Gå til innhold

God allround bærbar til rundt 5000,-


Anbefalte innlegg

Fått i oppdrag å finne en kurrant bærbar til søstern. Budsjettet er rundt 5000..

 

Hun spiller ikke noe særlig krevende spill, men setter nok pris på en kjapp PC med god lagringskapasitet.

Har ikke fulgt noe særlig med på dette området den siste tiden, og ser i diverse nettbutikker at det er veldig mye forskjellig i den prisklassen. Er det noe spesielt merke jeg burde se etter?

 

Vil nok ha en PC med minimum 4gb ram og i5 cpu eller noe tilsvarende. Grafikkort er ikke så veldig farlig, men den bør kunne takle lett spilling. Skjermen bør være 15,6". Gjerne full-HD.

 

Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=654272

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har vært borti endel acer med skremmende dårlig kvalitet. Siste jeg var borti knakk pinnene på støpselet når støpselet til strømforsyningen ble trukket ut på normal måte.

 

Har vært fornøyd med min hp, men den kostet 13000,- så mulig de billigere er verre. Samsung har funket bra, og aser er vel også bra.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659559

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651395

Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360

Hvis du vil ha en god around data kan det være lurt med en Mac. Vet at det er dyrt, men hvis du bygger en hackintosh er det MYE billigere! =D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360

Det kan være vanskelig, men det som å bygge en vanlig bærbar pc og installere hackintosh programvaren ;)

 

Eller så tror jeg at du kan slette alt på hardisken og installere =)

Endret av medlem-274360
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en god around data kan det være lurt med en Mac. Vet at det er dyrt, men hvis du bygger en hackintosh er det MYE billigere! =D

 

Det er mulig jeg er noe utdatert på området, men hvor får man tak i komponenter som man kan bygge en bærbar pc av ?

Som kabinett/skjerm, hovedkort osv.

 

Edit : Da tenker jeg først og fremst på her i Norge.

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Det er nok mulig - det finnes barebones (chassis) å få kjøpt, som man deretter kan sette inn sin egen hardware inn i ... anbefales ikke for noen andre enn de helt spesiellt interesserte. Men jeg vet om folk som driver med denslags. Det innebærer som regel kraftige modifikasjoner av passende hovedkort, kjøleløsning osv.

Det nærmeste man kommer som "normal" bruker, er å kjøpe en av Multicoms eller Dells konfigurerbare bærbare. Da får man i hvert fall anledning til selv å velge en del av hardware'n inni.

I Norge vet jeg ikke om noen forhandler som selger enkeltstående komponenter for bærbar, men det finnes på eBay, og diverse nettsider, da først og fremst amerikanske og asiatiske.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja. Nå har jeg sjekket på eBay, og man kommer ikke noe rimeligere ifra det om man bygger selv.

Så i denne sammenhengen blir det helt feil å anbefale noe slikt.

 

Edit : Eller som Rusher sa det så fint "Du har rett og slett ikke peiling med andre ord..." :)

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360

Hvis man skal ha hackintosh er det lurt med en g5 kabinett, men det er ikke bærbar, men Her eller her. Det er linken for litt info om hvordan man lager Hackintosh ;)

 

kabinett jeg ambefaler er G5! =D Her er Link for hvor du kjøper det ;)

Mac er ganske bra, men dyrt :/

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Som nevnt ovenfor er det blitt en del off topic i denne tråden. Jeg ber dere vennligst ro dere tilbake til tema, å hjelpe trådstarter med å få en kurrant PC til rundt 5000,-

Om dette innebærer bygging av bærbar PC, i den grad det kan antas at trådstarter får til dette på egenhånd, kan vi ikke nekte dette. Men å foreslå hvordan man bygger noe som ikke er en bærbar PC, og dessuten til en helt annen prisklasse, blir å betrakte som off topic og vil heretter bli behandlet deretter.

Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner tas på PM.

Mvh. r2d290
-Forumveileder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...