Gå til innhold

Er utstyret ditt større enn 30 cm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bodde mitt i vepsebolet i 1994. En ting er nå hva som er tillatt på arrangementet, noe annet er hvor stor del av områdene rundt som omfattes. I 1994 så ble reguleringer rundt trafikk og logistikk så gjennomregulert med krediteringer, at for en del butikker ble det problemer med varelevering. og for oss som bodde i området kunne det tidvis være umulig å komme frem, ikke fordi det var for stor trafikk, men fordi jeg som fastboende ikke hadde akkreditering på den eneste veien mellom meg og målet/hjemmet! Hva med han som bor i vinduet oppe til venstre i bakgrunnen på artikkelbildet? Skal noen komme å ringe på døra hvis han stikker en ting på over 30cm ut av vinduet? Skal han få lov til å transportere tripoden sin forbi/gjennom/rundt arrangementet? Hvis du som fotograf jobber på den ene siden av marathontraseen, og bor på den andre siden, så er det langt rundt. Jeg vet noe av dette blir satt "litt" på spissen, men faktum er at disse reglene skal håndheves tildels av tomsinger, og da brygger det til bråk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler om penger og branding-bullshit, og da får man slike regler. Det er knapt nok noen som benekter at de har lov til å gjøre dette. Men det må også være lov å stille spørsmål ved visdommen i å begrense publikum på slike måter. Folk forstår at du ikke kan ta med deg en kurv med pølser og selge dem på stadioen eller spille fotball om de kjeder seg, men denne typen regler tjener faktisk ikke noen.

 

- Publikum blir forstyrret og plaget av ekstremt mange og absurde regler, denne er en av dem

- IOC tjener kanskje noen tusen pund på det i løpet av hele OL. Altså er det økonomiske argumentet primært arbitrært av typen "vi kan, så da må vi".

- OL i London taper faktisk ganske mye på det. Dokumentering av livet på tribunene og selve lekene vil bli gjort av pressen, men det er så mange eksempler fra historien på at lekmenn med kamera fanger viktige bilder som forteller oss noe om den tiden de er tatt, at det ikke kan være noen tvil om at dette er noe OL i London, som kulturarv, taper på.

- Brandingbullshiten vil til syvende og sist fremmedgjøre publikum, og det tjener ingen på.

 

Til syvende og sist gjør alt dette den olympiske ånden til en trist vits. Det er dessverre ikke til å unngå når OL handler mer om merkevare enn om sport.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...