Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] BLUESCREEN - BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kun en vifte er plugget i, + CPU-vifta (ofc), kan det ha noe med det å gjøre?

 

Jeg tror ikke det er noe minimums krav for vifter, for å si det sånn. Det er heller det at den skrur seg av når den blir for varm.

 

Alt er riktig koblet sammen og slikt? Du kan prøve å bruke dvdromet til en annen pc, mens du prøver å fikse problemet.

 

Edit: Hvis du kommer så lagt kan du prøve å gå inn på bios og se om alt er som det skal der.

Endret av JohnsonJr
Lenke til kommentar

hmm.....då ville jeg prøvd med kun en ram brikke av gangen regner med du har 2 eller 4 stk. prøv alle sammen kun en av gangen. Hvis du forsatt får feil ville jeg prøvd med memtest+ last ned en bootbar iso fil her http://www.memtest.org/ brenn denne og boot fra cden. Kjør denne testen 1 time eller 2 pr ram brikke f.eks da kan du enkelt utelukke hvilken det er feil på. Hvis ikke du finner feil kan du utelukke ram brikkene som synder.

 

Kan du skrive en liste over all hardware du har!

 

 

//--Stren--//

Lenke til kommentar

OCZ ZT SERIES 650 WATT POWER SUPPLY MODULAR

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX

INTEL HD GRAPHICS 3000

 

Jeg har prøvd med en RAM-brikke tildigere (kun en av dem), uten hell. BIOS leser 8 GB RAM.

 

Er det da vits å følge oppskrifen din?

 

Setter utrolig stor pris på at du hjelper! :)

Endret av Vegard-K
Lenke til kommentar

Prøv også en RESET av BIOS samt legg inn nyere FW for BIOS hvis det finnes. Husk å sette/sjekke at RAMen i maskinen får riktig oppsett (XMS profil med korrekt Volt, hastighet, timings etc.) i BIOS. Hvis du har overklokket prosessor, la den stå med korrekte standardinnstillinger, dvs. ikke overklokket.

 

Ser at det finnes artikler som viser til feil på RAM når man får den feilmeldingen (bl. a. denne, selv om den er for Win XP).

 

Kjør memtest som STREN anbefaler, minst 6 timer, gjerne 12.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Jeg er ganske så n00b, så

(XMS profil med korrekt Volt, hastighet, timings etc.)
denne blir nok litt vrien. Hvordan finner jeg ut hva som er "rett" osv.?

 

Hvordan reseter jeg BIOS? (ja, jeg har googlet)

 

Jeg har en gammel versjon av BIOS, jeg har funnet ny firmware, men i den forbindelse lurer på om jeg bare kan laste ned den nyeste, eller må jeg "klatre" step by step, via alle versjonene?

 

EDIT: Fant en guide her på forumet hvordan jeg reseter BIOS. Fikk til, men bluescreen da og.

Endret av Vegard-K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...