Gå til innhold

bilde som passer fint ang. islam


Anbefalte innlegg

for fjerde gang, så savner jeg fortsatt anntydning til noen kilder. når du kommer med så konkrete påstander så kan det ikke være noe problem å oppgi kilder, eller i det minste gi et lite hint om hvor dette kommer fra.

 

Det er slik at når amerikanske ledere blir gjort oppmerksom på overgrep, så fordømmer de det og sier at de ansvarlige skal straffes.

Det er slik at amerikanske ledere er fullstendig klar over hva de gjør og hvordan det påvirker uskylding sivile i midtøsten.

 

Det riktige ville vært å si:

Det er slik at når amerikanske ledere blir gjort oppmerksom om at internasjonale medier har nok informasjon eller bevis på at det foregår overgrep til at de kan publisere noe om saken, DA fordømmer de det og sier at de ansvarlige skal straffes.

 

alikevel ser jeg ikke hvordan dette er noe bedre, ettersom det "sies" at de skal straffes, men ingen egentlig følger opp dette.

Endret av CrazyCopyright
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anonymous2083 skrev:

På samme måte saboterer Al-Qaida Amerika for å hindre at de skader deres folk.

Det sier seg selv at det brukes ulike metoder, ettersom forholdene er forsjellige i disse to konfliktene, men bekgrunnen er den samme.

Dette er latterlig. USA hadde ikke andre interesser i Midtøsten enn handelsavtaler og en forsvarsbase i Saudi-Arabia 11. September 2001. Jeg liker ikke måten USA taklet problemet på, men rett skal være rett: USA ble angrepet først. Al-Qaida er en fin blanding av massemordere (Mujahedin), voldtektsmenn og andre kriminelle voldspersoner. De bryr seg bare om én ting, og én ting alene: Å drepe alle som ikke følger deres egen oppfattelse av Koranen, som helt klart er feil. Du kan se på dem som nåtidens tempelriddere om du vil. Med andre ord: En gjeng religiøse, voldelige, psykisk syke personer uten rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Spør man om kilder til Al Qaidas hensikter?

 

Se på terroraksjonene!

 

Hver gang, sivile blir drept. Få eller ingen militære blir drept. Totalt er tusenvis av sivile mennesker er drept. Dette er åpenbart målet! Se på alle mulige kilder, hva har Al Qaida gjort? De har drept sivile, angrep etter angrep.

 

Gjør et enkelt søk på google eller wikipedia så ser man fort hvem som blir drept hver gang Al Qaida utfører aksjon.

 

Drepe flest mulig mennesker er åpenbart målet. Samme om det er muslimer, sivile eller miltære.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Egentlig er det samme faan hvem som blir drept av sivile eller militære, problemet er over HVA de blir drept!

 

I den ene leiren ligger det enormt med overtro til grunn for det de gjør, de tror på en gud som de KUN har et føleri til mellom sin fantasi....

 

I den andre leiren er det blandene motiv, amerikanerne liker jo å leke verdens politi men har også en stor hang til olje, som fremdeles blir supsidiert av staten der borte for at folk skal få kjøre billigere med bilene sine og forbruke LANGT mer enn samtelige nasjoner til sammen og de trenger derfor å være i nærheten der disse olje reservene er størst... Mange amerikanere er ikke et spøtt bedre enn sine talibanske brødere når det kommer til overtro, ja enkelte der borte vil faktisk gå så langt at de er villige til å slippe atom bomber over byer i Europa bare for å vise oss at vi har blitt for mange ateister og for dette ville jo taliban ha trykket vedkommende til sitt bryst, om enn med en annen gud i tankene...

 

Økonomi og religion er faanskapet her, det er derfor folk, sivile og militære (militært personell er OGSÅ mennesker for de som glemmer det, de har også fedre og søsken og venner som vil sørge like hardt over tapet av dem som enhver av de sivile...) dør i disse meningsløse krigene vi MYE heller skulle ha løst MED VITEN, KUNNSKAP OG KJÆRLIGHET til hverandre som mennesker og felles verdens borgere... Og latt disse forbannede overtroene vært nettopp det, overtro på guder som høyst sannsynlig ALDRI kommer til å vise de stygge trynene sine...

 

Jeg blir så oppgitt over vår art når vi ikke evner å komme til enighet over fornuftige ting, men må bruke eldgammel overtro som unnskyldning for å slå andre i hjel.... Det vi gjør er å slå andre ihjel over påstander og påstander alene!!! ER det mulig å bli så dum? Ja, dessverre er det mennesker som er dumme nok til å tro at deres gud har den største påståtte penisen og derfor er mer enn villig til å slå ihjel andre som ikke tror på gudelige penis størrelser eller andre som har en annen guds penis størrelse i overbevisningen sin..

 

Fy faan at det går an å være så ufattelig teite sier jeg.... :no: Tenk hvor mye bedre verden hadde vært om vi faktisk gikk ut i fra ting som BEVISELIG var sant isteden for løse, eldgamle påstander... TENK!!!!!

Lenke til kommentar

Du forveksler muslimer med jøder.Jødene er det som skal ha det til å bli ekstra, ekstra hellig å få en gammal rabbiner til å tygge i stykker forhuden til en guttebaby og suge ut blodet.

