Gå til innhold

Irak vil starte barne og ungdomsskoler i Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da er det altså bred enighet her om at det er til det beste for det svenske samfunnet at enda flere innvandrere ikke lærer svensk, og i stedet går på skoler hvor undervisningen foregår på arabisk, slik at de dermed kan forbli fullstendig uintegrerte?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så da er det altså bred enighet her om at det er til det beste for det svenske samfunnet at enda flere innvandrere ikke lærer svensk, ..

Jeg forusetter at en slik skole, i likhet med den tyske skolen i Oslo, underviser i norsk språk og kultur også. Jeg kjenner selv barn (nå er de vel voksne) som har gått der, og de ble tospråklige, og fungerte greit i begge land og kulturer. Nå er det selvsagt større forskjeller mellom skandinavisk og irakisk kultur enn mellom norsk og tysk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå har vi vel ikke hatt noe problem ved integrering av tyske mennesker i Norge såvidt jeg vet, ei heller i Sverige.

Vi har derimot store problemer med å integrere store folkegrupper som snakker arabisk og er tilhengere av en farlig religiøs overtro med voldelige tvangstendenser overfor medlemmer som ønsker å bryte med denne farlige overtroen.

 

Dermed blir de to situasjonene ikke sammenlignbare, man bør ikke legge til rette for videre segregasjon av disse arabiskspråklige gruppene.

Eller mener du i fullt alvor at det er til det beste for enhver nasjon at man har store antall mennesker som ikke kan språket, ikke er i jobb, og mottar velferdsytelser mens de bor i kommunale boliger? Det er altså en gunstig utvikling?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så da er det altså bred enighet her om at det er til det beste for det svenske samfunnet at enda flere innvandrere ikke lærer svensk, og i stedet går på skoler hvor undervisningen foregår på arabisk, slik at de dermed kan forbli fullstendig uintegrerte?

Det er vel heller en indikasjon på at Irak vil ha de irakiske flyktningene tilbake.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Du tror altså i fullt alvor at noen av disse menneskene ønsker å dra "hjem" til Irak, i stedet for å forbli i skandinavia og få gratis bolig og gratis penger?

 

De som eventuelt måtte finne på å reise hjem er såfall de som har fått varig uføretrygd og kan ta med seg trygdeutbetalingene til Irak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste irakere jobber og tjener egne penger som er med på å støtte det svenske samfunnet, mange av dem har god utdannelse som Irak kan ha god bruk for, samme gjelder de som tar utdannelsen sin i Sverige. Irak har bruk for flinke folk med god utdannelse. Dette er ett tiltak for å få dem hjem til Irak, ikke å beholde kulturen.

Lenke til kommentar

De fleste irakere jobber og tjener egne penger som er med på å støtte det svenske samfunnet, mange av dem har god utdannelse som Irak kan ha god bruk for, samme gjelder de som tar utdannelsen sin i Sverige. Irak har bruk for flinke folk med god utdannelse. Dette er ett tiltak for å få dem hjem til Irak, ikke å beholde kulturen.

Det er ikke korrekt. Irak gjør omtrent like godt som gjennomsnittet fra Afrika i Norge. Siden jeg ikke kan finne statistikk fra Irak for Sverige, så bruker jeg Afrika istedenfor.

 

Blandt de som er født i Afrika, og er i yrkesaktiv alder, så er 40% i arbeid. 20 - 64 år. http://www.ssd.scb.se/databaser/makro/sokres.asp?sokord=employment%20country&soktyp=1&lang=2&sokr=2 For Svensker ligger det på 80%.

 

Hadde yrkesaktiviteten og utdannelsen vært det samme. så hadde ikke jeg brydd meg noe særlig. Fordi jeg gir blaffen i hvilken hudfarge/kultur nordmenn har. Hvorfor må jeg jevnlig motbevise påstander om at innvandrerene bidrat økonomisk til Sverige og Norge, når de opplagt ikke gjør det?

 

Omtrent ingen Irakere drar hjem, spesielt blandt de med høyere utdannelse. Å ha islamskoler i Sverige vil bare føre til ytterligere segregering og en økning i ekstremister. Men hvorfor tilatter vi tyske skoler? Fordi tyske skoler er uproblematisk. Noen ganger så er praktisk politikk viktigere enn ideologisk politikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det blir i vertfall ein tragedie for Sverige om innvandrerane ikkje blir integrert i samfunnet på grunn av skulane Irak vil starte. Det vil jo berre gjere vondt verre, men viss irakerane som bur i Sverige reiser tilbake til landet sitt har det lite å sei på lang sikt, men det er veldig tvilsomt at dei kjem til å gjere det. I såfall kunne nå svenske myndigheiter hatt avtale med Irak om at dei måtte tilbake viss dei begynte på ein av skulane, noko som hadde vert positivt både for Irak (som betalar for utdanninga) og for Sverige (som slepp å betale for skulegangen og slepp å lide konsekvensene av eit uintegrert folkeslag).

Lenke til kommentar

Hva er det som hindrer irakerne fra å dra hjem med en gang? Det er lettere å assimileres i den irakiske kulturen i Irak enn i et konstruert mini-Irak i Sverige.

 

Det er jo hele poenget, de ønsker å skape et mini-Irak i Sverige. De ønsker ikke å bli integrerte. De ønsker med glede velkommen ethvert tiltak som kan hjelpe de med å forandre Sverige.Hva tror du kommer til å skje i Norge?Det svenske immigrasjonsverket anslår at det kommer 174.500 nye svensker til landet i 2012-13."Migrationsverkets prognos för asylsökande och anhöriga 2012-2013: 174.500 personer"I Norge tør vi ikke offentliggjøre slike tall. Her fornekter vi sannheten så lenge vi kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo hele poenget, de ønsker å skape et mini-Irak i Sverige. De ønsker ikke å bli integrerte. De ønsker med glede velkommen ethvert tiltak som kan hjelpe de med å forandre Sverige.Hva tror du kommer til å skje i Norge?

 

Hva er problemet med at de ønsker å ivareta sine tradisjoner og kultur egentlig?

 

Er det ikke demokrati og religions frihet som er en av våre viktigste verdier ?

 

Skjønner godt at de ønsker å leve sammen med sine egne og ha sine egne skoler, ser ikke helt hva som er problemet med det... Er det slik at de måtte skrive en kontrakt når de kom til Norge som sier at de er nødt til å dra nisselua godt ned over ørene bare fordi de befinner seg i Norge ??

Lenke til kommentar

Hey, hva med denne ideen!

 

Vi setter alle fra midtøsten som ikke kan være produktiv (ca 80%) på godstog med enveisbillett til mekka? Lurt ikke sant?

 

God idé, men hvorfor bare alle fra midtøsten? Det er en smule rasistisk.. vi hiver ut alle som ikke kan være produktiv, etnisk norsk også. Jeg er lei av de FrP'erne som sitter på ræva å ikke gjør en fjert men tror de har noen ekstra rettighet til velferdsstaten bare fordi de er "etnisk" norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...