Gå til innhold

Skal du ha Dragon's Dogma ?  

55 stemmer

  1. 1. Skal du ha Dragon's Dogma ?

  2. 2. Hvilken Plattform



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Prøvd å lete litt rundt men finner ikke noe godt svar på dette.

 

Når det gjelder å "sammenligne" ulike våpen, hvordan kan jeg se hvilke som er "best"/utøver mest skade?

 

Eks: 1 stk daggers som har 119 strength og 298 magick, sammenlignet med 1stk daggers som har 156 strength. Er "strenght" og "magick" sammenlignbart med damage på våpnene? gjelder dette også får "ikke magiske" classes?

 

Det samme gjelder forsåvidt forskjellen mellom f.eks daggers og swords. Hvordan kan jeg egentlig vite forskjellen? Swords har jo tilsynelatende høyere "strength" , og da større dmg? mens daggers har lavere strength, men kanskje høyere dps grunnet raske angrep?

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått det til PS3, og så lant ser det lovende ut. Men har to kjappe spørsmål:

 

2. Jeg har tatt noen bilder fra spillet, så hvordan får jeg dem frem andre steder enn via PS3en? Er det mulig å overføre dem til internett et sted, eller f.eks til PCen via USB eller noe?

Endelig et spm. jeg kan svare på.

Spillet oppretter en mappe i bildearkivet på PS3. Så kopierer du bare bildene over på en usb penn eller lignende. Voila :)

 

Takk, skal prøve det etterhvert. Bare jeg finner en USB-stick. :p

 

Nytt spørsmål: Er det virkelig bare én savefil? Både jeg og main pawn er Warriors, med en Sorc og Strider support pawns. Jeg har tenkt å bli Mystic Knight og la MP bli den andre warrior-klassen (husker ikke i farta hva den heter). Men om jeg har lyst til å starte på nytt og teste f.eks Strider, må jeg da slette den gamle karakteren min først?

Lenke til kommentar

Det er kun en save fil ja, men du kan bytte mellom classes så mye du vil, men ja, hvis du vil starte helt på nytt så må du slette saven din...utrolig plagsomt å kun ha en save i dette spillet egentlig, men men.

 

Den andre "warrior"-klassen heter "fighter" forresten.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

som xxTJxx sier så er det utrolig plagsomt... Når man spiller gjennom andre ganger er alt så lett at det blir kjedelig.. Eneste som gir "litt" utfordring når man er lvl 50+ er UR dragon.

 

Jess, da var spille startet! Men bare meg som sliter noe inn i svartskogen? Er lvl 11ish å blir banket hver gang jeg treffer noen. Er mystic knight. Hvordan kan jeg gå opp i lvl kjapt å ikke dø? Til og med 4 banditer er et problem....

 

Kan hende du har en dårlig kombinasjon av pawns :)

 

Edit: Fiendene er forskjellig lvl etter hvor de befinner seg på kartet. Er kanskje en fordel å lvl litt opp før du begynner å utforske mer grundig :)

Endret av C3nturion
Lenke til kommentar

Lol kommentaren min er høyst rangert på Machinema anmeldelsen av Dragons Dogma på youtube ^^

Var full når jeg skrev den, awsome !

 

Lul :lol:

Her er noen av de 50 svarene jeg fikk,

 

( So very true. I was actually told by a gamestop manager that once DD was labled Skyrim competition, that they were told to only carry the copies that were pre ordered and to take down promo displays. the game world is a crooked one indeed sir. )

 

For og gjøre det verre, når jeg gikk til Gamestop dagen spillet kom ut og skulle kjøpe spillet (uten og pre order) så gikk ansatte inn på lageret og hentet spillet,

 

Det er helt uhørt , dette er pure ondskap, de har aldri gjort det før på en realese av et spill der.

 

Fuck you Gamestop.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Lol kommentaren min er høyst rangert på Machinema anmeldelsen av Dragons Dogma på youtube ^^

Var full når jeg skrev den, awsome !

 

Lul :lol:

Her er noen av de 50 svarene jeg fikk,

 

( So very true. I was actually told by a gamestop manager that once DD was labled Skyrim competition, that they were told to only carry the copies that were pre ordered and to take down promo displays. the game world is a crooked one indeed sir. )

 

For og gjøre det verre, når jeg gikk til Gamestop dagen spillet kom ut og skulle kjøpe spillet (uten og pre order) så gikk ansatte inn på lageret og hentet spillet,

 

Det er helt uhørt , dette er pure ondskap, de har aldri gjort det før på en realese av et spill der.

