Gå til innhold

Bærbar gaming pc?


Anbefalte innlegg

lurer litt på å kjøpe denne:

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/bruksomrde/spill/msi-gt700nc-019ne/171714.6039/

 

noken som kan og vil argumentere for og i mot denne? er open for forslag på andre viss ein kan få dei lika bra te rimligare peng eller bedre te same peng. men tebake te den msien er det noke stas med 2x64gb ssd hardisk, kofor to? og er det negativt at dei har 16gb av 16gb ram? betyr dette at det ikkje er muligt å ha meir ram i den? er ganske grøn på dette felte så alt av råd og tips er mottat med stor takk. har sett litt på alienware mx17 eit eller anna og men veit ikkje kor masse eg får kontra dei andre merkene, eller ein betaler mest for merket. er på jakt etter 17" i pris klassen 15k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter absolutt olestokk, et AMD HD7970M skjermkort er rundt 70% kraftigere enn GTX670M.

 

Dette fås i dag i multicom P150E/P170E og alienware m17 r4. Øvrige komponenter får du nesten velge selv etter øsnke og lommebok. Per i dag er det ingen vits med mer enn 8Gb RAM til gaming, men RAM er billig så du får selv avgjøre om du vil gå opp til 16Gb.

Lenke til kommentar

Som et lite sammenligningsgrunnlag:

 

3dmark11 GPU score (ikke p score da denne også er påvirket av CPU score som gir et feilaktig sammenligningsgrunnlag):

 

HD7970M: 5514 poeng (fra en alienware m17 r4 - så skal være et ferdig kort - ikke bare testeksemplar)

GTX675M: 3274 poeng

GTX670M: 2741 poeng

GTX660M: 2288 poeng

 

Det er en grei indikasjon ihvertfall, noen spill kjører bedre med AMD, andre med nvidia. Men et snitt på rundt 50% bedre vs GTX675M og 70% bedre enn GTX670M er nok det man kan forvente i spill.

 

3dmark resultater fra notebookcheck.net

 

Test av alienware m17 med HD7970M finnes allerede på den tyske siden til notebookcheck: http://www.notebookc...ok.74805.0.html

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Per i dag er det bare clevo (Multicom P150E/P170E), alienware og etterhvert samsung som tilbyr AMD HD7970M.

 

Asus har sagt at de ikke kommer til å satse på så kraftige kort for å holde prisene nede (...allikevel er multicom sine clevo modeller ikke mye dyrere med HD7970M, og da får man i tillegg kraftigere CPU). På den annen side er asus sine gaming maskiner langt mer stillegående om det er viktig.

 

MSI er uvisst, men de tar trolig samme rute som asus. Eneste? fordelen med MSI har vært at de har holdt lavere priser enn andre merker med samme specs.

 

Acer lager ikke gaming maskiner. Samme gjelder HP og de fleste andre merker også, markedet blir for lite til at de satser på det.

Lenke til kommentar

har lurt litt på dette med multicom men har liksom ikkje høyrt så om dei men høyres jo ut som det er noke te greier det ja. men sånn som den linken te olestokk er den bra som den står eller anbefaler ein litt moding einaste eg ser at eg vili ha ssd hardisk pluss ein te å div på?

 

Oppsettet til olestokk ser bra ut det, men jeg ville helt klart ha valgt en SSD som system/OS-disk. Konvensjonell snurredisk gir deg en generellt mye tregere maskin.

Lenke til kommentar

Ser på Multicom'en selv. Hvordan er det med å ta en mSATA som systemdisk, 750 snurr som 1 disc og "spare" den siste plassen til senere? Ytelses/lett og utvide senere-messig :)

 

I tillegg, hvis jeg tar 2*4GB RAM, blir de plassert sånn at jeg sener evt. kan kjøpe 2 4gb til og installere de selv?

Lenke til kommentar

Ser på Multicom'en selv. Hvordan er det med å ta en mSATA som systemdisk, 750 snurr som 1 disc og "spare" den siste plassen til senere? Ytelses/lett og utvide senere-messig :)

 

I tillegg, hvis jeg tar 2*4GB RAM, blir de plassert sånn at jeg sener evt. kan kjøpe 2 4gb til og installere de selv?

 

Jeg foreslår at du stiller spørsmål om mSATA SSD i denne tråden. Der vanker det folk som har mye greie på alt som har med SSD å gjøre. I utgangspunktet virker det jo fornuftig å gjøre på den måten du sier, men jeg vet for lite om ytelse og pålitelighet til mSATA SSD i forhold til "vanlig" SSD.

Jeg vet ikke helt hvor RAM'en er plassert på disse nye modellene fra Multicom, men Clevo-builds pleier å være ganske kurante å skifte eller sette inn mer RAM i. De er beregnet på at folk kan gjøre slikt selv. I min er det 3 plasser til RAM (3-kanals minne), 2 kommer man til fra undersiden, og den tredje sitter like under tastaturet, man må ta ut dette for å komme til.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Støtter absolutt olestokk, et AMD HD7970M skjermkort er rundt 70% kraftigere enn GTX670M.
Jeg støtter også dette forslaget,dessuten er vel 7970m 70% raskere enn GTX675(580m)?
I bunn og grunn ja, men er en del spill som ikke er spesielt godt optimisert (enda) for HD7970M så man får ikke ut hele potensialet. Men potensialet til HD7970M ut fra 3dmark11 er rundt 70% over GTX675M. Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...