Denne praksisen ble forbudt i NY state visstnok etter at en rabbiner smittet over hundre guttebarn med HIV...

 

Men med muslimer er jeg mer usikker... Har ikke de også et lite hat mot den høyst naturlige nisselua? Eller er det bare jentene som i noen land for gjennomgå her?

 

Noen som vet for a fact?

Lenke til kommentar

<p>

Men med muslimer er jeg mer usikker... Har ikke de også et lite hat mot den høyst naturlige nisselua? Eller er det bare jentene som i noen land for gjennomgå her?

 

Noen som vet for a fact?

Muslimer bedriver ikke omskjæring i noen form.

Tenker du kanskje på folk som bedriver omskjæring og som samtidig også er muslimer?

Sånn på samme måte som at kvinner generelt er voldtektsforbrytere fordi noen som begår voldtekt er kvinner?

Er det den logikken du prøver deg på?

Forøvrig er google din venn og omskjæring heter på engelsk circumcision, så værsågod og søk i vei og finn ut av det selv.

Eller du kan bare sitte her og pludre litt og fortelle oss alt du ikke vet noe om. Ditt valg.

Lenke til kommentar

<p>

Men med muslimer er jeg mer usikker... Har ikke de også et lite hat mot den høyst naturlige nisselua? Eller er det bare jentene som i noen land for gjennomgå her?

 

Noen som vet for a fact?

Muslimer bedriver ikke omskjæring i noen form.

Tenker du kanskje på folk som bedriver omskjæring og som samtidig også er muslimer?

Sånn på samme måte som at kvinner generelt er voldtektsforbrytere fordi noen som begår voldtekt er kvinner?

Er det den logikken du prøver deg på?

Forøvrig er google din venn og omskjæring heter på engelsk circumcision, så værsågod og søk i vei og finn ut av det selv.

Eller du kan bare sitte her og pludre litt og fortelle oss alt du ikke vet noe om. Ditt valg.

Vet ikke om du oppfattet det, men jeg SPURTE faktisk, jeg konkluderte IKKE...

 

Les en gang til og se selv....

Lenke til kommentar

Les en gang til og se selv....

 

Nå har jeg lest den en gang til, og jeg forstår deg nå da dit hen at det faktisk ikke er slik at du skal ha det til at muslimer bedriver omskjæring av jenter fordi de er muslimer til forskjell fra fordi de tilhører en kultur som bedriver omskjæring.Allikevel forstår jeg deg fortsatt dit hen at du heller stiller et spørsmål her enn å bruke noen minutter på å lete fram informasjon fra google.Har jeg misforstått deg?I tilfelle ikke, her har du en nyttig lenke: http://bit.ly/KF2QFp

Lenke til kommentar

Når det kommer til kvinnelig omskjæring så bør man sette det hele litt i perspektiv.

 

Islam (som religion) sier ingenting om omskjæring av kvinner. Det er ikke spesielt overraskende siden denne tradisjonen ikke har sine røtter i det ommrådet Islam opprindelig kommer fra.

Når man derimot drar til de ommrådene hvor kvinnelig omskjæring er en tradisjon så er det et faktum at dette har blitt en del av den (lokale) muslimske tradisjonen.

De praktiserer dette med koranen som bakgrunn (uten at det står et ord om de i boken) mens på samme tid og sted så praktiserer de kristne overhodet ikke noen form for kvinnelig omskjæring.

 

Da kan man snu og vri på det som man vil, men realitetene forblir de samme.

Lenke til kommentar

Nå blir jeg forvirret...

 

Først får jeg kjeft for å spørre, deretter en reprimande fordi jeg ikke søker det opp og nå kommer du å sier det stikk motsatte av reprimande fyren, som var så sikker i sin sak?

 

Kanskje vi skulle spørre noen muslimer i steden om de har nisse lua på plass...?

Lenke til kommentar

Nå blir jeg forvirret...

 

 

Okå da, jeg gjorde meg vel over gjennomsnittet kverulerende på punktet om muslimer omskjærer.Jo de gjør det, men poenget mitt var, det er ikke fordi de er muslimer, men fordi de bor i kulturer som omskjærer.Det er - meg bekjent - ingenting i islam som påbyr omskjærelse.Det er viktig å ta det med, fordi det er masse rare kristne rundt omkring som gjør mye rart, men det er ikke fordi de er kristne.Kan vi klare å bli enige om at dette i seg selv er en viktig distinksjon?

Lenke til kommentar

Veldig mange jøder gjør IKKE dette lenger... Ihvertfall i USA... Jeg kjenner personlig fem som er jøder fra USA som fremdeles har nisse lua si inntakt (jeg har vært i badstu sammen med dem hvis du lurte.... :wee: ), så veldig utbredt kan det ikke være der heller (Med mindre dette er veldig stedsbetinget da, alle er fra området rundt Boston...)

 

Ikke er de særlig troende heller når jeg får tenk meg om, uten at det har noe å si, da det er forelsdrene som bestemmer denne bestialske praksisen... Men jeg mistenker vel dem (foreldrene) for å være mindre religiøse også...

 

Det rare er at de samme folkene som påstår at skaperveret er perfekt er de som fjerner en del av det også.... Noe jeg aldri ville gjort med mine gutter selv om jeg ikke tror vi er skapt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...