Gå til innhold

Kamptråd - FA Cup finalen - Chelsea v Liverpool


Emils.

Anbefalte innlegg

Grattis Chelsea. Syns Liverpool gjør en ærlig innsats de siste 30 minuttene, men en katastrofal 1. omgang og åpning av 2.omgang ødelegger sjansen.

 

Hadde vært kult det hadde blitt dømt mål på avslutningen til Carroll, men får vel payback for CL-semien i 2005. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble som forventet etter førsteomgang. Vi var gode i andre, men lett og se at Henderson&Downing er de to dårligste kjøpene klubben har gjort på veldig lenge. Downing skal riktignok ha creds for ballen han dyttet til Carroll (som burde startet) som igjen førte til scoring.

Lenke til kommentar

Merkelig når Cech reddet ballen på linja, hadde Carroll konsentrert seg om å få den i mål i stedet for å feire så ville han utlignet, ballen låg jo bare der og ventet på en retur.

 

Noen andre som forsøkte å se på Viaplay? Bildekvaliteten var elendig, det hakket konstant og til tider fikk jeg "buffering". Surfometer gav 10mbit opp og ned. Det ble til at jeg fant meg ikkelovådiskutere ved pause og fikk upåklagelig kvalitet. Elendig!

 

Jeg såg kampen på viaplay i HD-kvalitet uten noen form for buffring eller hakking, var veldig bra. Har dårligere linje enn deg men bor rett ved siden av sentralen.

Lenke til kommentar

Flaut å tape mot Chelsea. Skikkelig skuffende at spillerne presterer så dårlig som de gjør i første omgang. Dalglish skulle kanskje tatt grep tidlig da vi alle så hvor mye feil som ble gjort. Nesten ingen sjanser i første omgang...

Hvertfall bra vi slapp å se dusten i Chelsea avgjøre kampen.

 

Uansett, Gratulerer Chelsea supportere.

Lenke til kommentar

Fikk skikkelig trua på Carroll etter denne kampen. Enorm tilstedeværelse i boksen. Mistet dog tilsvarende mye trua på Henderson. Gjennomført dårlig. Skjønner ikke hvordan det å suge gjennom en hel sesong kvalifiserer til å starte cupfinalen.

 

edit: På andregållen til Chelski begynte jeg nesten å gråte. Lampard rundet Spearing som om han var en tiåring. Et styrkeforhold det gjør vondt å se på.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Terry er historisk, som første spiller til å vinne FA-Cupen 4 ganger, med en og samme klubb, som kaptein.

Drogba er historisk, som første mann til å score i 4 finaler.

 

Petr Cech er også på vei til å bli historisk. Han har ALDRI tapt en FA-Cupkamp.

 

Chelsea elsker å spille på Wembley, og å se de gå opp den trappen sist, begynner å bli en selvfølge, nå.

 

Litt provoserende å se Bosingwa gå først inn i ringen og danse, da HAN SELV var skyld i baklengst.

 

Karakterer:

 

Petr Cech 8 - Gjør tidenes FA-Cupredning (ingen kunne tro han kunne nå redningen i 2010 til leggen engang... Tryggheten selv bak, ubeiseiret i FA-Cupe. Slang seg LITT for tidlig ned på 2-1.

 

Jose Bosingwa 3 - Gjør ikke annet enn støttepasninger, måke ballen opp, og gi Liverpool et mål.

 

John Terry 7 - Gjør ingen nødvendige store feil, styrer spillet fint, og blir historisk. Litt for billig på Carroll-målet.

 

Branislav Ivanovic 8 - Blokkeringen rett etter Ramires-målet er klasse, samt at han er blant få i Chelsea som kan gi Carroll konkurranse i lufta. Stor idrett når han trikser ballen opp på låret sitt og sparker bort med det andre benet, i det som folk trodde var mål av Carroll. En Bosingwa der vill nok headet den i eget nett.

 

Ashley Cole 5 - Han er alleredet historisk med antall FA-Cup-triumfer, i dag var han noe usynlig, men gjorde verken noe bra eller dårlig. I Carroll vs. Cech-situasjonen, så ble han kanskje i forkant litt billig løpt fra der. Men ellers ingenting å klage på....

 

John Obi Mikel 7 - Pasningsikkerheten selv, styrke, kondis og vinnervilje, litt treg, og pådro seg kort.

 

Frank Lampard 6 - Gjør ingen feil, men det som vipper han vekk fra 5-eren er pasningen til Drogba, og pasningsikkerheten hans generelt. Taklingen i andreomgang var klasse.

 

Ramires 8 - Løper, løper og atter løper, han har også vist seg som en klassemålscorer i det siste.

 

Juan Mata 9 - Banens beste, playmaker, også assist til Ramires' mål.

 

Salomon Kalou 6 - God defansivt, prøver, og prøver offansivt. Sitter ikke heeelt...

 

Didier Drogba 7 - Kongen av Wembley, dårlig førsteomgang, svak andreomgang bortsett fra målet.

 

Innbyttere:

 

Raul Meireles 6 - Gjør ingen feil, og gjør gode taktiske valg.

 

Florent Malouda 6 - Vanligvis ville denne duden skutt, lagt inn, eller driblet, og såklart mistet ballen til et kontringsvillig Liverpool i det 90+++ min. Men igjen, som Meireles, gjør han det beste for laget.

 

Gratulerer Chelsea! Blå i Morgen, er i dag. Jeg er stolt over å være BLÅ!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare til sånn info.

 

Slik er statistikk over vinnerne de siste 20 årene:

 

Chelsea - 6 Trofeer

Arsenal - 5 Trofeer

Liverpool - 3 Trofeer

Manchester United - 4 Trofeer

Liverpool 4

 

Jeg husker ikke resten av lista. Men her kan man konkludere med at:

 

FA-Cupen er Chelseas cup.

Lenke til kommentar

 

Flaut å tape mot Chelsea.

 

Flaut fordi?

 

 

Fordi det er Chelsea! Plastikk tvers igjennom, synd men sant. Savner det gamle Chelsea med Zola & Co, der man kunne respektere deres seire.Jeg pinte meg igjennom medaljeseremonien, og å se judasen flire som om folk nå respekterer det han oppnår... motbydelig.

 

Hadde håpet vinnerviljen til Liverpool nok en gang skulle seire, men er ikke alltid det er godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...