Gå til innhold

[Løst] Skifte vifte i PSU


0stepop

Anbefalte innlegg

Sitter her med en bråkete Chieftec 600W (CFT-600-14CS), i en maskin som maks bruker 70W (i3 2120T 35W TDP). Resten av maskinen er nærmest lydløs. Er det noe sjakktrekk å bytte vifte i den selv, Til en fra Noctua f.eks?

 

Frykter mest at det vil ta fyr, hvis den ikke klarer å kjøle ned godt nok. Er det kanskje innebygget beskyttelse for overoppheting i PSUer flest, der de velger bare å slå av maskinen hvis det blir for varmt?

 

Hvis jeg ikke bør skifte vifte selv, er det noen som kan anbefale en billig og nærmest lydløs PSU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket kabinett har du? kan være mulig å montere viften opp ned hvis den står frilut. ellers så er det bare å sette inn en rolig vifte, jeg har gjort det på min htpc en noctua som snurrer på 5-600. psuen din lager neppe mere enn 15w varme

 

Takk, da hoppet jeg i det! Og nå nyter jeg en "lydløs" server :D Er ikke så modig at jeg hopper ned på 600 rpm enda, kjører den en stund på 900 rpm og ser hvordan den takler det først. Med det fine været nå for tiden, får jeg ihvertfall vite om det duger :)

 

Litt usikker på hvordan jeg skal kunne måle om PSU blir for varm. Har du noen tips?

Lenke til kommentar

Vil tro at ut-luften er en god indikasjon på hvor varmt det er inne i psu. jeg har ende ikke hatt en psu som jeg ikke har skiftet vifte på. :)

 

Da er det fram med et termometer :)

 

Den som intet våger intet vinner gir veldig mye mening her. Jeg sparte ca 800-1000kr på å ikke kjøpe en "silent" PSU nå. Ganske interessant at de koster nesten dobbelt så mye.

 

Fant ut at min har overopphetingsbeskyttelse, så da er det bare å kjøre på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...