Gå til innhold

Girls - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Girls-HBO-Poster.jpg

 

Girls

 

TV-serie som begynte på HBO 15. april 2012. Serien er skapt av Lena Dunham (Tiny Furniture). Lena Dunham, Judd Apatow (Freaks and Geeks, Undeclared) og Jennifer Konner er Executive producers.

 

Serien følger Hannah, Jessa, Marnie og Shoshanna, fire jenter i 20-årene, og problemene deres i New York City.

 

Fornyet for sesong 2.

 

Rollegalleri:

Hannah Horvath (Lena Dunham)

Marnie Michaels (Marnie Williamson)

Jessa Johansson (Jemima Kirke)

Shoshanna Shapiro (Zosia Mamet)

Adam Sackler (Adam Driver)

 

Liste over episoder:

15. april, 2012 - "Pilot"

22. april, 2012 - "Vagina Panic"

29. april, 2012 - "All Adventurous Women Do"

6. mai, 2012 - "Hannah's Diary"

13. mai, 2012 - "Hard being easy"

20. mai, 2012 - "The Return"

27. mai, 2012 - "Welcome to Bushwick a.k.a. The Crackcident"

3. juni, 2012 - "Weirdos Need Girlfriends Too"

10. juni, 2012 - "Leave Me Alone"

17. juni, 2012 - "She Did"

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hysterisk morsom episode.

 

Jeg likte spesielt bilscenen med apotekeren ("Heather's moving to California to be a professional dancer") sett i forhold til restaurantscenen med moren og faren. Vi vet jo ikke om Hannah faktisk kan skrive. De som har klaget på all den ukomfortable obskøne sexen til nå må nok finne seg en annen TV-serie. Det er dog befriende med en serie som ikke fremstiller sex som en timeslang orgasme. Jeg følte også at samtalen med Adam på slutten brakte en ny dimensjon til "forholdet" deres.

Lenke til kommentar

Hele episoden var vel om "forholdet" deres. Det har jo vært hardkjør mot Adam og hvor dårlig han har behandlet Hannah i de fem første episodene. Føltes godt å se at det ikke var helt svart/hvitt, men at Hannah faktisk er ilag med Adam fordi de passer ilag - han er hennes type kinky, ikke bare den andre veien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tumblr_m4oa69ChrJ1rrl2h5o1_500.jpg

 

Shoshanna er lett en av årets karakterer topp 10 for min del, så langt. Jeg liker denne serien mer og mer for hver episode etter episode 4 i grunn. 4/5 om jeg skulle gitt den et førsteinntrykk, og det tiltross for at jeg i grunn var litt negativ til den i starten.

tumblr_m4oz8odn2Q1rrl2h5o1_250.giftumblr_m4oz8odn2Q1rrl2h5o2_250.giftumblr_m4oz8odn2Q1rrl2h5o3_250.gif

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"If you wanna fuck me from behind, at least pull my hair back".- Adam

 

Litt både òg, finale. Herlig pay off med Hannah og Adam, spesielt hvordan Adam ser ut til å ha aspergers og hvordan dette har påvirket forholdet.

 

De andre derimot - ingen virkelig konklusjon. Føltes litt som sesongens nest siste episode for dem.

Lenke til kommentar

Har litt blandede følelser for serien. Synes det starta ok som en litt "light" dramaserie, men ting ble bare litt for absurd etterhvert. Det hele faller i en sånn grå-sone mellom drama og komedie hvor jeg ikke helt klarer å bestemme meg for om ting prøver å være morsomt eller seriøst. Sitter egentlig igjen med ett spørsmål om det er bare jeg som er for vant til ett "normalt" liv, og for andre mer eksperimentelle folk så kan de kjenne seg igjen i ting.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke ting både være morsomt og seriøst? Jeg ser ingen grunn til å forsøke å sette serien i bås, men om man først skal gjøre det, så kan man vel si at det er en "dramedy". Jeg synes ikke den ligner noen annen serie på TV. Det er ikke en serie for alle, men jeg liker den.

 

Sesong to er vel så godt som ferdig nå. Jeg er usikker på når den kommer, men gleder meg. Avslutningen til Hannah var flott. Den avsluttet som den begynte med Hannah med munnen full.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke ting både være morsomt og seriøst? Jeg ser ingen grunn til å forsøke å sette serien i bås, men om man først skal gjøre det, så kan man vel si at det er en "dramedy". Jeg synes ikke den ligner noen annen serie på TV. Det er ikke en serie for alle, men jeg liker den.

 

Sesong to er vel så godt som ferdig nå. Jeg er usikker på når den kommer, men gleder meg. Avslutningen til Hannah var flott. Den avsluttet som den begynte med Hannah med munnen full.

Du misforstod. Naturligvis kan en serie være begge deler, poenget mitt var mer at de har balansert det på ett punkt hvor jeg ikke alltid klarer å skille om noen av øyeblikkene prøver å være morsomme eller ikke. Vanligvis så er serier mye mer tydelige på når de prøver å bare gjøre noe morsomt og når de prøver å fortelle noe.

 

Ta Adam som eksempel, det er veldig mange av scenene han er med i som kan tolkes veldig forskjellig avhengig av hvilket perspektiv man har.

Endret av Ares
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hva synes folk om sesong 2?

 

Synes serien forsetter ganske bra. Virker som jeg kommer til å like sesong 2 helhetlig bedre enn sesong 1. Liker å se Jorma fra The Lonley Island igjen tilbake på serien, har likt den lille rollen hans så langt denne sesongen (eller i den ene episoden han har dukket opp i så langt denne sesongen).

 

Har sjekket ut Enlightened litt mer, og funnet ut at jeg liker den serien veldig godt, tiltross for litt rocky start for min del med serien. Der sleit jeg også med at jeg synes hovedpersonen er ganske slitsomt, eller at jeg ikke liker personen. Men resten av casten der, spesielt Mike White og Timm Sharp (fra Undecleared) er fungerer så bra. HBO-serie som sendes ved siden av Girls for tiden. Vært en titt, men vær forbedret på at du kanskje ender opp med å hate hovedpersonen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sett gjennom sesong 1. Stor variasjon mellom episodene, mye fet og relaterebart, og en del som blir litt for dumt (alt for mye Dunham til tider). Alt i alt en grei og enkel serie som viser the ups and downs i livet og som du merker er sterkt basert på de personlige erfaringene til skaperen. Kommer nok til å få med meg resten av episodene, men mener absolutt ikke Lena Dunham er "The voice of her generation". Er ikke noe "revolusjonerende" eller banebrytende med denne serien(Min mening selvfølgelig).

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...