Gå til innhold

Eksternt skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nylig kjøpt en 23'' skjerm av typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616598 og har nå koblet den til laptopen med VGA kabel (har kun VGA utgang på laptopen).

 

Vurderer å kjøpe dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574231 for å få litt bedre oppløsning.

 

Lurer på om denne type USB skjermkort vanligvis drar ram/ytelse fra laptopen, eller om det fungerer som andre skjermkort med egen ram? Klarer ikke å finne noe info om dette hos komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grensesnittet "usb 2" er ikke veldig bra til grafikk..

 

Hva ønsker du og bruke skjermkortet for ?

Hvis det er spill.. så nytter ikke et usb 2.0 skjermkort..

 

men det finnes gode "eksterne" skjermkort.. som bruker "pci.e" porten på maskinen som du kan bruke på bærbare maskiner.

 

Editi: link (dette_er_et_alternativ_)

 

Først og fremst vil jeg bare ha bedre/klarere bilde enn jeg får ved å bruke VGA utgangen på laptopen. I tillegg skal den brukes til lettere foto og videoredigering.

 

Har tidligere sett på det skjermkortet du linker til, men har ikke klart å finne det hos norske forhandlere. Hvor kan man få kjøpt et sånt?

 

Sist men ikke minst, "pci.e" på bærbar maskin? How? :)

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare ha bedre/klarere bilde enn jeg får ved å bruke VGA utgangen på laptopen. I tillegg skal den brukes til lettere foto og videoredigering.

 

Har tidligere sett på det skjermkortet du linker til, men har ikke klart å finne det hos norske forhandlere. Hvor kan man få kjøpt et sånt?

 

Sist men ikke minst, "pci.e" på bærbar maskin? How? :)

Jeg håper du satt rett oppløsning på den eksterne skjermen?

VGA kan potensielt gi dårligere bildekvalitet grunnet analoge signaler, men det er ekstremt sjelden nå til dags.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare ha bedre/klarere bilde enn jeg får ved å bruke VGA utgangen på laptopen. I tillegg skal den brukes til lettere foto og videoredigering.

 

Har tidligere sett på det skjermkortet du linker til, men har ikke klart å finne det hos norske forhandlere. Hvor kan man få kjøpt et sånt?

 

Sist men ikke minst, "pci.e" på bærbar maskin? How? :)

Jeg håper du satt rett oppløsning på den eksterne skjermen?

VGA kan potensielt gi dårligere bildekvalitet grunnet analoge signaler, men det er ekstremt sjelden nå til dags.

 

Har satt den på høyeste oppløsning som laptopen klarer å håndtere. Det er fortsatt mye dårligere kvalitet enn når jeg kobler skjermen på VGA porten på min stasjonære pc. Mulig ting ville blitt klarere med enda høyere oppløsning, men laptopen min har ikke mer å gå på.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke duplisert skrivebordet. Oppløsningen er på 1920x1080, og det er kun 23-tommeren som er aktiv. Likevel er ting langt mindre klart/tydelig når skjermen er koblet til laptopen enn når den er koblet til stasjonærmaskinen.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er ønske om en klarere bilde.. så kan du velge oppløsningen og frekvens. som passer.skjermen.. tipper det er oppdaterings frekvensen som er problemet for din del^^

Prøv og gå inn på "skjemoppløsnings menyen" og velg avanserte innstilling . deretter "vis alle modi" så velger du frekvens (60hz) og 32bit farge.. samt ønsket oppløsning..

 

Det finnes overganger fra PCI.E utgangen som de fleste bærbare maskiner har.. og over til PCI.E for "standard" skjermkort.. men du får ikke mer en en "redusert pci.e 2.0 utgang (1 eller 4x. tror jeg avhengig av bærbar maskin)

 

Jeg tror ebay er mest fornuftig og handle fra.. hvis du trenger den ekstra skjermkort utelsen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...