Gå til innhold

Mobbe mobberne i skolen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville antakelig vis starte en 'mobbekrig' ettersom å ta igjen på mobbere er som å hive bensin på bålet.

skjøhnner tanken, men

må mobbere floorflyttes? ikke lett

huzxk at mobbere

1. mangler selvtillit

2. mobbeer for å ta fiokus fra egne svaakheter

3 mangler empaati ogg dsosiakle ferdigheter

4. har ikke kongtrooll over munn og muskler

5. er i,kke smarte

Lenke til kommentar

Når du sier at Mobbere ikke er smarte, hva med de rike som mobber arbeiderklassen? er det ikke da mobberne som er smartest pga at de kom på toppen ved å være smart, og vi i arbeiderklassen som er "dumme" som ikke utnyttet sjanser å tenkte smart nok?

Og siden når ble overklassen smartest? kids med rike foreldre har sjelden noe mellom øra.. snakker ikke alle, men mange.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du sier at Mobbere ikke er smarte, hva med de rike som mobber arbeiderklassen? er det ikke da mobberne som er smartest pga at de kom på toppen ved å være smart, og vi i arbeiderklassen som er "dumme" som ikke utnyttet sjanser å tenkte smart nok?

Og siden når ble overklassen smartest? kids med rike foreldre har sjelden noe mellom øra.. snakker ikke alle, men mange.

 

Gud bevare meg vel, overklassen har aldri bestått av BARN.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når du sier at Mobbere ikke er smarte, hva med de rike som mobber arbeiderklassen? er det ikke da mobberne som er smartest pga at de kom på toppen ved å være smart, og vi i arbeiderklassen som er "dumme" som ikke utnyttet sjanser å tenkte smart nok?

Og siden når ble overklassen smartest? kids med rike foreldre har sjelden noe mellom øra.. snakker ikke alle, men mange.

 

Gud bevare meg vel, overklassen har aldri bestått av BARN.

Altså barn er som oftest i samme sosiale klasse som foreldrene.

Men nå er det jo stort fokus på barna ettersom det absolutt er mobbing på barneskolen.

Lenke til kommentar

Når du sier at Mobbere ikke er smarte, hva med de rike som mobber arbeiderklassen? er det ikke da mobberne som er smartest pga at de kom på toppen ved å være smart, og vi i arbeiderklassen som er "dumme" som ikke utnyttet sjanser å tenkte smart nok?

Og siden når ble overklassen smartest? kids med rike foreldre har sjelden noe mellom øra.. snakker ikke alle, men mange.

 

Gud bevare meg vel, overklassen har aldri bestått av BARN.

Altså barn er som oftest i samme sosiale klasse som foreldrene.

Men nå er det jo stort fokus på barna ettersom det absolutt er mobbing på barneskolen.

 

Da er det ikkje barna det er tilsiktet, det er foreldrene, for ja voksne mobber også, når en har grunn til og mobbe er det faktisk heilt humant og mobbe, en ser ned på mennesker som ikkje oppnår det samme som seg selv i livet, det gjør eg, det gjør du, vi gjør det alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke man kommer noen vei angående mobbing.

 

Det finnes over alt ikke bare i skolesituasjoner på barne og ungdomskole, men også i arbeidslivet, militæret, staten, departementer, blant politikere syke og hjelpepleiere, leger, barnevernsansatte osv, osv.

 

Her i kommunen er / var en ansatt i barnevernet en av de verste mobbere da jeg gikk på skole, hun er godt over de 50 år nå, samme gjelder ansatte som syke og hjelpepleiere, lærere, politikere osv.

 

 

Husker disse bare i min hjemkommune hvordan de herjet med andre barn i friminuttene og på vei hjem av skolen.

 

Ja selv blant frimurerne her i kommunen var det stygge mobbere, vet om en som herpet sykkelen til en yngre elev da han var på vei hjem.

 

Hvordan så få fjernet dette?

 

Umulig mener jeg, staten og politikere mobber også.

 

Selv synes jeg røykere mobbes, av stat og helsedepartement.

 

De stenges nå ute fra arbeidslivet.

 

Røyker selv og har blitt fortalt at dette er farlig.

 

Javel, men jeg tar ett valg ut fra egne premisser og begrunnelser.

 

Nå skal ikke røkere få flere fridager fordi røking tar tid.

Eller rettere sagt ikke røykere får flere fridager enn røykere.

 

 

Javel - men hva da med alkohol?

 

Vet om alkoholikere som har skadet seg med kniv ved slakterier - han sto rett ovenfor meg og holdt på å stikke det ene øyet ut av seg selv i bakrus.

 

Her skades og drepes det flere i året grunnet rusede sjåfører, enten det er bussjåfører for skolebarn eller rett og slett private sjåfører.

