Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jobbet i hjemmesykepleien. Det er kveld, snart natt. Var et nytt sted, møtte en gammel mann som var utrolig hyggelig. Pratet masse med han, og hjalp han. Konen hans var også utrolig hyggelig.

 

Konen drar ut en tur for å handle. Jeg fortsetter å prate med den gamle mannen og skal hjelpe han til å legge seg. Jeg tilbys og takker ja til et par timer søvn før jeg kjører videre, og legger meg i sengen sammen med mannen, med hodet i den andre enden, slik han og hans kone pleide å ligge.

 

Konen kommer tilbake, er i godt humør og spør om vi skal se om det blir plass til å ligge to atmed hverandre i sengen. Jeg reiser meg trett opp og sier at jeg kan gå.

Etter dette møtet fortsetter jeg å komme tilbake hit ofte, jeg hjelper dem, får se på bilder, spiser sammen med dem, forteller dem om det moderne samfunnet "der ute", sover der, forteller om tivoliet som skjer i helgen osv. Jeg blir som et slags barnebarn og venn for dem, og føler det samme tilbake.

 

Til slutt tar dette forholdet litt vell overhånd, og jeg begynner både å bli lei og litt mistenksom. Prøver å finne unnskyldninger til å dra tidlig der fra osv.

 

En dag jeg står på kjøkkenet og prater med mannen, roper konen høyt og irritert oppe fra loftet. Jeg går motvillig opp for å hjelpe henne, allerede med en ekkel og usikker følelse i kroppen. De har foresten byttet til et større soverom, sånn at jeg kan sove der inne også.

 

Helt i starten spøket jeg med at hun måtte gjøre istand, omså bare et skap for meg, slik at jeg kunne være her oftere, og sove her. Når jeg nå har kommet inn på rommet kommer hun sakte mot meg med et onsskapsfullt flir rundt munnen og spør om jeg vil ha det skapet nå kanskje.

 

De har planlagt å kidnappe meg og holde meg fanget. Da våkner jeg.

 

Før konen ropte om hjelp fra loftet så snakket hun og mannen om en gammel venn fra der de kom fra, som hadde fått en sønn for lenge siden. Sønnen bodde enda i bygda, men alle bortsett fra han selv, viste hvem som var faren hans, selv om han snart var 40 år.

 

Det gamle paret boddet foresten i bestemor sitt hus, nabohuset mitt.

 

Noen som kan tyde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man tyde et sammensurium av kaotisk fantasi delvis bygd opp av tidligere opplevelser?

 

Finnes det noen høyere utdanning hvor man kan lære seg drømmetydning? Eller er alt bare juks og humbug, noe noen liker å lure andre til å tro at de kan, for penger og berømmelse?

 

Kan absolutt alle drømmer tydes? Eller er noen drømmer helt meningsløse?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det faktum at huset i dine drømmer var din bestemors, tyder på at du ønsker å gå tilbake. Tilbake i tid, til et sted du føler deg hjemme, et sted du kan starte på nytt. Altså tilbake til din mor - du vil tilbake til fosterstadiet for å starte på nytt. En ny sjanse til å bli den du egentlig vil være. Dette er en vesentlig del av drømmen, den forteller deg at det er ikke for sent å snu.

 

De trivelige menneskene du møter symboliserer ditt inntrykk av de ulike kjønn. Mannen er den du tiltrekkes av, den som ønsker deg velkommen. Kvinnen har bare en birolle, hun er uinteressant. Et hyggelig vesen som bare er der. Til pynt, men ikke interessant pynt. Hun er kun et hinder. Et hinder som står i vegen for deg og dine ambisjoner (jf. tilfellet hvor hun legger seg i mellom dere), deg og det du egentlig er.

 

Du blir ikke lei av mannen, dette er en illusjon. Mannen ønsker deg ikke noe vondt. Det er kvinnen som du plages av. Det er kvinnen

 

Avslutningsvis sier du at hun kommer mot deg med et ondskapsfullt smil rundt munnen, og forsøker å fange deg i skapet. Dette er viktig. Det er her du selv innrømmer for deg selv at du blir fanget i skapet. Du blir fanget i skapet, og du må våkne opp for å komme deg ut. Du må våkne opp (innse det) og komme ut av skapet.

 

Du er homofil.

 

 

Dette var mitt tafatte forsøk på en drømmetydning, og hva jeg forsøkte å vise er at dette er pseudovitenskap av verste sort.

Endret av røvaren
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dette var mitt tafatte forsøk på en drømmetydning, og hva jeg forsøkte å vise er at dette er pseudovitenskap av verste sort.

Slettes ikke tafatt i det hele tatt faktisk... :) Du kunne gjort store penger med dette du skal jeg si deg...

 

At det er psudo vitenskap er det vel ingen tvil om, da alt sammen like gjerne kunne vært tolket som noe helt annet og ingen kunne sagt i mot det heller...

