Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skreiv oppgåve 4 artikkel. Klarte såklart og glømme og skrive oppgåve nr og sjanger. mamma har ringt inn og spurt om dei kan fikse det. so no håppa eg berre dei klarer det. skreiv ca 2 sider. No e eg egentlig jævlig redd for at eg har fucka opp heile hovedmålseksamenen min ! Har ikvertfall lært at eg skal huske det til imårra !

Lenke til kommentar

Mulige oppgaver:

- Skjønnlitterær tekst der hovedpersonen lyver og opplever konsekvenser for det

- Skjønnlitterær tekst der hovedpersonen avslører en løgn / blir avslørt

- En fortelling om...en klarsyn person?

- Skjønnlitterær tekst der hovedpersonen lever bak en livsløgn / fasade

- Noe om uvitenhet...

 

Flere forslag?

Endret av xx_xx
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulige oppgaver:

- Skjønnlitterær tekst der hovedpersonen lyver og opplever konsekvenser for det

- Skjønnlitterær tekst der hovedpersonen avslører en løgn / blir avslørt

- En fortelling om...en klarsyn person?

- Skjønnlitterær tekst der hovedpersonen lever bak en livsløgn / fasade

- Noe om konspirasjonsteorier (oppgavene i dag hadde ikke noe med konspirasjonteorier å gjøre)

 

Flere forslag?

 

Oppgave 1 var vel ganske nært knyttet til konspirasjonsteorier? Uansett, gode forslag! Regner med at det kommer noe lignende i morgen. ;) Det beste til slutt, wihu!

Lenke til kommentar

Valgte oppgave 5 og skrev en artikkel på 5 sider med kilder :-) Ble ganske fornøyd egentlig! Det rareste er at jeg faktisk gleder meg til i morgen (av en eller annen merkelig grunn). Skjønnlitterær er mye bedre, selv om det er nynorsk! Tar med ordbok så går det vel bra! :) Nå skal sola nytes :-)

 

Gikk forresten kvart over tolv :-D

Endret av ymin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi fikk ikke bruke minnepenn! og jeg som hadde lagra masse nyttig stoff der :( valgte oppgave 5 og skrev 2,5 sider :p synes det var greie oppgaver, hadde egentlig regnet med at det ble noe slikt

Vi hadde heller ikke lov til å bruke minnepenn, men lagra alt på pc'en før læreren tok den :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi fikk ikke bruke minnepenn! og jeg som hadde lagra masse nyttig stoff der :( valgte oppgave 5 og skrev 2,5 sider :p synes det var greie oppgaver, hadde egentlig regnet med at det ble noe slikt

Vi hadde heller ikke lov til å bruke minnepenn, men lagra alt på pc'en før læreren tok den :p

 

Vi fikk lov til å bruke minnepenn. Men siden minnepenna mi hadde et lite lys på seg mente læreren min at den hadde innebygd bluetooth og kunne kommunisere med en annen minnepenn. Så jeg fikk ikke bruke den. Idioti..

Lenke til kommentar

Vi fikk ikke bruke minnepenn! og jeg som hadde lagra masse nyttig stoff der :( valgte oppgave 5 og skrev 2,5 sider :p synes det var greie oppgaver, hadde egentlig regnet med at det ble noe slikt

Vi hadde heller ikke lov til å bruke minnepenn, men lagra alt på pc'en før læreren tok den :p

 

Vi fikk lov til å bruke minnepenn. Men siden minnepenna mi hadde et lite lys på seg mente læreren min at den hadde innebygd bluetooth og kunne kommunisere med en annen minnepenn. Så jeg fikk ikke bruke den. Idioti..

 

Seriøst?! Det er det dummeste jeg har hørt. At folk i det hele tatt ikke får lov til å bruke minnepenn er jo helt idiotisk, men at du ikke får lov pga lyset på minnepennen er jo ... sykt!

Lenke til kommentar

Vi fikk ikke bruke minnepenn! og jeg som hadde lagra masse nyttig stoff der :( valgte oppgave 5 og skrev 2,5 sider :p synes det var greie oppgaver, hadde egentlig regnet med at det ble noe slikt

Vi hadde heller ikke lov til å bruke minnepenn, men lagra alt på pc'en før læreren tok den :p

 

Vi fikk lov til å bruke minnepenn. Men siden minnepenna mi hadde et lite lys på seg mente læreren min at den hadde innebygd bluetooth og kunne kommunisere med en annen minnepenn. Så jeg fikk ikke bruke den. Idioti..

 

HAHAAH verste jeg har hørt!

 

Men folkens! Kommer flere på oppgaver til imorgen eller?:)

Lenke til kommentar

Skreiv oppgåve 4 artikkel. Klarte såklart og glømme og skrive oppgåve nr og sjanger. mamma har ringt inn og spurt om dei kan fikse det. so no håppa eg berre dei klarer det. skreiv ca 2 sider. No e eg egentlig jævlig redd for at eg har fucka opp heile hovedmålseksamenen min ! Har ikvertfall lært at eg skal huske det til imårra !

 

Tror du ikke trenger å bekymre deg noe særlig. For om de ikke for fiksa det er det svært lite sannsynlig at du går ned en karakter p.g.a det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...