Gå til innhold

Vant du SSD fra Kingston?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lol, tror det blir taps prosjekt om jeg skal begynne å spille lotto med tanke på at jeg de 2-3 siste årene har jeg deltatt på neeeeesten alle julekalenderne og konkurransene her pluss en god del andre og aldri fått noe, hahaha, er jo ikke garantert at man har riktig på alt, men ja, you see.

Lenke til kommentar

Jeg må spørre dere i Akam: er det en fordel å være kvinnfolk i konkurransene deres? Så litt på listene over andre vinnere som andre brukere la ut, og det er veldig mange jenter som vinner. Jeg antar at minst 80 % av leserne deres er menn, så da burde jo menn være sterkt overrepresentert på vinnerlistene og?

 

Hvis dere kvoterer mellom menn og kvinner er det greit å vite, så vet jeg at jeg aldri gidder å delta igjen.

Lenke til kommentar

Det er jo helt tydelig at enkelte svarer for hele slekta, og da øker jo kvinneandelen litt. I tillegg så antar jeg at en del av de som er med på slike konkuranser ikke har noen tilhørlighet i nettet her, kun deltar i konkuransene. Da øker jo kvinneandelen litt igjen, vil jeg tro. Tek-nettet har jo ikke satt noen begrensninger på dette siste, så det er jo greit.

 

Ellers så er det sikkert veldig vanskelig å stoppe disse snikene som deltar med mange navn. Hvordan skal de filtreres ut? Etternavn/postaddresse? Maks 2 per husstand? Jeg kan jo bo i Tyttebærlyngveien 4, mens jeg deltar med fake navn som om dette var i blokk. Tyttebærlyngveien 4A/B/C/D etg.2/3/4... Osv. Pikenavn til kone/mor/bestemor, Med og uten mellomnavn/bindestrek. Posten kommer frem, for å si det slik.

 

En mulighet er å promotere forumet på samme tid. Gi registrerte medlemmer MED poster (kanskje siste måned?) 2 "stemmer", eventuellt de som vinner og ikke er registrert som medlem kan bli sjekket nærmere opp. Dersom personen som blir trukket som vinner ikke eksisterer på den postaddressen med navn/addresse skrevet på akkurat samme måte som vinneren har oppført, trekkes ny vinner uten at dette nevnes i noen sammenheng (kanskje nevne at pga. uregelmessigheter så ble det trukket ny vinner).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trekkes det en tilfeldig deltaker med alt rett? Hvis det er en person som legger inn samme navn med 50 forskjellige epost-adresser, blir det da plukket opp? Hvordan er det hvis mange leverer med samme IP eller samme adresse, eller hvis noen skriver ikke-folkeregistrerte navn på en adresse?

 

Vinneren trekkes tilfeldig blant de som har svart rett på alle spørsmål. Vi har ingen mulighet til å se at det står samme person bak ulike epostadresser, så det er en teoretisk mulighet at noen oppretter 50 epost-kontoer og melder seg på med ulike navn. Dersom man benytter samme navn kan vi se det ved manuelle stikkprøver.

 

Vi kan heller ikke gjøre noen sjekk på IP-adresse ettersom mange bedrifter har mange ansatte som sitter bak én IP. Eksempler på dette er skoler, kommuner og store bedrifter som Statoil og TV2.

 

EDIT: Jeg sjekket forøvrig både raskt igjennom navnelisten over de 3000 deltakerne i helgens konkurranse og navnene over de 100 siste vinnerne av våre konkurranser uten å finne noen gjengangere.

Lenke til kommentar

Så det som blir sagt her er altså at det ikke er noe problem for meg å lage et script som sender i fra 50 eposter, med variasjoner i skrive måte og adresse (jeg er heldig stilt og kan skrive navnet på mange forskjellige måter slik at det uansett kommer fram.) Jeg er dessverre født med en form for samvittighet og moral som gjør at jeg ikke kommer til å gjøre noe slikt, men i teorien er jo ikke dette et lite problem en gang. Trist at kyniske folk skal ødelegge et ellers flott system. Jeg deltar kun med min egen epost adresse og av og til melder jeg på dama om det kan være interessant for henne å vinne premie, og da spør jeg henne først...

