Gå til innhold

Ny spillside underveis - Hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg og en gjeng er i planleggingsfasen med å få etablert en ny spillside.Vi har mange ideer klar og domene er kjøpt. Kan ikke legge ut navn og detaljer riktig ennå, men vi har store ambisjoner.

Her er noen punkt for hva vi ønsker å få til med siden:

- Skal være fokusert på brukerne - involvere seg med dem. Også framheve deres innhold på siden (blogger, diskusjoner, etc). Muligens også ta spillkvelder i lag med dem.

- Alle plattformer, men mest fokus på PC og stuekonsoller

- Informativ

- Hva som skjer i esport scenen

- Ha artiker om teknologien bak spill

- Opprette et kalendersystem for brukerne. Varsel når spillsesjoner starter og oversikt når ting skjer.

- Podcast etter hvert, kanskje også direktesendt med video

- Streaming av spill og turneringer etc

Dette er selvsagt ikke noe som skjer med det første. Flere av ideene er litt lengre fram i tid, men vi har som nevnt ambisjoner.

For å få det til trenger vi folk som kan være med. Du kan gjerne stille spørsmål i tråden, eller sende meg en PM med litt info om deg selv og at du ønsker å bli skribent eller aktiv bruker.

Endret av TCi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som dere har mange gode ideer, men min erfaring er at ting tar ofte mye mer tid enn hva man forventer. Å holde et nettsted oppdatert daglig er en svært krevende jobb - spesielt når dere skal ha fokus på alle plattformer, fokus på e-sport, podaster, streaming og dyptgående artikler. Men med et dedikert team kan det naturligvis bli svært bra, blir spennende å se! :)

Skrevet

Ja, helt klart. Dette vil det ta tid å bygge opp. Vi vil ikke starte med alt på en gang. Dette er mer langsiktige planer. Viktig å ha det. Gjengen som skal til å starte med dette vil også opprette et mediehus og lage et nettverk. De fleste domener er kjøpt opp nå og vi vil utgi info om mediahuset om ikke lenge.

Nå trenger vi bare å få tak i interesserte personer som kan være med på prosjektet :)

Skrevet

Liker stå-på-viljen, om man kan si det slik. Jeg har en nettside/blogg selv hvor endel av fokuset er rettet mot spill. Den er i hovedsak rettet mot browserbaserte strategispill for øyeblikket, men det er mulig jeg bruker sommerferien på å utvide konseptet ytterligere. To måneder med fri er ganske lenge trossalt.

Det er forresten godt at dere er flere personer som skal stå for dette, jeg har merket at det er vanskelig å stå for alt innholdet selv. Har hatt inne gjestebloggere som skriver om allverdens tema, men det vil jo alltid være jeg som har ansvaret for at det oppdateres regelsmessig. Dere vil sikkert også merke at hvis dere ikke oppdaterer ofte nok, vil også leserne synke. Folk har et umettelig behov for nytt innhold. S

Det er vel mitt tips til dere også. Husk å oppdatere ofte for å holde leserne med dere. Ha gjerne innlegg i bakhånd som kan postes på dager hvor dere mangler inspirasjon eller tid. :)

- Glitter

Skrevet (endret)

Anbefaler å starte med podcastet fra dag en. Det finnes så utrolig mange av disse sidene, og med mindre du kan skille deg ut, så må du nesten ha content for at folk skal gidde å bli. Podcast er den beste måten å få over personligheten deres og la oss se at dere er kule og kan hva dere snakker om. Bør nok også lage et par prøve podcaster før noe blir lansert.

Husk også å ha polish på selve siden. Dette er veldig viktig, og manglende fra de fleste konkurrenter. Og selv om du synes en ting ser grei ut, trenger ikke folk med 0 investering i siden å gjøre det.

Om artikler er viktig så pass på at vi faktisk vil lese dem. Enten må du vite mye om hva du skriver om (interviewer, research, personlig erfaring), eller holde det så kort og konkret som mulig (Andriasang), bare det relevante. Helst begge (Slashdot).

Du nevner "Ha artiker om teknologien bak spill" - Kan dere virkelig nok om dette? Det er nesten vondt å høre på Giantbomb folka snakke om teknologi til tider.

