Gå til innhold

Kor mye er DU villig til å ofre for bedre gains?!


  

29 stemmer

  1. 1. Er du villig til å ofre fapping/sex?

    • Ja, 147% testosterone er fantastisk!
      14
    • WTF?! Aldri i livet! Jeg heller trener par år ekstra!
      15
  2. 2. Villig til å prøve det?

    • Nei!
      14
    • Ja, skal prøve det i par uker
      5
    • Ja, skal prøve det i 1-2 månad
      4
    • Slutte å fappe på dagen!
      6


Anbefalte innlegg

Eg låner emnet frå:

http://forum.bodybui...php?t=115373401

 

1. LINK 1 - "The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P &--#60; 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change." also in http://www.ncbi.nlm....System2.PEntrez

2. LINK 2 - "This current study examined the effect of a 3-week period of sexual abstinence on the neuroendocrine response to masturbation-induced orgasm. Hormonal and cardiovascular parameters were examined in ten healthy adult men during sexual arousal and masturbation-induced orgasm. Blood was drawn continuously and cardiovascular parameters were constantly monitored. This procedure was conducted for each participant twice, both before and after a 3-week period of sexual abstinence. Plasma was subsequently analysed for concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, prolactin, luteinizing hormone and testosterone concentrations. Orgasm increased blood pressure, heart rate, plasma catecholamines and prolactin. These effects were observed both before and after sexual abstinence. In contrast, although plasma testosterone was unaltered by orgasm, higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker hvordan jeg skal tolke det første studiumet.

 

Oppnår man økt testosteron fra og med den 7. dagen, eller kun på den 7. dagen?

 

Hadde vært interessant å prøve selv, men hadde vært mer motiverende om jeg kunne målt testo nivået mitt selv, for å faktisk se om det fungerer for meg.

 

Men vet ikke om det er verdt det med lengre perioder uten fapping/sex, for å muligens oppnå bedre resultater over tid. Interessant forskning dog :).

Lenke til kommentar

Så langt jeg husker er forskjellen i den første undersøkelsen i praksis minimal, med en liten "topp" av testosteronproduksjon etter 7 dagers avhold, men for så å returnere til normalverdier. De linkene til pubmed er døde, men har du lest dem og kan kommentere på dette cefey?

Lenke til kommentar

Så langt jeg husker er forskjellen i den første undersøkelsen i praksis minimal, med en liten "topp" av testosteronproduksjon etter 7 dagers avhold, men for så å returnere til normalverdier. De linkene til pubmed er døde, men har du lest dem og kan kommentere på dette cefey?

Eg fiksa linker no.

 

Eg hadde ikkje tid til å gå skikkeleg gjennom dei og se mye inni emnet. Men det virker som at frå dag 5 til 7 er det stor boost av test., så går den litt ned. Men er fortsatt høyre enn VS fapping

Lenke til kommentar

Men realistisk sett: Det blir vel over tid noen veldig små prosentmessige økninger i testosteronnivåer, som tross alt er langt ifra å være direkte overførbart til samme prosentmessige økning i gains.. Mao. the juice aint worth the squeeze.

 

Syns faktisk påvirkningen på prolaktinnivåer er mer interessant, som er veldig beslektet :)

Lenke til kommentar

fappe ein gong i 3 uke? For å oppretholde peaks mest mulig?:)

 

Eg trur det kan utgjere stor forskjell i løpet av 5 år med trening. Og for dei som veier maten både på bulk og leaning og skal ha alt "perfekt" - er det noe å vurder, imo:)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at runking øker testosteron nivået, men kanskje det ikke stemmer. Så jeg vil med andre ord få økt testosteron nivå, som igjen vil øke stykre og volum (sett at du trener og spiser skikkelig)?

 

Når vi først er inne på emne, hvor mye øker testosteron nivået med øvelser som knebøy og markløft? Gjelder dette andre øvelser som har tung belastning på bein som f.eks. benpress også? Og må du trene amer på samme dag som du trener bein for at muskelveksten skal øke (er noen som sa at muskelveksten i armene ville øke med 37% eller noe sånt hvis man også tar øvelser som knebøy og markløft), eller holder det må å bare også trene det en annen dag?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...