Gå til innhold

Stor og stillegående harddisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en ny harddisk i nær fremtid, og lurer i den anledning først og fremst på om det er noe poeng å se på disker fra andre produsenter enn Seagate. Har en Seagate Barracuda V 120 GB fra før (2MB cache, UDMA 100), og er relativt fornøyd med den. Den nye disken som skal kjøpes, skal først og fremst brukes som lagringsplass, trenger derfor ikke den raskeste disken på markedet. Så, hva slags disk skal jeg kjøpe hvis jeg skal ha en stor og stillegående harddisk? (Ikke S-ATA)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har vel ikke Seagate disker med kapasitet over 200 GB?

nei, det e rmulig. men da kan jo enten velge den største eller gå for en Maxtor kanskje? Personlig ville jeg gått for WD!

Skrevet

En WD disk tror jeg aldri får se innsiden av mitt kabinett. Finnes det noen harddisker på Seagate Barracuda V sitt støynivå, med kapasitet på 200 GB eller mer?

Skrevet
Jeg valgte nettopp 2 stk. Samsung 160GB pga.: 1) støy 2) hastighet 3) pris

timtowtdi

hastighet? Den er da ikke så veldig raske. Wd raptor og ibm gxp 180gb er meget raske disker, ibm'en koster 1416kr.
Skrevet

Enig Eriond har to Hitachi 180GXP (172,56GiB) selv, bare sjekk denne testen. Hadde en WD 120GB SE før, ble nesten gal av den høyfrekvente hvininga.

Hitachi nesten like rask som WD, nesten like stille som Seagate.

The best of both world...

Skrevet

Samsung disker er veldig stillegående, har selv et par 160GB (5400rpm).

Hvis man trenger lagringsplass så holder 5400 disker i massevis.

lqpl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...