Endret av Sekai-ichi
Skrevet

Anbefaler å starte med podcastet fra dag en. Det finnes så utrolig mange av disse sidene, og med mindre du kan skille deg ut, så må du nesten ha content for at folk skal gidde å bli. Podcast er den beste måten å få over personligheten deres og la oss se at dere er kule og kan hva dere snakker om. Bør nok også lage et par prøve podcaster før noe blir lansert.

Husk også å ha polish på selve siden. Dette er veldig viktig, og manglende fra de fleste konkurrenter. Og selv om du synes en ting ser grei ut, trenger ikke folk med 0 investering i siden å gjøre det.

Om artikler er viktig så pass på at vi faktisk vil lese dem. Enten må du vite mye om hva du skriver om (interviewer, research, personlig erfaring), eller holde det så kort og konkret som mulig (Andriasang), bare det relevante. Helst begge (Slashdot).

Du nevner "Ha artiker om teknologien bak spill" - Kan dere virkelig nok om dette? Det er nesten vondt å høre på Giantbomb folka snakke om teknologi til tider.

Å få til en podcast med en gang er en god ide. Skal absolutt se på det som en mulighet.

Vi håper å få alt i boks før vi lanserer siden. Så den vil forhåpentligvis ha funksjoner og være gjennomført fra dag 1. Leter for tiden etter folk som kan hjelpe der.

Det med artikler og "teknologier bak spill" er noe jeg ser på som mer utdypende tema når vi får mer kompetanse om det. Jeg har litt kjennskap til det, men absolutt ikke nok. Som nevnt er dette mer framtidige planer og noe jeg selv ønsker å se mer på etter hvert.

Hvor langt frem i tid planlegger dere lansering? Spennende å følge med på et slikt prosjekt :)

Vi har ingen dato ennå. Først og fremst skal vi nå få etablert sidene og få samlet skribenter og utviklere. Dette vil nok ta tid. Kanskje har vi noe til høsten. Dersom noen er interessert i å være med eller kjenner noen som kan dette så gjerne ta kontakt. Helst ser vi nå ute etter webdesignere og utviklere.

Liker stå-på-viljen, om man kan si det slik. Jeg har en nettside/blogg selv hvor endel av fokuset er rettet mot spill. Den er i hovedsak rettet mot browserbaserte strategispill for øyeblikket, men det er mulig jeg bruker sommerferien på å utvide konseptet ytterligere. To måneder med fri er ganske lenge trossalt.

Det er forresten godt at dere er flere personer som skal stå for dette, jeg har merket at det er vanskelig å stå for alt innholdet selv. Har hatt inne gjestebloggere som skriver om allverdens tema, men det vil jo alltid være jeg som har ansvaret for at det oppdateres regelsmessig. Dere vil sikkert også merke at hvis dere ikke oppdaterer ofte nok, vil også leserne synke. Folk har et umettelig behov for nytt innhold. S

Det er vel mitt tips til dere også. Husk å oppdatere ofte for å holde leserne med dere. Ha gjerne innlegg i bakhånd som kan postes på dager hvor dere mangler inspirasjon eller tid. :)

- Glitter

Takk for forslagene. Faktisk mange gode der. Jeg har selv drevet noen spillsider før og jeg kjenner det med å stå for innhold selv. Nå var jeg ikke alene, men det føltes slik mot slutten.

Siden jeg ønsker at siden skal være mer brukerfokusert enn andre spillsider, håper jeg på at vi klarer å få "gjesteinnhold" på siden relativt ofte. Ellers ser jeg også på muligheten for å streame spillsesjoner i lag med brukerne på siden også. Kan være morsomt å få til, spesielt om vi alle joiner chatten e.l. :)

Skrevet

- Skal være fokusert på brukerne - involvere seg med dem. Også framheve deres innhold på siden (blogger, diskusjoner, etc). Muligens også ta spillkvelder i lag med dem.

Høres ut som dere sikter mot å lage en community side istedet for en generell spillside? Isåfall kan dette bli vanskelig med et vidt spekter av spill.