 

Fuck you Gamestop.

 

Jeg gikk inn på Gamestop og kjøpte Red Dead Redemption sent på releasedagen uten å ha forhåndsbestilt. Mens jeg sto der med kopien i hånda og ventet på å betale kom en annen fyr som hadde forhåndsbestilt og ville ha kopien sin, men de som jobbet der fant den visst ikke. Han måtte dra hjem uten den. :p Ondskap eller flaks? Døm selv. :p

Lenke til kommentar

Lol kommentaren min er høyst rangert på Machinema anmeldelsen av Dragons Dogma på youtube ^^

Var full når jeg skrev den, awsome !

 

Lul :lol:

Her er noen av de 50 svarene jeg fikk,

 

( So very true. I was actually told by a gamestop manager that once DD was labled Skyrim competition, that they were told to only carry the copies that were pre ordered and to take down promo displays. the game world is a crooked one indeed sir. )

 

For og gjøre det verre, når jeg gikk til Gamestop dagen spillet kom ut og skulle kjøpe spillet (uten og pre order) så gikk ansatte inn på lageret og hentet spillet,

 

Det er helt uhørt , dette er pure ondskap, de har aldri gjort det før på en realese av et spill der.

 

Fuck you Gamestop.

 

Jeg gikk inn på Gamestop og kjøpte Red Dead Redemption sent på releasedagen uten å ha forhåndsbestilt. Mens jeg sto der med kopien i hånda og ventet på å betale kom en annen fyr som hadde forhåndsbestilt og ville ha kopien sin, men de som jobbet der fant den visst ikke. Han måtte dra hjem uten den. :p Ondskap eller flaks? Døm selv. :p

Haha :p

Lenke til kommentar

Lol kommentaren min er høyst rangert på Machinema anmeldelsen av Dragons Dogma på youtube ^^

Var full når jeg skrev den, awsome !

 

Lul :lol:

Her er noen av de 50 svarene jeg fikk,

 

( So very true. I was actually told by a gamestop manager that once DD was labled Skyrim competition, that they were told to only carry the copies that were pre ordered and to take down promo displays. the game world is a crooked one indeed sir. )

 

For og gjøre det verre, når jeg gikk til Gamestop dagen spillet kom ut og skulle kjøpe spillet (uten og pre order) så gikk ansatte inn på lageret og hentet spillet,

 

Det er helt uhørt , dette er pure ondskap, de har aldri gjort det før på en realese av et spill der.

 

Fuck you Gamestop.

 

Jeg gikk inn på Gamestop og kjøpte Red Dead Redemption sent på releasedagen uten å ha forhåndsbestilt. Mens jeg sto der med kopien i hånda og ventet på å betale kom en annen fyr som hadde forhåndsbestilt og ville ha kopien sin, men de som jobbet der fant den visst ikke. Han måtte dra hjem uten den. :p Ondskap eller flaks? Døm selv. :p

 

:lol:

Lenke til kommentar

Lol kommentaren min er høyst rangert på Machinema anmeldelsen av Dragons Dogma på youtube ^^

Var full når jeg skrev den, awsome !

 

Lul :lol:

Her er noen av de 50 svarene jeg fikk,

 

( So very true. I was actually told by a gamestop manager that once DD was labled Skyrim competition, that they were told to only carry the copies that were pre ordered and to take down promo displays. the game world is a crooked one indeed sir. )

 

For og gjøre det verre, når jeg gikk til Gamestop dagen spillet kom ut og skulle kjøpe spillet (uten og pre order) så gikk ansatte inn på lageret og hentet spillet,

 

Det er helt uhørt , dette er pure ondskap, de har aldri gjort det før på en realese av et spill der.

 

Fuck you Gamestop.

 

Jeg gikk inn på Gamestop og kjøpte Red Dead Redemption sent på releasedagen uten å ha forhåndsbestilt. Mens jeg sto der med kopien i hånda og ventet på å betale kom en annen fyr som hadde forhåndsbestilt og ville ha kopien sin, men de som jobbet der fant den visst ikke. Han måtte dra hjem uten den. :p Ondskap eller flaks? Døm selv. :p

 

:lol:

Enda et vitne om Game stop

 

Yeah,Gamestop is corrupt.. Dragon's Dogma wasn't on the display shelf when I got mine, had to ask the cashier.

 

Det ser ut til at det er sant at de gjemmer spillet, det verste er at ingen bryr seg.