 

Husker aldri mine egne drømmer jeg... Kan faktisk ikke huske sist jeg gjorde det heller... Og i følge BEGGE mine koner (Nei, jeg er ikke bigamist, bare serie monogam.. he he) så prater jeg aldri i søvne heller... Men snorker, DET gjør jeg visstnok i følge begge... he he.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pappa døde, veldig syk, da han var 60 og siste gang jeg så ham hadde vi en fryktelig krangel og jeg gikk fra huset til foreldrene mine og sa at jeg aldri ville komme på besøk igjen. Han gikk fra å være en herlig humoristisk far til å bli mer og mer innesluttet og deprimert etter hvert som sykdommen hans ble verre. Jeg gjorde alt jeg kunne i mange år for å få ham til å oppsøke all mulig hjelp men det virker som om han ga opp alt. Humøret forsvant og han virket alltid irritert på meg. Uansett, en uke etter at jeg løp ut av huset deres, skikkelig forbannet, mistet jeg lommeboken min ute på byen, og måtte ringe mamma tidlig om morgenen dagen etter for hjelp. Heldigvis var det pappa som svarte og han var i godt humør og fleipet med meg slik han pleide når jeg var ung. Det var den siste gangen jeg snakket med ham. Noen dager senere var han død, jeg rakk ikke engang opp til sykehuset før han døde.

 

Så er det drømmene mine. Jeg drømmer om igjen og om igjen at han er så vanvittig sint på meg. Han ønsker ikke å ha kontakt med meg og vil ha meg unna. Det gjør så utrolig vondt hver gang jeg drømmer disse drømmene.

 

Jeg har alltid hatt en følelse om at det finnes mye mellom himmel og jord vi ikke helt har oversikt over, så jeg tenker - er det mulig at han prøver å fortelle meg noe? Eller er det så enkelt som at det er jeg og min underbevissthet som forårsaker disse drømmene fordi jeg har dårlig samvittighet og gjerne skulle ha tatt farvel med ham?

 

Noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med å finne ut av dette?

 

Sessi

Lenke til kommentar

Alt tyder på at det er dine erfaringer og minnene som forårsaker disse drømmene.

 

Hvis faren din hadde visst på forhånd hva som kom til å skje og et øyeblikk kunne tenke klart uten å være deprimert på grunn av sykdom ville han kanskje ikke vært sint.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Alt tyder på at det er dine erfaringer og minnene som forårsaker disse drømmene.

 

Hvis faren din hadde visst på forhånd hva som kom til å skje og et øyeblikk kunne tenke klart uten å være deprimert på grunn av sykdom ville han kanskje ikke vært sint.

Alt tyder på at det er dine erfaringer og minnene som forårsaker disse drømmene.

 

Hvis faren din hadde visst på forhånd hva som kom til å skje og et øyeblikk kunne tenke klart uten å være deprimert på grunn av sykdom ville han kanskje ikke vært sint.

 

Takk, det du sier høres jo bedre ut enn at han fortsatt er sint på meg :-)

 

Takk, det du sier høres jo bedre ut enn at han fortsatt er sint på meg :-)

Lenke til kommentar
Dette var mitt tafatte forsøk på en drømmetydning, og hva jeg forsøkte å vise er at dette er pseudovitenskap av verste sort.

Slettes ikke tafatt i det hele tatt faktisk... :) Du kunne gjort store penger med dette du skal jeg si deg...

 

At det er psudo vitenskap er det vel ingen tvil om, da alt sammen like gjerne kunne vært tolket som noe helt annet og ingen kunne sagt i mot det heller...

 

Husker aldri mine egne drømmer jeg... Kan faktisk ikke huske sist jeg gjorde det heller... Og i følge BEGGE mine koner (Nei, jeg er ikke bigamist, bare serie monogam.. he he) så prater jeg aldri i søvne heller... Men snorker, DET gjør jeg visstnok i følge begge... he he.

Om man ikke husker drømmene sine blir det vel litt lett å bare forkaste alt? Selv har jeg i den senere tid begynt å huske drømmene mine veldig godt og det er helt fantastisk :) . Har også greid å få en lucid dream en gang og det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Har veldig lyst til å "utforske" "drømmeverdenen" mer via lucid dreaming. Nå snakker jeg også en del i søvne, og har i den senere tid visstnok også begynt å bevege hånden i søvne (drømmer sikkert at jeg er på rave). Digger drømmer, og greier nå også mye å bestemme hva jeg skal "drømme" om, blir mye jenter da :p .

Lenke til kommentar

Jeg har alltid drømt mye og jeg tror at det er når du går inn i REM eller ut av den du har drømmene. De varer ikke mer enn noen sekunder selv om det virker som timer. Noen drømmer har vært så deilige at jeg har hatt dem i kroppen hele dagen og kan fortsatt huske dem år etter. Det som er viktig er at du tenker grundig igjennom det du har drømt akkurat når du våkner - på en måte setter ord på dem. Da husker du dem. Men dessverre har jeg vanvittig mange mareritt også. Det er ikke grenser for hva man skal gå igjennom i drømme. Slik som at barna mine dør osv. For noen uker siden hadde jeg en grusom drøm og tenkte - i drømmen - jeg skulle ønske dette var en drøm. Da voknet jeg og var veldig, veldig glad :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...