Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vold i hjemmet


lolvik

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skulle sikkert postet dette anonymt, men skitt au.

 

Er det noen som vet hvordan det er med vold utført av foreldre mot barn - som er over atten år?

 

 

edit;

Aner ikke hvor jeg ellers skulle postet dette om det er feil, forresten.

Endret av lolvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du fortsatt kan anmelde dem, men de har jo igjen rett til å kaste deg ut da, du er tross alt over 18.

 

Men hvorfor gjør dette? er det ikke bare å flytte ut? om man er over 18 så er det jo en smal sak.

Selvfølgeli foreldre som misshandler barn fortjener å bli anmeldt, så jeg foreslår fortsatt at du anmelder dem, er bare å spasere opp til politistasjonen det, så skal nok de hjelpe deg.

Hvor alvorlig er det snakk om?

Ble dette og gjort før du/den det gjelder ble 18?

Lenke til kommentar

Jeg står nå fast på att all vold skal anmeldes til politiet,og når det foregår i nære relasjoner så er mange poltitfolk kraftig på alerten(kjenner flere i poiltiet som sier så,da de har sett mye styggt i såkalte nære relasjoner).

 

Er det mulighet for å flytte til en slektning,venn,eller noe annet så gjør det så fort som mulig,for mitt inntrykk er at personer som har tydd til vold en gang,ja de mangler allerede de sperrene som man burde ha,og man vet strengt tatt ikke på hva de kan finne på neste gang hvis ikke de blir stoppet).

 

Dra nå ihvertfall ned på legevakten,og ta bilde av eventuelle synlige skader.

Ett knyttneveslag mot tinningen kan gjøre stor skade,selv om man ikke merker noe selv.

Lenke til kommentar
Hei Jeg skulle sikkert postet dette anonymt, men skitt au. Er det noen som vet hvordan det er med vold utført av foreldre mot barn - som er over atten år? (Til moderator; jeg har allerede postet dette på Samliv og relasjoner, men det er vel kanskje her det skal være, så dere kan slette den andre tråden)

 

Når man er over 18 kan man flytte, man e myndig osv..

Og når ein forelder slår eit barn under 18 kan barnet eller de som evn ser det anmelde det til barnevernet.

Men når man er 18 tror ikke eg det er det samme. Da blir det vel andmeldelse til politiet..

 

Men det var vel ikke det du tenkte på?

Lenke til kommentar

Nå sa trådstarter at han ikke lenger ønsket å diskutere saken, tror vi kan legge tråden død.

Han sa at ikke ønsket å utdype noe mer, man kan diskutere uten å utdype noe mer jeg regner med han siktet til personlig info, jeg tror vi skal lå trådstarter snakke for seg selv personen er tross alt 21 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan faktisk dra på ett krisesenter og få hjelpen du trenger. Det er ikke kun for kvinner.

 

Er dette noe nytt, eller noe som har foregått lenge? Har du blitt utsatt for psykologisk vold? Hva er det som gjorde så situasjonen ble så alvorlig som den ble?

Tror det går greit, er noe hoven, men ikke noe mer enn det.

 

Nei, dette er første gang.

Det har vært ganske spent her det siste året, og i dag var det en krangel som utløste det hele.

 

Og dette skjedde fullstendig uprovosert antar jeg.

Uprovosert til den grad at jeg ikke har rørt ham, hvertfall.

Som nevnt skjedde det under en krangel.

 

Enn sålenge han ikke har brukt vold tilbake spiller det ingen rolle. Vold er vold, ord er ord.

Jeg har ikke brukt vold tilbake, nei. Det jeg gjorde var å krype meg sammen og holde meg for hodet.

Endret av lolvik
Lenke til kommentar

Vold er vold.

 

MEN. Tenk litt konsekvenser av din anmeldese også. Det er trossalt snakk om foreldrene dine, og dei har trossalt passa på deg siden du var født. Og om du har ein annen religiøs bakgrunn enn her i Norge vill eg definitiv tenkt om en gong til. Alle er menneske og alle kan bli provosert og gjer ting dei angra på. Nå veit jeg ikke hva krangelen gikk ut på heller og hvordan dei tok stilling til deg.

