Gå til innhold

Førsteinntrykk: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skal si om betaen, det er vel blant det mest skuffende jeg har sett siden Funcom leverte mye kvalitet med musikk, animasjoner og omgivelser med Age of Conan. Her virker det som det er utviklet av noen som nettopp har startet med MMO.

 

Alt fra brukergrensesnittet til cutscenene er bare rart. SWTOR hadde fabelaktig cutscenes hvor din spiller også snakket og du hadde valg som påvirket din karakter. Du har jo ingenting av dette i Secret World så hvordan kan gamer.no påstå at det er bedre ?

 

Kampsystemet er også kjedelig og selv om enkelte av omgivelsene er vakre så er verdenen helt død. NPC'er står helt stille og ser skumle ut, samme med andre spillerne. Man får en stor følelse av at dette er en verden man ikke vil være i for lenge ....... Klarer ikke å se hvordan dette spillet skal tiltrekke seg kjøpere i det hele tatt.

 

Du har en helt omvendt tankegang i forhold til majoriteten. Men det er helt greit, ikke noe galt med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja smaker er delt. Selv en som likte meget godt questene og det systemet i TSW. Derfor jeg gir det en sjanse. Likte godt at det var litt utvikling vekk fra drep disse 10 sauene her som holder meg våken om natt etc. De investigation questene var noe man måtte bruke hjernen litt på. Vist man ikke gikk rett inn på nettet og letet opp en guide for det. Men er nok ikke helt slik spillet er lagt opp til å spilles, men slik en del kommer til å gjøre det. Og dermed gå fort lei av TSW

Lenke til kommentar

Spillet ga meg hakeslepp, dette er noe av det beste jeg har spilt!

 

For en gangs skyld følte jeg sterk innlevelse til spillet..musikken, grafikken, lydene, historien... Men syns hoppingen var litt merkelig, tenkte ikke det var vanlig å hoppe sååå høyt.. :p

 

Det beste for min del var at man ikke trenger å stå i ro og trykke på diverse knapper for utføre angrep. Likte bedre at man kunne springe rundt fienden å hakke løs på dem. :p Sprang selv med x antall zombier etter meg mens jeg sprang rundt dem og dengte dem med sleggen (sleggen var digg :-D ). Likte forøvrig at levling er fjernet, og at dette er erstattet med AP og SP. Dette gjør til at man må tenke mer når man spiller, som igjen skaper større utfordringer.

 

Rakk ikke spille det så lenge, men av det jeg så og opplevde er jeg strålende fornøyd. Anbefales å prøve! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk etter å ha spilt sist beta helg er at det er et massivt univers som byr på mye nytt innenfor mmorpg det er morro å spille og har et godt level system. Eneste jeg vil trekke ned på som forsåvidt er et stor minus i min bok, er kontroll systemet. Det virker bare ikke logisk for min del å trykke på en zombie for så å bruke en nummerert tast for å anngripe. Jeg tror mmorpg kunne vert mye bedre om de prøvde å ta litt aspekter fra FPS og lignende, om du for eksempel ser hvordan TES skyrim er bygd opp så ser du en genial måte de kunne fikset dette. Samtidig som du kan samarbeide med folk så er fortsatt du karakteren og du skyter der du sikter krysset dit og ikke på den røde ringen på bakken som er bak deg.

Endret av __Rainmaker__
Lenke til kommentar

Hvis man har en mus med ekstra taster kan man jo binde dem opp som alternative nummertaster som da brukes til å angripe med, og dermed få bedre kontroll over kampsituasjonene.

 

savner fortsatt det lille krysset på skjermen som viser hva du sikter på fremfor å bare merke en dude med musen og trykke som en gal. Det hadde ikke bare gjort ting vanskeligere for spilleren men det gir en større følelse over at du faktisk kontrollerer den personen på skjermen, dette er hovedgrunnen til jeg sannsynligvis ikke kommer til å kjøpe TSW for alt annet er så bra i TSW at det gjør det til en vanskelig beslutning.

