Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] BLUESCREEN - BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, takk :)

 

Jeg gjør følgende når jeg skal boote updaten:

 

Advanced mode &--#62; tool &--#62; ASUS EZ Flash 2 Utility, men finner ikke filen.. Hva skal jeg gjøre? Har prøvd å legge den i en mappe, men da ble mappa synlig, men ikke fila inni. / FAT32 formatert USB-stick.

 

Edit: fikk til å update, måtte vist åpne filen å legge kun .ROM-filen på penna, og ja, skal prøve å bli litt flinkere til å Google :p

Endret av Vegard-K
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd:

 

Reset BIOS

BIOS Firmware update

DVD + USB boot

Annen .iso-fil

Annen HDD

Én RAM-brikke

Memtest

oppdatert

 

Er det noe annet som kan være galt?

 

Skal prøve med Memtest, men kan jeg boote med USB-stick?

 

Edit: Da var Memtest i gang, med DVD-ROM! :)

 

Edit 2: Er det nøye hvilken slot RAMen står i? Den står helt til venstre nå (har 4 slots).

 

Når er Memtest ferdig? Kan den stå på så lenge den/jeg vil? Evt. hvordan ser jeg at den er ferdig?

 

Beklager at jeg spør så sykt mye.

Endret av Vegard-K
Lenke til kommentar

Det kan se ut som at dette er et minneproblem ja.

Uten at jeg vet om det har allverden å bety, så ville jeg for sikkerhets skyld ha sjekket om du har riktig spenning på minnebrikkene. Noen minnebrikker skal ha 1.5V, mens andre skal ha 1.65V.

Men som sagt, jeg har ingen aning om det eventuelt vil gi et slikt utslag med feil spenning.

Lenke til kommentar

Har laget en bootbar minnebrikke, samt DVD.

 

Kan jeg sette HDDen i en annen PC, installere OS via den, og sette den i den nye?

 

Hvis du gjør det så er det høy sannsynlighet for at du får en del andre problemer. Du kan prøve, men vær klar over det.

 

"BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO, STOP: 0x00000074" betyr at du har en feil med registeret eller at det er korrupt. Siden du ikke har fått innstallert windows engang så er det tilnærmet lik 0 prosent sjanse for at det er noe du har gjort som gir denne feilen. Jeg hadde sett på harddisken som neste mulige synder, men siden du har prøvd med en annen hdd også så er det liten sjanse for det.

 

Har du laget dvden og minnebrikken fra samme pc? Mulig det er noe med pcen som gjør at filen blir feil. Dette er en long shot, men med tanke på det du har prøvd så har jeg ikke så mye annet å komme med. Kan også prøve å låne en original W7 CD fra en kamerat.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Slik har jeg ordnet USB-stick og DVD:

 

Lastet ned .iso med en Macbook

Lagt over .iso på minnepenn

Brendt USB og DVD med Microsoft sitt program for slikt (husker ikke hva det heter) på en Windows Vista maskin.

 

Nå skal jeg laste ned .iso på Vista maskina, brenne DVD, samt å Formatere HDD.

 

Hvilket format skal HDDen være i?

Endret av Vegard-K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...