Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i NORSK - 10. klasse 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øver dere mye nå før vi får forbredelsesheftet? Selv har jeg egentlig ikke ork til å øve så mye. Ikke at jeg føler det er så mye å øve på heller. Tenkte å se gjennom og/å, kommaregler og sjangertrekk. Også gå gjennom gamle bøker og ark. Tenkte å se gjennom gamle stiler og tentamener også, for å se hva jeg kan forbedre, osv. Tar det egentlig ganske chill før vi får forbredelsesheftet, jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Øver dere mye nå før vi får forbredelsesheftet? Selv har jeg egentlig ikke ork energi til å øve så mye. Ikke at jeg føler det er så mye å øve på heller. Tenkte å se gjennom og/å, kommaregler og sjangertrekk. Også gå gjennom gamle bøker og ark. Tenkte å se gjennom gamle stiler og tentamener også, for å se hva jeg kan forbedre osv. Tar det egentlig ganske chill før vi får forbredelsesheftet, jeg. :)

 

Bare som en liten veileder.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Klar over at språk ikke skrives med stor bokstav, ville bare gjøre norsk mer iøynefallende!

 

Jeg er også klar over at det ikke var den beste måten å skrive på, når det gjelder grammatikk.

 

Men det tenkte jeg ikke på, ville bare opprette denne tråden fort, for å diskutere rundt eksamen.

 

Det får du bare godta, se på noen av de tidligere trådene, de har gjort akkurat det samme, jeg bare kopierte det fra der. Uansett, jeg er motivert til eksamen i norsk! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Språk skal aldri skrives med stor forbokstav uansett. , med mindre det er i starten av en setning.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Har lest igjennom oppgavene som var ifjor for eksamen i norsk. Når det stod "Skriv artikkel", kan man velge å skrive debattartikkel da? Hva menes med artikkel egentlig? Man kan velge mellom fag-, nyhets-, og debattartikkel?

 

Ja, det vil jeg tro. Hvis ikke hadde det vel stått spesifikt hvilken type artikkel man skal skrive.

 

http://www.udir.no/U...sveiledning.pdf

 

Til eksamen 2012 vil sjangeren kåseri være knyttet til sakpreget skriving.

 

Det kan jo ikke bare komme oppgaver der man skal skrive kåseri. Hva mener de med dette da?

Endret av momi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...