Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For vi som skal opp i Tysk II (I+II) skriftlig eksamen!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper vi kan gå sammen og hjelpe hverandre i disse triste dager. Eneste vi får bruke som hjelpemiddel er ordnett pluss, et program som fungerer veldig dårlig.

 

Noen som vet om bøker/programmer med komplett verbbøying osv?

Alt av relatert informasjon er det bare å poste her! :)

 

God nettside

God ordbok

God tidligere post

Endret av heh115
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tysk II og går VG1. Håper virkelig ikke jeg kommer opp i tysk til neste år. Da er jeg rævfuckd.

 

Hvor mange % kommer opp i fremmedspråk? sånn ca??

Spørs også på klassestørrelsen, er den stor er sjansen stor for at 1/6 av klassen kommer opp, eller var det 1/4, husker ikke hva lærern sa.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Ok. Vi er vel 22 elever. Kommer til å drite på meg hvis jeg kommer opp i tysk.

 

En kompis sier at hvis man kommer opp i noe man ikke vil, kan man f.esk løpe inn i en murvegg dagen før ekaamen slik at man blir ute av stand til å ta eksamen..?

Lenke til kommentar

Hvor har du hørt disse ryktene? Er det pålitelig?

 

"(Vet det lyder vanskelig, men husk at du må improvisere på tirsdag også. Tema er ANSVAR)"

Slik lød slutten av en melding vi fikk fra vår tysklærer igår. Det kan være at jeg har misforstått, og at hun egentlig snakket om en annen oppgave. Men her så det ut som hun refererte til tirsdagens oppgaver når hun skrev at "tema er ANSVAR".

Lenke til kommentar

En kompis sier at hvis man kommer opp i noe man ikke vil, kan man f.esk løpe inn i en murvegg dagen før ekaamen slik at man blir ute av stand til å ta eksamen..?

 

Du kan gjøre det ja, men da må du ha eksamen seinere når du blir frisk igjen. Og da kan du ende opp med ingen skoleplass siden du var syk ved eksamen. Ikke alle skoler som godtar at du ikke har bestått eksamen før du kommer inn.

Lenke til kommentar

Ok. Vi er vel 22 elever. Kommer til å drite på meg hvis jeg kommer opp i tysk.

 

En kompis sier at hvis man kommer opp i noe man ikke vil, kan man f.esk løpe inn i en murvegg dagen før ekaamen slik at man blir ute av stand til å ta eksamen..?

 

teiteste jeg har hørt idag, JAYZ. er du syk med legeerklæring, slipper du selvsagt eksamen. men det er vel bedre å lese tysk i tre timer enn å knuse trynet og påføre seg hjernerystelse?

Lenke til kommentar

En kompis sier at hvis man kommer opp i noe man ikke vil, kan man f.esk løpe inn i en murvegg dagen før ekaamen slik at man blir ute av stand til å ta eksamen..?

 

Eneste måten å slippe unna eksamen på er vel om det blir streik på skolen. Selv om du er syk og har med legeerklæring tror jeg du må ta eksamen ved en senere anledning. :)

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Hvor har du hørt disse ryktene? Er det pålitelig?

 

"(Vet det lyder vanskelig, men husk at du må improvisere på tirsdag også. Tema er ANSVAR)"

Slik lød slutten av en melding vi fikk fra vår tysklærer igår. Det kan være at jeg har misforstått, og at hun egentlig snakket om en annen oppgave. Men her så det ut som hun refererte til tirsdagens oppgaver når hun skrev at "tema er ANSVAR".

 

Lærere vet ikke noe om oppgavene, læreren din har ikke en gang lov til å være i nærheten av det rommet du har eksamen. Hvis læreren din er der kan det anses som fusk.

Det er en eller flere eksamens veiledere på skolen som muligens vet noe om oppgavene iallefall har de vist før det ble offentlig hvem som kom opp, men tviler læreren din vet noe om dette. Veldig strengt.

Lenke til kommentar

Ja men man får jo legeerklæring hvis man skader seg såpass? Men må man ha den senere hvis man ikke tar den på den opplagte dagen? Da vet man jo hva oppgavene er da?

 

Det du da må gjøre er å ta den til høsten som "privatist" i sammarbeid med skolen. Vil se på dette som en dårligere løsning. Greit nok å bare bli ferdig med driten.

Lenke til kommentar

Er det for risky å laste ned nettsider med ord og utrykk på forhånd for så å bruke det på eksamen?

 

I forhold til lovverket, så er dette fullstendig lovlig da dette ikke bryter noen av dem. Derimot så kan det være "risky" å bruke denne metoden hvis skolen ikke feks har skrudd av nettet osv. Lett for å bli missforstått og tatt for juks. Da må du likevel skrive ferdig eksamen og levere den for å så skrive en klage senere. Hvis klagen ikke godkjennes, ryker eksamenskarakteren og standpunkt. Kjipt.

 

På min skole er dette ikke noe problem fordi nettet vil være nede og vaktene skal ha fått "opplæring" i forskjel på bruk av nettsider og lagrede nettsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...