Lenke til kommentar

Hva er det folk har imot Gamestop egentlig? Jeg går dit jevnlig og har aldri hatt en dårlig opplevelse der. Tvert imot har de som jobbet der bare vært hyggelige folk, og om de ikke har hatt tid til å sette spillene i hyllene dagen det skal være ute er det bare å spørre dem om de har det inne. Det har jeg gjort flere ganger uten problem.

Lenke til kommentar

Hva er det folk har imot Gamestop egentlig? Jeg går dit jevnlig og har aldri hatt en dårlig opplevelse der. Tvert imot har de som jobbet der bare vært hyggelige folk, og om de ikke har hatt tid til å sette spillene i hyllene dagen det skal være ute er det bare å spørre dem om de har det inne. Det har jeg gjort flere ganger uten problem.

Dette er snakk om USA hvor de rike styrer, de har fjernet promo displayet til Dragons Dogma som Capcom betalte for, bare fordi Skyrim var på linjen, og Gamestop i usa er elendig service, derfor de får dårlig rykte

 

Og jeg kjenner de som jobber på Gamestop i Bodø, de ville aldri glemt og putte spillene i hylla på realese, de er veldig seriøse og service innstilt. men er usikker om det har noe med Skyrim og gjøre

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Skyrim er langt mer kjent enn Dragon's Dogma, så det er ikke rart de ville bruke den promoen i stede. Det handler om å vise produktet som vil selge mest. Og før noen begynner å klage på kapitalisme, korrupsjon og alt mulig annet tull må dere huske på at Gamestop er en butikk, og som alle andre må de tjene penger for å overleve. Det er spesielt viktig i spillbransjen, der det er veldig mange butikker som sloss om den største biten av en ørliten kake. Promotere et spill som har vært kjent i årevis, har millioner av trofaste fans over hele verden og vil selge i bøtter og spann, eller promotere et spill ingen har hørt om? Lett valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyrim er langt mer kjent enn Dragon's Dogma, så det er ikke rart de ville bruke den promoen i stede. Det handler om å vise produktet som vil selge mest. Og før noen begynner å klage på kapitalisme, korrupsjon og alt mulig annet tull må dere huske på at Gamestop er en butikk, og som alle andre må de tjene penger for å overleve. Det er spesielt viktig i spillbransjen, der det er veldig mange butikker som sloss om den største biten av en ørliten kake. Promotere et spill som har vært kjent i årevis, har millioner av trofaste fans over hele verden og vil selge i bøtter og spann, eller promotere et spill ingen har hørt om? Lett valg.

ikke for og vere uenig med Skyrim hadde ikke noe reklame, og Capcom betalte for alle papp figurer og andre plakater,

 

Men pokker heller alle er jo helt syk når det gjelder spill nå, vi nermer oss Alien teori nivå, alle er paranoide og hater alt, trur ikke på noen, bare så på Gamer en plass for kyniske gamle menn som fortsatt lever i gamledager og godtar ingenting ,

jeg var og lei men fant ut at det er rett og slett internett som tar all glede ut av hånden til folk, etter at jeg fant noen posetive sider, så jeg er enig med deg, så lenge spillet selger bra og folk liker det så er jeg glad.

Lenke til kommentar

Skyrim hadde ikke reklame? Så hvordan påvirket det Dragon's Dogma? Er det noe jeg ikke fikk helt med meg?

 

Ja, er enig i at vi er for paranoide og hater alt. Det er bare å se på måten spill anmeldes. Teknisk sett går skalaen fra 1 til 10, men i realiteten brukes bare 7 til 10. 7 er 'greit nok', 8 er 'litt bedre enn 7' og 9 er bra. Et større problem er at alt for mange tror det er enten-eller som gjelder. Liker man ett spill liker man automatisk ikke det andre. Det er fullt mulig å like både Dragon's Dogma og Skyrim. I stedet for å krangle om CoD vs Battlefield er det vel bare å spille det man like best? Og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere snakke om dragons dogma SPILLET snart eller!??!!?

Bare syt og mas om andre ting.

 

Uansett! Noen som vet om det kommer noe DLC snart eller mot jul? mener noe store nedlastbare ting som nye zones eller bosses?

Vi har snakket om Dragons Dogma hele tiden hva er det du skriker så fælt for.

 

Ingen som vet dude, de er ikke ferdig med DLC enda en gang, fortsatt noen uker til de er ferdig, så bare vente

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...