Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VIGO - Ukvalifisert Vg2 søk?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva dette vil si og hva problemet evt. er?

 

Karakterene mine fra VG1, studiespes:

Fag Termin 1 Termin 2 Standpunkt Muntlig Skriftlig Annen

Engelsk: FEM

Tysk I+II, 1. år: FEM

Geografi: FEM

Kroppsøving: FIRE

Samfunnsfag: FIRE

Naturfag: FIRE

Norsk hovedmål, skriftlig: FIRE

Norsk sidemål, skriftlig: FIRE

Norsk, muntlig: FEM

Matematikk 1T: EN

 

Søkte: STSSA2---- Språk, samfunnsfag og økonomi Vg2

:c

Bædder helt jeg, folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg trodde. Men så lenge jeg står til sommeren, så er alt gull og grønneskoger? :)

Elendig at det bare skal stå ukvalifisert uten oppgitt grunn og hva det vil si.

Ikke søren om jeg fant betydningen på siden deres heller.

Endret av Reavenas
Lenke til kommentar

Opplæringsforskriften fastslår hvilke krav som stilles for inntak på VG2:

 

§ 6-22. Vidaregåande trinn 2

 

Vilkåra for inntak til eit programområde innanfor eit utdanningsprogram på vidaregåande trinn 2 er:

 

a) Gjennomgått vidaregåande trinn 1 i same utdanningsprogrammet med bestått i fag det blir bygt vidare på i programområdet på vidaregåande trinn 2. Dette gjeld også søkjarar med dokumentasjon frå bestått relevant grunnkurs frå Reform 94 eller tidlegare, jf. overgangsordningane i kapittel 24.

 

I tillegg kan ein søkjar som i vidaregåande trinn 1 ikkje har bestått eitt eller fleire fag som det vidaregåande trinnet byggjer på, likevel takast inn som heiltidselev dersom det etter intern vurdering på skolen er dokumentert at søkjaren har dei kunnskapane og den dugleiken som etter Læreplanverket for Kunnskapsløftet er nødvendig for å følgje undervisninga.

 

b) Dokumentert kompetanse som viser at søkjaren har dei kunnskapane og den dugleiken som er nødvendig for å følgje undervisninga.

 

c) Vaksne med dokumentert realkompetanse, jf. § 4-13 og § 6-27.

 

Som man ser av utdanningsprogrammet "Studiespesialisering - fordypning i språk, samfunnsfag, og økonomi" er det obligatorisk med 84 timer matematikk (2P eller 2T). Dersom du stryker i matematikk vil du derfor ikke ha krav på å bli tatt inn på VG2, jfr. første ledd bokstav a første avsnitt. Skolen kan imidlertid gjøre unntak fra kravet, jfr. annet avsnitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...