Gå til innhold

Hvor ofte Formaterer dere?


tilstad

Anbefalte innlegg

Har nettopp bytta ut min gamle pc og tenkte litt over at den ikke hadde vært reformattert på 3 år, eller siden jeg fikk den. Kjørte først winNT og deretter Win2000 på den, brukt den i jobben og installert ALT av ting man kan klare å laste ned..alikevel streia den aldri...Ganske imponerende egentlig. Er like fin den dag idag. Hører at noen formaterer maskinen jevnlig. Hvordan er det?

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-02-10 07:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte det formateres er noe avhengig av hardware konfig. Etter det jeg har erfart er det installering/avinstallering som skaper problemer til slutt. Min arbeidsmaskin har vært slik den er siden jeg installerte Win2000 for 9-10 mnd siden. Hadde Win98se før da var det sånn 5-6 ganger i året.

Lenke til kommentar

Hvis du noen gang har lagt merke til hvor mye smoothere maskinen går når det er helt fresh etter en installasjon vil du finne dette tipset interresant:

 

Installere Windows

Installere de programmene du vet du vil bruke

Brennne cd imager av harddisken

 

Så tar du å reinstallerer fra imagene hver 3-4 uke. Mon tro om man ikke ut fra dette kan trekke paraleller til andre ting her i libet? Damer f.eks?

Lenke til kommentar

Formatering ? Hva er det ?

Formaterte hardisken min før jeg la inn win98se for 3 år siden :smile:

Gjorde det samme før jeg innstalerte win 2000 her i fjor.

 

Man trenger da ikke formatere vis man bruker ghost, ett program som tar backup av hele systemet i tilfelle man får feil.

 

Lenge leve Norton ghost !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...