Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Akademiet privatist karaktergaranti


Anbefalte innlegg

Trenger noen andre sitt synspunkt på problemet mitt. Har tatt opp Fysikk 2 på Akademiet privatistskole.

 

Akademiet privatistskole har karaktergaranti, det vil si at man kan få kurspengene tilbake hvis man ikke forbedrer karakteren sin.

 

Vilkårene for å få godkjent karaktergaranti er:

- send oss en kortfattet søknad i posten eller på epost, her skal det fremgå at du ønsker å få refundert kurspengene

- legg ved dokumentasjon på din tidligere karakter i faget (Karaktergaranti gjelder kun samme fagkode)

- legg ved dokumentasjon på din eksamenskarakter etter kurset

- legg ved kontonummer for utbetaling av kurspengene

- søknaden må være oss i hende senest 14 dager etter at eksamensensuren foreligger

- blir søknaden godkjent vil du få svar fra oss samt tilbakebetalt kurspengene innen 14 dager.

 

Fra før har jeg karakteren 3 i fysikk 2 (fagkode: REA3005)

 

For å få godkjent privatist karakter må man ha eksamen i:

Fysikk 2 skriftlig (fagkode: REA3005)

Fysikk 2 muntlig-praktisk (fagkode: REA3006)

 

Klarte dessverre å ta feil av datoen på Fysikk 2 muntlig-praktisk eksamen, og gikk dermed glipp av den (får jeg "ikke møtt" eller "karakter 1" da?) Har enda mulighet til å ta Fysikk 2 skriftlig, men vil ikke få godkjent privatist karakter siden jeg gikk glipp av den muntlige.

 

Jeg har vært tilstede på alle kursdagene og får ikke forbedret karakteren min.

 

Akademiet sier at karaktergarantien ikke vil gjelde meg fordi jeg bare får tatt en av to eksamener. Jeg er uenig, "ikke møtt" eller "1" teller vel enda som en karakter?

 

En annen ting jeg legger merke til er "(Karaktergaranti gjelder kun samme fagkode)". Karakteren på vitnemålet mitt har fagkode: REA3005, dette er den skriftlige fagkoden, burde ikke da den skriftlige eksamenskarakteren gjelde på garantien, ikke den muntlige?

 

Hva mener dere?

 

Takker for synspunkt og svar.

Endret av Livinia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du skal søke om å få tilbake pengene fra skolen fordi DU ikke fikk med deg når du skulle ha eksamen? Det er vel ikke akkurat det denne garantien er til for å dekke, det er jo en form for kvalitetssikring på undervisningen.

 

Synes det hørtes ganske rart ut at du skal få igjen pengene for noe du er 100% skyldig i selv, å møte opp på eksamen er vel det minste man må forvente! Hvis ikke kan jo alle ta opp fag der, ikke møte opp på eksamen også melde seg opp til eksamen et halvt år senere og dermed slippe unna å betale noe mer en eksamensavgiften!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha tror du virkelig at du får igjen pengene fordi du ikke klarte å huske hvilken dag eksamen var? Det er kun din egen feil og akademiet vil bare le av deg.

Vel, det står jo helt klart at det kun gjelder samme fagkode. Han hadde REA3005 og gikk opp til eksamen i REA3005, mener du det ikke er samme fagkode? Jeg kan ikke skjønne at REA3006 kan være relevant her, når det kun gjelder SAMME fagkode.

Lenke til kommentar

Haha tror du virkelig at du får igjen pengene fordi du ikke klarte å huske hvilken dag eksamen var? Det er kun din egen feil og akademiet vil bare le av deg.

Vel, det står jo helt klart at det kun gjelder samme fagkode. Han hadde REA3005 og gikk opp til eksamen i REA3005, mener du det ikke er samme fagkode? Jeg kan ikke skjønne at REA3006 kan være relevant her, når det kun gjelder SAMME fagkode.

 

Det er relevant fordi man som privatist må ta både REA3006 og REA3005 for å få faget godkjent. Og Akademiet sitt kurs omfatter fysikk 2 som helhet, ikke kun fysikk 2 skriftlig. Så det er nedgang i fysikk 2 karakteren som har noe å si, ikke kun den skriftlige. At det skal være samme fagkode står der fordi flere fag har samme navn, men ulik fagkode (f.eks for påbygg og studiespes.) Derfor vil vedkommende ikke få pengene tilbakebetalt. Hadde h*n møtt opp og strøket, så hadde saken vært en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...