf.


Anbefalte innlegg

Når jeg i dag skulle logge inn på Diablo 3, så fikk jeg plutselig en melding om Authenticator. Skjønte ingenting, og skrev da ikke noe. Plutselig kom det opp at infoen ikke var korrekt, og at jeg måtte prøve igjen. Under stod det Error 315300. Jeg ble ikke særlig klokere på hva jeg måtte gjøre etter at jeg hadde søkt det opp.

 

Wtf! Jeg har aldri fått den beskjeden før, ei har jeg en slik brikke som gir meg en kode som jeg kan skrive inn. Noen andre som har hatt det problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Authenticator er en sikkerhetskode du må skrive inn. På samme måte som nettbank osv.

 

Du kan enten bruke en vanlig brikke, ellers så kan du laste ned app til iPhone eller Android som er gratis.

 

Så mest sannsynlig har enten du eller noen andre vært på kontone din og lagt til authenticator. Sjekk på www.battle.net - om det kreves authenticator der når du logger inn så er det aktivert, om ikke så er det kanskje noe feil på diablo 3 eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over hva det er. (:

 

Jeg er ikke en eier av en smart-phone, så den appen kan jeg nok ikke laste ned. Vanlig brikke, er det så simpelt at jeg faktisk kan bruke min egen nettbank-brikke til det? Virker rart i så fall.

 

Meh, så stygt. Jeg har ikke vært på noen innstillinger på kontoen min. Det kreves authenticator for å komme inn på battle.net, så.. Helsike.

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke bruke din nettbankbrikke til det. Isåfall hadde jo den "ekstra sikkerheten" vært ganske så meningsløs.

 

Har du lagt til telefonen din på battle.net? Så vidt jeg vet, så kan du restore kontoen din (passordet osv) med det.

 

Sikker på at ingen andre har tilgang til kontoen din? Du bør iallefall sende en ticket til supporten så fort som mulig

Lenke til kommentar

Hah, ja, var det jeg tenkte. : P

 

Jeg endret passordet, hvert fall, men får fortsatt ikke kommet inn. Blir enda bedt om authenticator.

 

Håper virkelig ikke at noen andre har tilgang til kontoen min, men akkurat nå er det vel ikke helt galt å anta at noen kanskje har det.

Er det ikke kjappere å ringe supperten, da?

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke bruke din nettbankbrikke til det. Isåfall hadde jo den "ekstra sikkerheten" vært ganske så meningsløs.

Tja, ikke helt. Å bruke hvilken som helst kodebrikke ville selvsagt ikke fungere, men...

 

Disse authenticatorene følger visse standarder(eg. OATH standarden), og hvis Blizzard sin hadde fulgt samme standard som nettbanken sin kodebrikke, så kunne de i teorien registrert den i sitt system slik at den også fungerte der.

 

Om de er villige til å gjøre det er en helt annen ting. De vil nok selge sine egne brandede authenticators...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du kan emulere android på en PC ved hjelp av bluestacks. Jeg får ikke prøvd akkurat nå, men du kan jo installere og se om du finner b.net authenticatoren der.

 

Det kan nesten virke som at noen har "hacket" deg, logget inn på b.net og satt opp en authenticator for deg (og at de da antageligvis har appen selv).

Lenke til kommentar

Sørg for å scanne pc'en din for evt. keyloggere og den slags.

 

Dette hjelper nok neppe. To av mine kompiser har ikke funnet noenting ved gjennomsøk av flere forskjellige programmer. Måten dette ofte skjer på er gjennom "combo hacking" der de hacker databaser til nettsteder, forum, e-post o.l. og sammenligner passord og brukernavn. Ikke overraskende har mange folk samme e-post som brukernavn og samme passord på flere forskjellige steder og gjør det til en smal sak for hackerne å gjette passordet.

 

I begge tilfellene viste det seg at de tidligere hadde fått hacket yahoo mailen sin fra IP adresser fra asiatiske land. De hadde endret passord på mailen, men de brukte samme mail og det gamle passordet på sine b.net kontoer da jeg spurte.

 

Edit: Du kan visst få blizzard til å fjerne authenticator fra kontoen din, men du må sende inn bilde av gyldig legitimasjon som f.eks førerkort, pass eller fødselsattest. Se b.net sine sider og send inn en support ticket!

Lenke til kommentar

Det er det jeg også har fundert på, om de kan ha hacket seg inn på kontoen min og da lagt til authenticator. Absurd greie å gjøre tho. Endret passordet med en gang jeg ikke fikk til å komme inn, antar at det vil hjelpe litt. Eller noe.

 

RMAH skal vel ha blitt lansert i løpet av dagen, ja.

 

Jeg sendte en mail til [email protected] for to dager siden, men har enda ikke fått noe svar. Fuckings styr. ._."

Lenke til kommentar

Det går da an å disable authenticator? Du må vel gjennom samme prosedyrene som ved gjenoppretting av passord tror jeg?

 

En må vel inn på kontoen sin for å gjøre det, right?

Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn på kontoen min heller uten å måtte trykke inn en authenticator-kode. : P Såå, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke sendt en ticket, for det trenger jeg å være innlogget på kontoen min for å gjøre, og jeg får ikke noe svar på mailen jeg sendte til de for tre dager siden. Totalt tungvint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...