 

Eg blir 21 år og eg har opplevd sjølv og sett diverse ting(nære familie, venner, ukjente) så eg tar ikkje alt like hardt. Det viktigaste leksa eg lærte er at foreldre er dei to personane som vil deg best uansett kva. (dog ikkje alle, men disse burde ikkje ha fått barn)

 

Men til ditt spørsmål. Du kan anmelde vold sjølv om det har gått et år og...

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Vold er vold.

 

MEN. Tenk litt konsekvenser av din anmeldese også. Det er trossalt snakk om foreldrene dine, og dei har trossalt passa på deg siden du var født.

Trådstarter skylder foreldrene sine ingenting. Ingen velger å bli født, men folk velger å få barn.

 

Når det er sagt, ville jeg personlig personlig brutt all kontakt så snart som mulig med denne forelderen som slo til TS flere ganger i tinningen om jeg var TS. En person som gjør slikt mot deg er IKKE noen du videre vil ha med å gjøre, heller ikke om den personen er en av dine foreldre.

 

En av mine foreldre var en gjennomgående dårlig person, vel å merke aldri fysisk voldelig. Etterhvert som jeg ble eldre, innså jeg at vedkommende ikke var verdt noe som menneske. Jeg har ikke lenger noe med vedkommende å gjøre og slik skal det forbli.

Endret av LostinSpace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trådstarter skylder foreldrene sine ingenting. Ingen velger å bli født, men folk velger å få barn.

 

Når det er sagt, ville jeg personlig personlig brutt all kontakt så snart som mulig med denne forelderen som slo til TS flere ganger i tinningen om jeg var TS. En person som gjør slikt mot deg er IKKE noen du videre vil ha med å gjøre, heller ikke om den personen er en av dine foreldre.

 

En av mine foreldre var en gjennomgående dårlig person, vel å merke aldri fysisk voldelig. Etterhvert som jeg ble eldre, innså jeg at vedkommende ikke var verdt noe som menneske. Jeg har ikke lenger noe med vedkommende å gjøre og slik skal det forbli.

 

Helt enig.

Hvem det er som bruker psykisk,eller fysisk vold er helt uinteressant,årsaken likeså .

Poenget er at offeret skal bort fra denne volden,og det finnes mange måter å få hjelp på.

Om offeret kan komme seg bort selv så håper jeg at de gjør det.

 

Min holdning er forøvrig at foreldre som har gjort noe slikt mot barn,bare burde innrømme alt og gå frivillig i fengsel i minst noen år.

 

Jeg tror det beste for de som er offer for diverse former for vold fra andre bare er å kutte dem ut 100%.

Man kan gjerne tilgi,akseptere det som har skjedd,ikke bære nag osv,men man trenger ikke under noen omstendigheter å ha noen som helst kontakt med de som har gjort dette.

 

Helst skal man slippe å bruke noe energi på voldsmenn og kvinnene,så tror jeg at man får det mye bedre enn de som prøver å få noen til å innrømme det de har gjort,eller krever oppreisning,da det dessverre ser ut til å være slik at man ikke får rettferdighet som bøter på skadene(erstatningsummene og straffene er alt for lave i forhold til den ofte lange perioden noen ofte "får lov" til å å skade andre,så jeg tolker det slik at samfunnet egentlig ikke bryr seg nok om ofrene) .

 

Jeg kjører alltid en hard linje når det gjelder hva jeg tollerer av dårlig oppførsel fra andre, og kutter bare ut folk som ikke klarer de enkle og få minstekravene jeg stiller når det gjelder høflighet,empati,respekt, toleranse og verdighet(og de kravene gjelder for absolutt alle jeg møter).

 

Gidder vel ikke kaste bort tid på dårlige mennesker når det faktisk finnes så mange bra mennesker i samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...