Gå til innhold

KLM eller SAS? hva er best å reise med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i USA skal du fly og når skal du reise? Noe av det viktigste når man velger selskap dit er å unngå mellomlandinger, spesielt i USA som er ganske så mye styr. Om du ikke reiser i en periode med ferie så kan du forvente at det kommer gode tilbud om du bare kjøper i tide og har tålmodighet til tilbudene kommer. Hopper du på på en tilfeldig dato og skal kjøpe med en gang kan det fx koste over 4000 fra Oslo til New York, men slår du til når det er tilbud kan prisen komme ned mot 2500 kr. Det vanlige er at Lufthansa har tidlbud på rundt 3000,- så legger Continental seg under det og de har en rask liten priskrig ned mot 2500. Continental er vel de kjipeste å fly med til USA, men de er direkte og billige.

 

Her kan du få en idé om hvordan det er å fly til USA med KLM:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1090733

Lenke til kommentar

Sitter og ser på flybilletter til USA og ser at SAS og KLM ligger nokså likt både i pris og reisetid. Lurer derfor på om noen har erfaring med hvilket selskap som er best å reise med? :)

Jeg foretrekker SAS...

Nå vet jeg ikke hvilke avganger du har fått pris på, men SAS flyr direkte fra Oslo til New York, det synes jeg er en fordel.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker SAS...

Nå vet jeg ikke hvilke avganger du har fått pris på, men SAS flyr direkte fra Oslo til New York, det synes jeg er en fordel.

 

Men om TS skal til et annet sted enn NY så er det bedre med mellomlanding i Europa enn USA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor i USA skal du fly og når skal du reise? Noe av det viktigste når man velger selskap dit er å unngå mellomlandinger, spesielt i USA som er ganske så mye styr. Om du ikke reiser i en periode med ferie så kan du forvente at det kommer gode tilbud om du bare kjøper i tide og har tålmodighet til tilbudene kommer. Hopper du på på en tilfeldig dato og skal kjøpe med en gang kan det fx koste over 4000 fra Oslo til New York, men slår du til når det er tilbud kan prisen komme ned mot 2500 kr. Det vanlige er at Lufthansa har tidlbud på rundt 3000,- så legger Continental seg under det og de har en rask liten priskrig ned mot 2500. Continental er vel de kjipeste å fly med til USA, men de er direkte og billige.

 

Her kan du få en idé om hvordan det er å fly til USA med KLM:

http://www.diskusjon...owtopic=1090733

 

Når du snakker om 3-4000, snakker du en vei eller tur retur? Nå vet jeg ikke når trådstarter har tenkt til å reise, men jeg har vanskeligheter for å finne billigere enn 5-6000 kr t/r, ihvertfall etter 15 juni.

 

(er i samme situasjon selv)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker SAS...

Nå vet jeg ikke hvilke avganger du har fått pris på, men SAS flyr direkte fra Oslo til New York, det synes jeg er en fordel.

Men om TS skal til et annet sted enn NY så er det bedre med mellomlanding i Europa enn USA

Det vet jeg ikke om jeg er helt enig i... Kanskje til statene, men ikke hjem.

Lenke til kommentar

Og transfer i på norske flyplasser er noen en unngår om en kan.

- Bagasje ut

- Fortolling

- Bagasje inn

- videre

- Bagasje ut

- Hjem

er litt mer tungvint enn

- Bagasje ut

- Fortolling

- Hjem

 

Kom fra Praha i går, via Amsterdam, i stedet for Oslo. Med KLM. Så kan Norwegian og SAS sitte der med sine turer via OSL.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker SAS...

Nå vet jeg ikke hvilke avganger du har fått pris på, men SAS flyr direkte fra Oslo til New York, det synes jeg er en fordel.

 

Men om TS skal til et annet sted enn NY så er det bedre med mellomlanding i Europa enn USA

 

Både KLM og SAS har to mellomlandinger, en i USA og en i henholdsvis amsterdam og københavn...

 

Ser nå prisene har steget hos klm så tror nok jeg heller mot sas ;)

Lenke til kommentar
Når du snakker om 3-4000, snakker du en vei eller tur retur? Nå vet jeg ikke når trådstarter har tenkt til å reise, men jeg har vanskeligheter for å finne billigere enn 5-6000 kr t/r, ihvertfall etter 15 juni.
Jeg snakker kun om returbilletter.

 

Om det er biletter for reise allerede nå i sommer eller for høsten kan man ikke regne med at det kommer flere tilbud. Om det er en reise for i vinter så kan man regne med at det vil komme i alle fall én priskrig i løpet av sommeren.

 

Det er ikke nevnt hvilken periode det er snakk om, men uansett kan man spare mye på å planlegge slike reiser i tide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...