Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en bra side med nynorske grammatikkregler? :-)

 

http://nynorskoverse...nynorsk-regler/

 

Valgte å skrive et kåseri i oppg. 5. Gikk helt greit. Tror ikke det gikk bedre enn mitt forrige kåseri. Jeg tror ikke jeg får høyere enn 5.

 

Nå handler det om å komme opp med en killer ide til i morgen. Skal skrive en del disposisjoner slik at jeg slipper å bruke tid på det i morgen :wee:

 

Hva er egentlig disposisjon? Tanker?

 

Jeg vil kalle det en slags oppskrift på en historie eller artikkel. Skriv fra begynnelse til slutt i stikkordsform. Hvilken konflikt skal det være? Hvordan starter det? Hvordan slutter det? Da slipper du sitte i morgen og ikke ane hva du skal skrive om. Har funket hver gang for meg så jeg skal minst ha to klar til i morgen :thumbup:

 

Smaaart :wee: takktakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På nynorsk tentamen til jul skrev jeg en novelle om en jente som hadde en hemmelighet osv. Hvis denne teksten treffer oppgaven vi får imorgen, og jeg har kun levert den på Itslearning, og den er skrevet 100% av meg, kan jeg bruke denne teksten og levere den?

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG! vil virkelig ikke bli tatt for fusk! :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg skrev 2 1/2 side og satt over tiden! skjønner ikke hva jeg tenkte på

 

På nynorsk tentamen til jul skrev jeg en novelle om en jente som hadde en hemmelighet osv. Hvis denne teksten treffer oppgaven vi får imorgen, og jeg har kun levert den på Itslearning, og den er skrevet 100% av meg, kan jeg bruke denne teksten og levere den?

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG! vil virkelig ikke bli tatt for fusk! :ohmy:

 

Du burde ikke bruke noe du har lagt ut på internett, inkludert itsearning. Da blir du garantert tatt for plagiat!

Lenke til kommentar

Jeg skrev 2 1/2 side og satt over tiden! skjønner ikke hva jeg tenkte på

 

På nynorsk tentamen til jul skrev jeg en novelle om en jente som hadde en hemmelighet osv. Hvis denne teksten treffer oppgaven vi får imorgen, og jeg har kun levert den på Itslearning, og den er skrevet 100% av meg, kan jeg bruke denne teksten og levere den?

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG! vil virkelig ikke bli tatt for fusk! :ohmy:

 

Du burde ikke bruke noe du har lagt ut på internett, inkludert itsearning. Da blir du garantert tatt for plagiat!

 

oja :// man har ikke lagt det ut på nett, KUN itslearning ?

Lenke til kommentar

Jeg skrev 2 1/2 side og satt over tiden! skjønner ikke hva jeg tenkte på

 

På nynorsk tentamen til jul skrev jeg en novelle om en jente som hadde en hemmelighet osv. Hvis denne teksten treffer oppgaven vi får imorgen, og jeg har kun levert den på Itslearning, og den er skrevet 100% av meg, kan jeg bruke denne teksten og levere den?

VÆR SÅ SNILL Å HJELP MEG! vil virkelig ikke bli tatt for fusk! :ohmy:

 

Du burde ikke bruke noe du har lagt ut på internett, inkludert itsearning. Da blir du garantert tatt for plagiat!

 

oja :// man har ikke lagt det ut på nett, KUN itslearning ?

Itslearning er på nett vettu;) skulle gjerne ønske de ikke kunne finne det, men med mindre du bare har det lagret på pcen og ingen andre steder, ville jeg ikke risikert for å bli tatt i juks!

Lenke til kommentar

Mener at plagiatprogrammene til både Fronter og Itslearning skjekker etter om det finnes lignende tekster lagret der. Er litt usikker.

Når jeg og en venn leverte nesten samme oppgave i 9. klasse med ulik tegnsetting fikk begge to stryk.

 

Usikker på om samme program brukes til eksamensoppgaver, men det heter i allefall Ephorus https://www.ephorus.com/no/start

Endret av LinuxNerd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...