Gå til innhold

bilde som passer fint ang. islam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muslimer generelt er selvfølgelig som folk flest og det er ingen grunn til å lage noen problemer rundt dette; det er ikke de som er problemet.

 

Dessverre så forblir det en realitet at samfunnet i muslimske land er ofte meget forskjellig fra det man kanskje kan erfare i Norge. Det å ville importere disse prinsippene som er så fundamentalt forskjellige inn i det moderne vestlige samfunn vil raskt bli veldig vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hva er det du sikter til når du sier "det med Iran"?

 

Når det gjelder Taliban og Al-Qaida så sier det seg selv at ikke alle muslimer skal dømmes for det noen par hundre mennesker i disse organisasjonene gjør.

 

Det blir som om alle nordmenn skulle gått rundt å hatet alle andre nordmenn og drept hverandre, fordi en normann (breivik) drepte noen som også var norske? :confused:

 

 

Når det gjelder disse "Terror-organisasjonene", så er de også.. akkuratt som andre terrorister ikke noe verre enn vanlige mennesker.

 

Hvis vi ser på for eksempel ser på Al-Qaida, så de ikke akkuratt slik som verdensmaktene skal framstille de som.

De gjør rett og slett mot-angrep og sabotasje mot Amerika eller USA, fordi det stadig blir partuliert og sivile mennesker blir drept av Amerikanske styrker i hjemlandene deres.

 

Dette skjer på samme måte som norske soldater saboterte tyskerne under 2. verdenskrig.

Kosovo's frigjøringshær ble annsett som terrorister, fordi de gjorde motstand mot massemordene av medmennesker.

 

Til og med den berømte Nelson Mandela ble annsett som en terrorist på sin tid, men nå er han en av de mest kjente frihetskjemperene i historien.

 

Det som idag omtaler som terrorister kan man egentlig si er: "et mindretall, som kjemper for sin frihet til å ha egne tradisjoner og meninger som ikke stemmer overens med verdensmaktene."

Lenke til kommentar

Dette skjer på samme måte som norske soldater saboterte tyskerne under 2. verdenskrig.

Kosovo's frigjøringshær ble annsett som terrorister, fordi de gjorde motstand mot massemordene av medmennesker.

Fullstendig feil! Norske soldater drepte da ikke tyske sivile? De saboterte. Al-Qaida dreper sivile, det er målet deres. Norske sabotører passet seg for å utføre aksjoner fordi tyskerne utførte represalier på sivilbefolkningen. Hvor du tar sammenligningene dine fra skjønner jeg ikke.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norske soldater drepte naturligvis ikke sivile, ettersom dette skjedde i Norge. Hva skulle tyske sivile gjort her i Norge under 2. verdenskrig? :hrm:

Poenget er at nordmenn saboterte tyskerne, for å hindre at de ble angrepet selv, og at deres folk skulle ta skade.

På samme måte saboterer Al-Qaida Amerika for å hindre at de skader deres folk.

Det sier seg selv at det brukes ulike metoder, ettersom forholdene er forsjellige i disse to konfliktene, men bekgrunnen er den samme.

Al-Qaida's mål er ikke, og har ALDRI vært å drepe sivile. dette er latterlig, og jeg vil vite hvor du har funnet ut dette.

Al-Qaida's mål er å sabotere amerikanerenes system, for å gjøre det vanskeligere for dem å anngripe uskyldige mennesker som blandt annet afghanere.

Ettersom Amerika i seg selv har en helt annen makt enn AQ alene, så sier det seg også selv at noe av hensikten med aksjonene er å signalisere at overgrepene mot deres folk ikke er akseptable, og at de ikke vil gi opp bare fordi de er et mindretall.

 

Men tilbake til det som interesserte meg... hvor i all verden har du hørt at Al-Qaida's mål er å drepe sivile?

Lenke til kommentar

Poenget er at nordmenn saboterte tyskerne, for å hindre at de ble angrepet selv, og at deres folk skulle ta skade.

Nordmenn saboterte for tyskerne på tross av at det norske folk skulle ta skade, på tross av at de ble angrepet selv. Derfor var man veldig forsiktig med å utføre aksjoner. Represaliene var en høy pris. Målet var aldri å drepe flest mulig tyskere eller mennesker.

 

Al-Qaida har som mål å drepe flest mulig mennesker, uansett om det er amerikanere, muslimer, sivile eller militære. Al Qaida dreper sikkert like mange muslimer som amerikanere.

 

At målet er å drepe sivile kan vi se på aksjonene deres. Deres første angrep var bomber mot hoteller. Målet var amerikanske soldater, men kun sivile mennesker ble drept. Slik har det fortsatt overalt der de sprenger bomber. Muslimer og sivile mennesker blir drept.

 

Hver gang Al Qaida terrorister blir arrestert så har de hatt planer om å sprenge fly, tog eller lignende. Ikke militære fly, men sivile fly. De ønsker primært å drepe sivile mennesker. Hvertfall er det det de har gjort og planlagt og gjøre.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien viser hvem Al Qaida ønsker å drepe.

 

1992 Yemen, 2 sivile ble drept, 0 militære

1993 World Trade Center, 6 sivile drept, 0 militære

1998 Tanzania og Kenya, hundrevis av lokale sivile drept, en håndfull amerikanere drept

 

Listen fortsetter. Al Qaida dreper sivile uansett om det er muslimer eller andre.

 

I 2000 har det et rent militær mål og dreper amerikanere ombord på et krigsskip.

 

9/11 såklart, tusenvis av sivile drept, 55 militære drept.

 

Jeg kan ikke forstå hvordan de ikke kan ha som mål å drepe sivile når de år etter år sprenger bomber som alltid dreper sivile og noen ganger så blir et lite antall militære drept.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

ja... Listen fortsetter.