Enkelte folk er så frekke at man rett og slett får lyst til å oppsøke vedkommende og "oppmuntre" til ingen gjentagelse av det de driver med...

Lenke til kommentar

Rolig nå, folkens. Alternativet er at tek.no avslutter disse konkurransene, og nå som tek.no har avkreftet at slike duplikat-deltakelser har gitt noen fordel er det egentlig case closed.

 

Med over 4000 deltakere i en konkurranse øker ikke vinnersjansene voldsomt om du melder deg på med ett eller fem navn og adresser uansett.

 

Alternativt kunne jo tek satt opp mobilregistrering i tillegg, slik at man må besvare en autogenerert sms senest en time etter å ha levert besvarelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det blir et problem at enkeltpersoner poster mange svar på en konkurranse finnes det en rekke måter vi kan løse dette på. Ved å bruke captcha vil det bli betydelig vanskeligere å lage skript som legger inn 50 svar i slengen. Så langt har vi rett og slett ikke sett noe behov.

 

Helgekonkurransene er ment å være en hyggelig greie, og vi ser at dette er noe leserne våre setter stor pris. Derfor håper vi jo også at vi skal slippe å innføre strengere regler nå når vi har klart oss i så mange år :-)

Lenke til kommentar

Om det blir et problem at enkeltpersoner poster mange svar på en konkurranse finnes det en rekke måter vi kan løse dette på. Ved å bruke captcha vil det bli betydelig vanskeligere å lage skript som legger inn 50 svar i slengen. Så langt har vi rett og slett ikke sett noe behov.

 

Helgekonkurransene er ment å være en hyggelig greie, og vi ser at dette er noe leserne våre setter stor pris. Derfor håper vi jo også at vi skal slippe å innføre strengere regler nå når vi har klart oss i så mange år :-)

 

Jeg ser det ble litt surmaget det jeg skrev her, blir bare litt frustrert når noen utnytter systemet slik. Jeg setter absolutt pris på disse konkurransene (selv om jeg aldri vinner), og jeg vet dere er en meget kompetent gjeng som sitter med dette. Får bare beklage den siste posten, jeg skal prøve å telle til ti neste gang :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært med på en del konkuranser fra dette konsernet som har disse websidene jeg også, det er ikke bare anne marie som går igjen iblandt vinnerne, men merkelig må jeg si at det er... Vekker litt mistanke hos meg om at det er noe fejk som ligger bak og de blir beholdt av noen av de arangerende av konkuransene... Men kan man bevise det ? Tror ikke det, men vinner Anne Marie igjen så ringer jeg dama og har noen spørsmål ;-) For hvor stor sjans er det at samme folka vinner om og om igjen... Må de ha lykke til med det de vinner om det er rettferdig når det er sagt for jeg er ikke missunnelig bare mistenksom på de som arrangerer....

Lenke til kommentar

Google finner Anne-Marie kun to ganger fra TEK-nettverket i 2006 og 2009, det kan jo være flaks:

http://www.amobil.no...alenderen/34866

http://www.spillverk..._vinnerne/73954

 

I tillegg har hun vunnet mange andre konkurranser fra andre nettsider, det er tydelig hun er ivrig på nettkonkurranser.

 

Det jeg reagerte på var hvor mange ganger varianter av Otterdal og Nilsen/Hilsen/Bøje figurerte på listen av de med flest rette svar i julekalenderen. Med 12 treff av 27 stk med 24 rette er det tydelig at skrivefeil og varianter av navn utnyttes.

http://www.diskusjon...owtopic=1286897

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Jøss her ble det liv :p Husker ikke hvor det var jeg hadde sett det navnet flere ganger, men etter å ha lest gjennom kommentarer her måtte jeg bare google vinnerens navn og "konkurranse". Ikke rent få resultater :p Ingen sure miner altså, noe må man vel leve av på Skjåk!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...