Skrevet

Høres ut som dere sikter mot å lage en community side istedet for en generell spillside? Isåfall kan dette bli vanskelig med et vidt spekter av spill.

Brukerelementene blir ikke hovedfokuset, mer som et tillegg. Saker, omtaler, og annnet fra skribenter blir hva vi vil fokusere mest på.

Mitt mål er å involvere brukerne av siden mer enn andre sider jeg ser, Gamer.no har nå fikset lobby for spill til brukerne, noe som er flott å se. Det er mer i retningen av slik involvering jeg ønsker. I tillegg til å trekke ut interessante diskusjoner og poster i våre forum som brukerne har laget. Slik at brukerne kan føles seg mer verdsatt. Dette er også noe Gamer.no gjør nå og da.

Skrevet

ScrewAttack gjør jo dette. Det er muligens litt "falsk" dog. GiantBomb spiller spill med brukerne sine hver dag. Og 1up verdsetter både sine egne brukere, og brukere på Neogaf, og promoterer deres arbeider.

Jeg har ikke så alt for mye tid om dagen, men jeg kan helt sikkert hjelpe til litt om dere åpner litt mer om det Har dere en IRC kanal der jeg kan bli briefet? Har dere regelmessige møter? Hvordan ser deres grafiske profil ut? Fargepallet?

Skrevet (endret)

Akkurat nå er vi mer i prosessen med å etablere nettverket og orde det formelle. Når vi har det på plass skal vi begynne å samle de som får ansvaret for de forskjellige sidene. Dermed skal vi nok få til noe mer faste møter og få organisert ting på en god måte.

Selve sidene ligger litt lengre fram i tid akkurat nå. Vi har noen grafikere som prøver seg på noen logoer. Ellers har jeg lite konkret info å gi dere. Skal poste her når jeg vet mer og holde dere oppdatert.

Oppfordrer de som ønsker å hjelpe/delta om å sende meg en PM. Så vil jeg kontakte dere når vi har noe mer håndfast som en skribentjobb eller utvikler/designer :)

Endret av TCi
Skrevet

Men hvorfor ber du om hjelp da? Å ha lyst til å holde det hemmelig og heller lansere med et smell er fint, men du spør etter utviklere. Siden burde gjerne utvikles i noen måneder før den slippes, jeg ser da ingen grunn til å ikke hente inn så mange som mulig med en gang. Brukere dere en CMS? Ser siden til Teknologia er en litt stygg Wordpress, det er vel ikke et godt tegn.

Skrevet

Det er ikke jeg som har hovedansvaret. Og vi har et par vi har kontaktet angående utvikling og webdesign. Så om du er interessert så er det bare å ta kontakt.

Vi venter på at domener og etablering av firmaet skal komme i orden først. En annonsering vil også etterhvert komme på Teknologia. CMS er ikke bestemt ennå.

Som sagt er vi på utkikk etter folk som kan bidra.Denne tråden ble ikke opprettet direkte til å be om hjelp, heller spørre etter interessen for en slik side og få litt tilbakemeldinger på ideene. Nå må vi få organisert dette bedre så kommer det seg nok :

Skrevet

Spillsiden vil forresten hete Spillbits. Domenet er aktivt, men som nevnt vil vi nok ikke dukke opp før nærmere høsten. Men takk for interessen så langt. Er veldig ivrig til å få satt i gang.

Skrevet (endret)

Noe jeg har vært interessert i å gjøre veldig lenge er å ha en anmeldelse side eller blad med 3 eller 4 forskjellige anmeldere, á la Famitu, men som alle har en unik holdning til spillet. En som liker sjangeren, en som misliker sjangeren/serien, og muligens en som liker sjangeren men veldig casually, ikke har spilt et likende spill, eller likte tidligere spill i en serie, men ikke de siste par spillene. Meningen er ikke at de skal være karikaturer av hva som forventes av dem, men at du kan høre ærlig mening fra forskjellige sider, og utifra det lage din egen mening.

Men selvfølgelig tar dette mye tid og penger å sette sammen, så jeg har ikke godt igjennom med det enda. Men det kan jo være en ide for dere som driver med spillbits. Jeg er av typen som foretrekker podcast eller videoer med litt debattering, men artikkel eller seksjonert video anmeldelse fungerer og.

