Gå til innhold

Giro d'Italia 2012


Bark1Steinar

Anbefalte innlegg

Fant ingen tråder for emnet så:

 

Da nærmer det seg avtråkk (?) for årets utgave av Giro d'Italia. Lørdag 5. mai braker det løs i Danmark.

 

Noen som kommer til å følge med på det, og eventuelt delta i TV2s Giromanager?

 

Forventninger? Forhåpninger?

 

Vi har jo - som kanskje kjent - tre norske med: Thor Hushovd (BMC), Gabriel Rasch (FDJ-BIgMat) og Alexander Kristoff (Katusha). Og i alle fall for sistnevnte blir det jo spennende å se hvordan det går i hans andre Giro og Grand Tour, da spesielt med tanke på 3. plassen han klarte å kave til seg på den 8. etappen i året som var.

 

pla_generale-640.jpg

Etapper

 

Hva tenker dere?

Endret av janovi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ingen tråder for emnet så:

 

Da nærmer det seg avtråkk (?) for årets utgave av Giro d'Italia. Lørdag 5. mai braker det løs i Danmark.

 

Noen som kommer til å følge med på det, og eventuelt delta i TV2s Giromanager?

 

Forventninger? Forhåpninger?

 

Vi har jo - som kanskje kjent - tre norske med: Thor Hushovd (BMC), Gabriel Rasch (FDJ-BIgMat) og Alexander Kristoff (Katusha). Og i alle fall for sistnevnte blir det jo spennende å se hvordan det går i hans andre Giro og Grand Tour, da spesielt med tanke på 3. plassen han klarte å kave til seg på den 8. etappen i året som var.

 

pla_generale-640.jpg

Etapper

 

Hva tenker dere?

 

Jeg reiser til Danmark for å følge de tre etappene live. Gleder meg STOOOOORT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se, har dessverre ikke satt meg inn i hvilke ryttere som stiller til start bortsett fra kanonene og Nordmennene :) Og aner ikke hvilke fjellpass de skal opp heller, må vel saumfare ruten i helgen tenker jeg .

Skal melde meg på Giro manageren hvertfall, var jo premier og greier :)

Lenke til kommentar

Stabaek_fan: Heldiggris! Prøve å komme deg inn i målområdene da. Kan tenke meg det er folkefest!

 

Ja er vel bare å sette i gang med opplesingen hvis du vil være forberedt - hvis ikke vil nok Paasche og Kaggestad fortelle det som er verdt å vite + litt til under etappene. :-D

 

Og jada, er ganske akseptable premier på managern, får bare håpe jeg har flaks denne gangen. :p

Lenke til kommentar

Stabaek_fan: Heldiggris! Prøve å komme deg inn i målområdene da. Kan tenke meg det er folkefest!

 

Ja er vel bare å sette i gang med opplesingen hvis du vil være forberedt - hvis ikke vil nok Paasche og Kaggestad fortelle det som er verdt å vite + litt til under etappene. :-D

 

Og jada, er ganske akseptable premier på managern, får bare håpe jeg har flaks denne gangen. :p

 

Åja jeg gleder meg. Må reise hjemmefra 10 på 4 inatt for å rekke flyet. Men intet problem. Skal være i Herning på lørdag og Horsens på mandag. Så skal se om jeg tar meg inn til målområdet. Men redd at det kan bli litt vannskelig å få plass. Men for se. I Horsens for jeg se dem hele 5 ganger faktisk. På søndag skal jeg til Struer ute på landsbygda og se de passere.

Lenke til kommentar

Ser ut som en spennende rute. Må si det er spesielt å se en så tidlig hviledag i rittet og neste hviledag er nesten 2 uker etter. Blir en del slitne ryttere hvil jeg tro.

 

Mulig, dette er tredje gang på få år de har første vildag så tidlig. Forrige gang var i 2010. Da man startet med 3 etapper i Nederland.

 

Og gangen før det (husker ikke året) var når de startet med 3 etapper på Sardinia

Lenke til kommentar

Kreuziger er vel den eneste av sammenlagtfavorittene som faktisk er god på tempo sammenlignet med spesialistene? Basso og Scarponi ligger vel kanskje midt mellom Andy og Kreuziger?

 

Kreuziger kan tåle å tape litt i fjellene (noe han nok også gjør), mens Scarponi og Rujano nok vil fly opp fjellene, men tape stort på tempoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...