Gå til innhold

Kalt inn til Luftvernartilleribataljonen ved Ørland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke vært i luftvern selv. Men var på Ørland, så fikk se de nokså ofte. Som jeg har skjønt har de flere stillinger. Så finnes nok litt forskjellig å velge mellom.

 

Noe annet som er moro?

Vil gjerne ha en noenlunde meningsfylt tjeneste, der jeg ikke driver dank dag ut og dag inn.

 

 

 

Kan du si noe om hva du mener er en meningsfull tjeneste? Eller hva du synes er moro? Er veldig vanskelig å gjette meg til dette. Da dette er helt forskjellige fra person til person.

 

Selv var jeg hundefører i luftforsvaret. For meg var dette en meningsfull tjeneste. Lærte mye om hund og veldig mye om meg selv. Ga meg så mye mersmak at jeg har søkt videre på befalskole. Men det er helt sikkert folk der ute som mener at det ikke er den mest meningsfulle tjenesten du kan ha. Så jeg må vite litt mer. Hva du vil drive med og hva du er ute etter å stå igjen med etter førstegangstjenesten. Eventuelt hvor motivert du egentlig er for å fullføre førstegangstjeneste.

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal ikke uttale meg så alt for skarpt om luftforsvarets ground forces, men har et inntrykk at det blir mye tjeneste som kan føles "meningsløs," nettopp fordi man bare trener og ikke løser. Hvis du virkelig ønsker en givende og meningsfull tjeneste anbefaler jeg deg å ringe 03003 og snakke med vernepliktsverket - spør om du kan dra opp til Garnisonen i Sør-Varanger.

 

GSV løser et fredsoperativt oppdrag, og har mange flere stillinger enn den velkjente grensejegeren. Var selv på GSV som sambandsmann, og selv om det til tider kan være veldig slitsomt får du veldig mye ansvar og føler virkelig at nettopp DIN jobb betyr mye for oppdraget og andre.

Lenke til kommentar

 

GSV løser et fredsoperativt oppdrag, og har mange flere stillinger enn den velkjente grensejegeren. Var selv på GSV som sambandsmann, og selv om det til tider kan være veldig slitsomt får du veldig mye ansvar og føler virkelig at nettopp DIN jobb betyr mye for oppdraget og andre.

 

Alt kommer ann på hvordan du ser det. Vakt styrkene til luftforsvaret er der få at flyene kan få sine timer i luften. Uten flyene står man igjen med luftrom som man ikke kan vise sin tilstedeværelse i og store områder til sjøs som ikke bli dekket .Å si at gsv er de eneste som driver operativt under fred er bare tull.

 

Skal ikke ta for meg hva som er mest fysisk anstrengende. For det er noe helt annet. Men både gsv og luftforsvaret har sin områder å dekke.

Lenke til kommentar

GSV løser et fredsoperativt oppdrag, og har mange flere stillinger enn den velkjente grensejegeren. Var selv på GSV som sambandsmann, og selv om det til tider kan være veldig slitsomt får du veldig mye ansvar og føler virkelig at nettopp DIN jobb betyr mye for oppdraget og andre.

 

Alt kommer ann på hvordan du ser det. Vakt styrkene til luftforsvaret er der få at flyene kan få sine timer i luften. Uten flyene står man igjen med luftrom som man ikke kan vise sin tilstedeværelse i og store områder til sjøs som ikke bli dekket .Å si at gsv er de eneste som driver operativt under fred er bare tull.

 

Skal ikke ta for meg hva som er mest fysisk anstrengende. For det er noe helt annet. Men både gsv og luftforsvaret har sin områder å dekke.

Jeg har da aldeles ikke sagt at GSV er de eneste som driver med fredsoperativ virksomhet - hvor har du dette i fra? Jeg snakket utelukkende fra egen erfaring som sambandsmann på GSV og fortalte at jeg så på det som en veldig givende stilling.

Av de jeg har jobbet med som har bakgrunn i luftforsvaret har jeg blitt fortalt at det fort kan bli en veldig rutinepreget hverdag som fort kan føles "meningsløs." For å unngå ytterligere forvirring ber jeg deg om å legge merke til gåseøynene... Det er mange som har hatt en veldig positiv opplevelse i luftforsvaret! Det å påpeke at støttefunksjonene er kritiske er helt unødvendig, da jeg selv har jobbet med OPSTØ en stund nå. Det er lov å legge igjen aggresjonen i SIBO-feltet.

Endret av Signals
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...