 

Men så har ikke jeg så mange timer med mmorpg at jeg kan si sikkert at det funker bedre med noe annet da.

Lenke til kommentar

Nå som dere alle har hypet opp spillet blir det interessant å se hvor bra spillet egentlig er når jeg har fått prøve betaen den 1-3. juni.

Noe sier meg at du har bestemt deg for å misslike The Secret World.. Men det er greit for meg, du kan enda hate det og jeg vil ikke bry meg. Setter pris på konstruktiv kritikk til spillet, slik at jeg, og sikkert andre, kan dra nytte av det ved å se en annens synspunkt. Holdningen din drar jeg derimot ingen nytte av.

Lenke til kommentar

Nå som dere alle har hypet opp spillet blir det interessant å se hvor bra spillet egentlig er når jeg har fått prøve betaen den 1-3. juni.

Noe sier meg at du har bestemt deg for å misslike The Secret World.. Men det er greit for meg, du kan enda hate det og jeg vil ikke bry meg. Setter pris på konstruktiv kritikk til spillet, slik at jeg, og sikkert andre, kan dra nytte av det ved å se en annens synspunkt. Holdningen din drar jeg derimot ingen nytte av.

 

Du kan ikke tolke holdningen min på bakgrunn av det jeg skrev ovenfor. Det var kun en indikasjon på at jeg faktisk er interessert i spillet hvorav tidligere kommentarer i tråden viser at det er en stor variasjon i forbindelse med hva folk syntes om spillet - derav så må jeg spille spillet selv for å finne ut hvor bra spillet 'egentlig' er (for meg).

Lenke til kommentar

Du kan ikke tolke holdningen min på bakgrunn av det jeg skrev ovenfor. Det var kun en indikasjon på at jeg faktisk er interessert i spillet hvorav tidligere kommentarer i tråden viser at det er en stor variasjon i forbindelse med hva folk syntes om spillet - derav så må jeg spille spillet selv for å finne ut hvor bra spillet 'egentlig' er (for meg).

Og med "egentlig" setningen tolker jeg det som at du er negativ. :) Men hvis du "egentlig", er positiv, er jo det bra. ;)

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Du kan ikke tolke holdningen min på bakgrunn av det jeg skrev ovenfor. Det var kun en indikasjon på at jeg faktisk er interessert i spillet hvorav tidligere kommentarer i tråden viser at det er en stor variasjon i forbindelse med hva folk syntes om spillet - derav så må jeg spille spillet selv for å finne ut hvor bra spillet 'egentlig' er (for meg).

Og med "egentlig" setningen tolker jeg det som at du er negativ. :) Men hvis "egentlig", er positiv, er jo det bra. ;)

 

Vi får se. Jeg spiller en haug med MMORPGs akkurat nå så jeg må gjøre noen valg. Det er litt dumt å dømme et spill utifra beta men det bør gi meg en pekepinne på hvordan spillet er og føles. Jeg syntes at konseptet virker spennende så da gjenstår det bare å prøve. Stoler ikke på hva andre skriver, spesielt ikke anmeldelser. Det gir en indikasjon men representerer ikke min egen mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

problemet med alle anmeldelsene her inne her at man ikke vet om de er reelle eller ikke ettersom noen kan ha aksjeposter i funcom. har ikke spilt tsw selv og vet ingenting om spillet. desverre tror jeg konkurransen i markedet er for steinhard til at tsw blir noen suksess.

 

men det kan fort være et knallkult spill. skal def. testes

Lenke til kommentar

problemet med alle anmeldelsene her inne her at man ikke vet om de er reelle eller ikke ettersom noen kan ha aksjeposter i funcom. har ikke spilt tsw selv og vet ingenting om spillet. desverre tror jeg konkurransen i markedet er for steinhard til at tsw blir noen suksess.