 

USAs angrep mot Afghanistan 2001... pågår enda, 8000 Millitære drept, utallige sivile.

 

Jeg sier ikke at det Al-Qaida gjør er rett, men at de er blandt de få partene som faktisk gjør det de gjør for å forsvare seg.

 

USA på den andre siden blandet seg inn i krigen og har drept mange titalls om ikke hundretalls tusen sivile mennesker rundt omkring i verden på grunnlag av at de vil tjene mest mulig penger.

Norges grunnlag for å ha kommet inn i denne krigen er jo rett og slett fordi myndighetene håper på at landet vårt skal få mer "creds" og virke som en sterkere nasjon for resten av verden.

Alle disse sakene er jo noe alle ønsker å få, men spørsmålet er om det er verdt å drepe sivile mennesker for det, eller millitære for den saks skyld, og hvor langt man egentlig bør gå før det har gått for langt.

Lenke til kommentar

What we really do: Defiling baby penises.

Tror det begrenser seg til ymse kulturer i Afrika.. noe man ikke kan si om jødene.

Nei det begrenser seg ikke til noen verdensdel, det begrenser seg til kulturer påvirket av islam og/eller jødedommen.

Av de muslimene jeg vet av så er det kun somaliere som gjør det, så det kommer nok hos muslimene i større grad av lokal kultur enn hos jødene som har det som en del av religionen sin.

Lenke til kommentar

USA på den andre siden blandet seg inn i krigen og har drept mange titalls om ikke hundretalls tusen sivile mennesker rundt omkring i verden på grunnlag av at de vil tjene mest mulig penger.

Jeg vet ikke hvordan USA opererer, men de tar vel ikke utgangspunkt i å drepe sivile, gjør de? De gjennomfører ikke et rakettangrep der de på forhånd vet at kun sivile mennesker vil bli drept?

 

Dessuten har jo Al Qaida som strategi å gjemme seg blandt sivile og kle seg ut som sivile.

 

Det er jo flere ganger kommet frem overgrep begått av amerikanske soldater. Hver gang blir det overskrifter og lederne må slå hardt ned på det.

 

Lederne av Al Qaida befaler at overgrep skal begås.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
jUSA på den andre siden blandet seg inn i krigen og har drept mange titalls om ikke hundretalls tusen sivile mennesker rundt omkring i verden på grunnlag av at de vil tjene mest mulig penger.

 

Tja... Skjønt disse krigene har KOSTET dem mer penger enn de har tjent da...

 

Og amerikanerne hadde ikke gått inn i afganistan om det ikke var for at regjerningen der faktisk både støttet og trente terrorister. Irak er jeg mer i tvil om, heller mot oljen de har der som kanskje en større grunn enn al qiuda...

 

At norge er med er vel også i regi av nato og FN og ikke så mye creed som vi skal ha det til...

 

Mye er gått galt i det regnestykket der, vi har ingen kontroll over taliban i de områdene og terror vil ikke opphøre etter at vi har dratt oss ut av disse landene. Hadde den enda begrenset svineriet til å kun gjelde pakistan og afganistan hadde det var helt greit for de fleste av oss tror jeg, de VIL jo veldig ofte ha islamsk styre og stell der nede, men hvor lenge tror du de klarer å holde dette svineriet for seg selv før de skal vise alle andre hvor ufattelig stor og god denne ørken guden de tror på er med vold og tvang og terror? Ikke mange årene... Og atom våpen har de også, så vi går noen virkelig morsomme ti år i møte tror jeg fordi såesielt USA har så til de grader tilfeldige knebøyninger i sin politikk som de faktisk har...

 

Men det er nok dessverre riktig at økonomi styrer langt mer i USA enn det vi liker å tro... Og til dels religion, da de fleste ignorante kristne amerikanere er like talibansk som taliban selv når det kommer til spredning av sitt religiøse søppel og trangen de har til å kjøre dette jødeliket på korset opp i ræva til folk er ikke noe mindre enn taliban og muslimer har for å dytte allaah og muhammed samme vei...

 

Så hvorfor klarer vi ikke å lage fred der nede? To ting, religion og økonomi... Roten til jævelig mye ondt!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De gjennomfører ikke et rakettangrep der de på forhånd vet at kun sivile mennesker vil bli drept?

hvor har du vært de siste 10 årene? dette skjer med jevne mellomrom, og mye oftere enn det myndighetene og mediene vil at vi skal tro.

 

Lederne av Al Qaida befaler at overgrep skal begås.

 

Jeg blir nødt til å gjennta meg selv, IGJEN?!

 

Det jeg sa:

 

Men tilbake til det som interesserte meg... hvor i all verden har du hørt at Al-Qaida's mål er å drepe sivile?

Å fortelle meg dette en gang til er bare meningsløst. Det jeg lurer på er hvordan du har tenkt å argumentere for disse påstandene, og hvor de kommer fra.

 

 

Lenke til kommentar

Historien viser hvem Al Qaida ønsker å drepe.

 

1992 Yemen, 2 sivile ble drept, 0 militære

1993 World Trade Center, 6 sivile drept, 0 militære

1998 Tanzania og Kenya, hundrevis av lokale sivile drept, en håndfull amerikanere drept

2000 en håndfull amerikanere drept, rent militær mål

9/11 såklart, tusenvis av sivile drept, 55 militære drept

 

Det er ikke slik at etter en terroraksjon er utført så sitter ledelsen av Al Qaida og fordømmer aksjonen og sier at de ansvarlige skal straffes!

 

Det er slik at når amerikanske ledere blir gjort oppmerksom på overgrep, så fordømmer de det og sier at de ansvarlige skal straffes.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...