Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc rebooter plutselig


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop montert noen nye deler. Det jeg har er:

 

HK: ASUS Sabertooth 990FX

Prosessor: AMD FX-8150 8-Core Processor

RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 4GB (har bare satt i et sett, får et til sett på mandag)

PSU: 550w

HD: (OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB) + 3.5" vanlige disker.

OS: Windows 7 64-bit

GPU: Nvidia GTX 560TI 1GB

 

Grunnen til at jeg setter ssd'en i parantes er at jeg ikke bruker den. Det gikk ikke an å installere windows på den, windows-setup'en bare krasjet. Jeg har installert på en vanlig disk nå, og ssd'en ligger på kjøkkenet.

 

Problemet:

 

For det første, pc'en krasjer, dvs. starter på nytt når jeg prøver å installere windows på ssd'en. Har lastet inn ahci drivere, oppdatert firmware etc. men funker ikke. Det gikk å installere windows xp 32bit på den, men jeg vil ha 64bit windows 7! :(

 

Det andre problemet: Pc'en rebooter når jeg prøver å gjøre noe. Dette kan være å installere drivere, surfe på helt vanlige internettsider eller andre ting. Jeg har prøvd å bruke kun en ram-brikke for å teste om det er en av de som er ødelagt, men problemet er der fortsatt. Har flashet bios til nyeste versjon.

 

Har noen en ide om hva som kan være gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser med engang at hovedkortet ditt og grafikkortet ditt ikke fungerer godt sammen, dette kan være en mulig årsak til problemene dine. Asus 990FX har i div. tester på nett som ikke har gjort det så bra med 560tien.

 

Angående innstallasjon på av eks64 bits windows på SSden. En kamerat av meg hadde samme SSd som deg. Etter 1 ukes bruk begynte hele PCen å klikke. Han tok da og kjørte en Reed–Solomon error correction rebuild på den. Det løste problemene for han, han hadde dog ikke SSden i kjøkkenet.

Lenke til kommentar

Siden pcen også restarter vilkårlig med en annen hd så tror jeg nok ikke problemet ligger i selve Harddisken.

 

Mulige syndere :

 

*Strømforsyningen.

*Hovedkortet.

*Skjermkortet.

 

Prøv og se om du kan teste disse komponentene i en annen pc eller om du har noen eldre deler som du kan bruke i denne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjørt windows xp 64-bit en stund nå, har ikke hatt noen problemer. Men jeg trenger windows 7, så jeg bestemte meg for å prøve igjen.

 

Jeg installerte windows 7 fra en annen cd jeg lånte av en kompis. Kom meg gjennom setup denne gangen, men pc'en driver å rebooter mens jeg er i windows. Det som er utrolig merkelig er at jeg kan spille modern warfare 3 i timesvis uten problemer, men hvis jeg driver på med vanlige ting som surfing osv. så rebooter pc'en plutselig. Ingen bluescreen, den bare rebooter.

 

Skjønner ikke meg på dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...