 

I tillegg kommer dagen derpå - BlåMandag som det heter, gjerne flere BlåMandager etter hverandre.

 

Hvor stor er produktivetets nedsettelsen blant disse?

 

Hva med politikere fra Venstre, Ap, Høyre, FRP som har begått overgrep mens de var påvirket av alkohol?

 

Er disse skader lettere å leve med enn de skader røyking forårsaker?

 

Nei, men alkohol er populært i de kretser, og vil aldri bli forbudt.

 

Dobbeltmoral kaller jeg dette, fra mobberne i stat og departementer inkludert politikere.

 

Disse har aldri forlatt sin mobbekultur de fo`ret mens de var unge og gikk på skole.

De har bare fått en "god" begrunnelse ett sted fra for å få forsette med sin mobbing.

 

For de som blir mobbet, er det bare å si til dem, stå på, gå på med bøyd nakke.

Det blir ikke bedre, om noen år er disse mobbere lærere for deres barn, eller politikere enten lokalt eller sentralt, ja du kan treffe dem igjen på legekontoret eller hos hjemmesykepleien.

 

De kan også være dem som har ansvaret for din mor, far, bestefar eller bestemor på omsorgshjem.

 

Man blir aldri kvitt disse, de finnes i forskjellige forkledninger, og bruker forskjellige begrunnelser for sin mobbing som gjerne varer livsløpet ut.

 

Hensikten helliger midlet er det noe som heter.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Opplyste mennesker har ingen grunn til å mobbe Eller å føle seg mobbet. Uavhengig av alder.

 

Kaller jeg noen feit med en ondskapsfull undertone, Ja da er det meg det er noe galt med. Tar man seg nært av mine uttalelser, Ja da er det også noe galt med offeret. It takes two to tango.

Lenke til kommentar

Problemet med mobbing er at om det skjer tar læreren mobberen og offeret inn og mekler litt på et rom og sier, "ok, ikke fortsett med det her".

 

Det jeg tror er løsningen er å annmelde mobbing. I den voksne verden blir det sett som på forfærdelig om noen kommer bort til deg og dytter deg i bakken, sier noen stygge fraser og spytter deg i trynet, man blir gjerne dømt for overfall, æreskrenkelse, trakkasering osv.

 

Hvis det samme skjer med et barn og av et barn skjer det ikke noe mer en "ikke gjør dette her igjen".

DET er problemet.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv synes jeg røykere mobbes, av stat og helsedepartement.

De stenges nå ute fra arbeidslivet.

Røyker selv og har blitt fortalt at dette er farlig.

Javel, men jeg tar ett valg ut fra egne premisser og begrunnelser.

Nå skal ikke røkere få flere fridager fordi røking tar tid.

Eller rettere sagt ikke røykere får flere fridager enn røykere.

 

Javel - men hva da med alkohol?

(...)

Her skades og drepes det flere i året grunnet rusede sjåfører, enten det er bussjåfører for skolebarn eller rett og slett private sjåfører.

Innlegget ditt er litt lite gjennomtenkt.

 

Røyking har du selv begynt med, og med mindre du er en eldre person, så visste du om alle skadevirkningene, og alle ulempene forbundet med røyking. Det kan derfor ikke kalles "mobbing" at dine rettigheter er noe innskrenket på grunn av et valg du selv har tatt. Noe av denne "mobbingen" foregår også for å beskytte ikke-røykere mot skadelig passiv røyking fra de av røykerne som ikke tar hensyn.

 

Å dra inn alkohol gjør innlegget ditt enda mindre gjennomtenkt. Alkoholikere mister jobben om de som en følge av alkohol gjør en dårlig jobb og overordnede blir gjort oppmerksom på misbruket. De som kjører når de har drukket mister førerkortet. En røyker vil aldri miste jobben fordi han røyker, og heller ikke miste lappen av den grunn.

 

Røykere blir kanskje av enkelte nedprioritert i en jobbsøksituasjon, men det blir handikappede, stygge mennesker, gamle mennesker, dumme mennesker og mørkhudede også... og det er ikke noe man selv velger, i motsetning til røykere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er flere som er inne på noe sunne holdninger til mobbere.

 

Jeg vil si det meget konkret. Skal vi bli bli kvitt mobbing må vi utrydde mobbere.

 

For å utrydde mobbere så må vi gjøre det ubehagelig for mobbere.

 

Dette ubehag kan gjerne kalles mobbing, men det er hva som må til.

 

Lærere må komme på banen og ta tak i mobberne slik mobbere tar tak i sine ofre.

 

Alt kjærringkakkelet rundt mobbing i den norske skole har ikke ført noe sted.

 

Her må de mannlige lærerne gå i sammen og dele ut en solid omgang juling til mobbere.

 

Det er intet annet som virker.

Endret av 20 cm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...