Endret av Sekai-ichi
Skrevet (endret)

Noe jeg har vært interessert i å gjøre veldig lenge er å ha en anmeldelse side eller blad med 3 eller 4 forskjellige anmeldere, á la Famitu, men som alle har en unik holdning til spillet. En som liker sjangeren, en som misliker sjangeren/serien, og muligens en som liker sjangeren men veldig casually, ikke har spilt et likende spill, eller likte tidligere spill i en serie, men ikke de siste par spillene. Meningen er ikke at de skal være karikaturer av hva som forventes av dem, men at du kan høre ærlig mening fra forskjellige sider, og utifra det lage din egen mening.

Men selvfølgelig tar dette mye tid og penger å sette sammen, så jeg har ikke godt igjennom med det enda. Men det kan jo være en ide for dere som driver med spillbits. Jeg er av typen som foretrekker podcast eller videoer med litt debattering, men artikkel eller seksjonert video anmeldelse fungerer og.

Veldig intressant, jeg ville følge med dag 1,

Prøvde og få Gamer til og blir litt mere filmet men de svarer ikke , så visst dere hadde klart podcast anmeldelser med 2- 4 stykker , Helst ikke 4 for det ville tatt alt for lang tid og komme ut med videoer, spar 4 til senere- men genialt konsept, dere rett og slett lager en moderne side om gaming, dere fyller ut ting som andre sider ikke gjør, og visst dette går bra så vil Gamer og Spill.no bli tvunget til og gjøre det samme noe jeg vil virkelig

Stå på og si ifra visst dere trenger støtte penger, sikker på at mange vil hjelpe dere + meg

Endret av Realzi
Skrevet

Det hadde vært morsomt å fått til noe slikt. Problemet jeg ser er at det vil kreve en god del ressurser og tid for å få det til. Hver anmeldelse vil ta langt lengre tid. Sevsagt kan det være nå å tenke på om vi blir store nok :)

Podcast er noe jeg virkelig ønsker å få til. Utfordringen der er å få folk som har god dynamikk og passer i lag.

Selv er jeg en stor fan av streaming og dette er noe jeg også ønsker å satse noe på også. Gjerne ved at vi streamer at gjengen spiller/tester spill. Og kanskje også lengre fram i tid, ha plass til brukernes streamer på forsiden osv. Kan blir morsomt å eksperimentere med. Samtidig er onlineturneringer noe jeg også vil strekke meg mot.

Prøvde og få Gamer til og blir litt mere filmet men de svarer ikke , så visst dere hadde klart podcast anmeldelser med 2- 4 stykker , Helst ikke 4 for det ville tatt alt for lang tid og komme ut med videoer, spar 4 til senere- men genialt konsept, dere rett og slett lager en moderne side om gaming, dere fyller ut ting som andre sider ikke gjør, og visst dette går bra så vil Gamer og Spill.no bli tvunget til og gjøre det samme noe jeg vil virkelig

Stå på og si ifra visst dere trenger støtte penger, sikker på at mange vil hjelpe dere + meg

Takk for tilbakemedingen. Godt å se at det er god respons på ideene så langt. Håper at vi klarer å levere hva jeg ønsker å få til. :)
Skrevet (endret)

Takker. Jeg er glad folk er positive til ideen. Men for øyeblikket driver jeg med noe mye større som tar all fritiden min. Når det er klart vil du nok, sammen med alle andre her bli spammet med tiggermeldinger om kickstarteren vår =P Har stor tro i konseptet, og det blir noe å glede seg til for de som bor i Oslo.

Men samtidig stiller jeg meg villig til å hjelpe, om noen andre vil bruke fler-anmelder roundtable konseptet. Jeg kan hjelpe til med web-utvikling, grafisk design, og som anmelder.

Dette skal ikke være så vanskelig å gjøre gratis (minus de par hundre du må gi til Amazon for hosting...) om man finner frivillige anmeldere. Som jeg er sikker på skal gå an å gjøre, om de bare blir kalt inn for spill de har et spesielt forhold til.

Endret av Sekai-ichi
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...