 

men det kan fort være et knallkult spill. skal def. testes

TSW konkurerer mot mmo som følger "tjene mest mulig penger" metoden. Dvs spill som "alle" liker, er simpelt, "kult og tøft" og er rettet mot den yngre generasjon. Om TSW havner i den kategorien kan diskuteres, jeg mener da ikke det. Men til tross for det vil jeg tørre å påstå at TSW kommer til å bli en suksess, bare ikke en pengemaskin.

 

Det jeg liker, og berømmer TSW for, er at det er unikt og ikke følger typiske standarder.

Lenke til kommentar

Var meget skeptisk i starten blant annet fordi grafikkinstillingene gikk tilbake til Low uten at jeg fikk vite det og spillet så ut som en eldre konsollport. Da jeg satte instillingene opp ble det et helt motsatt inntrykk :)

 

Jeg tror nok TSW blir en hit. Personlig er jeg noe usikker på betalingsmodellen. Jeg blir med årene mindre og mindre villig til å betale hver måned for tilgang til det samme spillet.

 

Lengter litt tilbake til gode gamle Earth & Beyond hvor hver eneste patch introduserte nye storyline kapittel og nye steder å utforske samt nytt loot etc. Man følte virkelig at man fikk det man betalte for.

 

Dersom Funcom lager regelmessige oppdateringer av innhold som frisker opp spillet kan de lykkes.

Lenke til kommentar

Nå som dere alle har hypet opp spillet blir det interessant å se hvor bra spillet egentlig er når jeg har fått prøve betaen den 1-3. juni.

 

Er ikke betaen satt til 15-17 og 22-24 juni?

Tror de flyttet beta weekends med to uker pga at de flyttet utgivelses datoen. Ergo, de beta weekends som var satt opp, er avlyst.. :/ Og jeg som gledet meg sånn til denne helga. :(

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Har kun spilt beta weekend 1, var så vidt innom 2, men så ikke ut til at vi fikk tilgang til noen flere skills, og Diablo var veldig fersk, så det ble nedprioritert.

Når det kommer til kamp systemet og valg av skills så er dette innlegget fra en utvikler greit å få med seg: Word from a Dev: The combat, forklarer hvorfor det er litt flatt og likt i begynnelsen.

Jeg valgte pistoler i beta weekend 1, og mot slutten så prøvde jeg å kombinere det chaos for weakend bonus (hadde fylt opp begge pistol "slottene" og den ene chaos). Merket ikke så mye, og det var mye likt, så man må nok opp høyere nivå i skill hjulet før det begynner å bli noen spennende kombinasjoner.

 

Savner fremdeles noe mer engasjerende kamp system, og er også i den båsen at man kanskje bør låne noe fra fps sjangeren, tws bør ha ett grunnlag for dette. Det ble fortsatt litt mye velg target og trykk på knapper, evt start med en aoe og så target + knapper, som er veldig likt med hva jeg er vant med fra andre MMO. Men stemningen var bra, questene var troverdige, var ikke så mange "meningsløse" oppdrag. Hjernetrim oppdraget var bra, og spillet har en innebygget nettleser slik at du enkelt så søke etter hjelp. Det eneste oppdraget krever at du gjør ett oppslag i en bok, og alle har ikke nødvendigvis denne boken, da er det kjent at man kan finne den på nettet og søke opp riktig tekst.

 

Det er Bibelen

 

Savnet faktisk en lommelykt eller at det var lysere innendørs, for noen av områdene var mørke, spesielt om natta, og da er det kjedelig å vente til det blir dag og litt lysere, fordi noe av det jeg trenge å finne var (for meg) ganske vanskelig å oppdage.

 

Inntrykket mitt er at dette har bra potensiale, men vanskelig å si for mye på det lille jeg har fått testet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fult klar over det, men det bryter litt med realismen i spillet. Det er ikke god design å sende spilleren ned en mørk korridor og forvente at spilleren skal skru opp gamma for å se, for å ta ett tenkt eksempel. For de som er RP tilhengere, noe jeg ikke bryr meg spesielt mye om, så er nok dette enda viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...